וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה פה אחד את ערעור הרב פינטו: יישלח לשנת מאסר בגין שוחד

הרכב של שלושה שופטים דחה את ערעורו של הרב, שהורשע בשיבוש הליכי משפט ומתן שוחד לתת ניצב אפרים ברכה במסגרת הסדר טיעון, וקבע כי ייכנס לכלא ב-16 בפברואר. ההחלטה צפויה לגרור מהומות מצד חסידיו בדרום

עריכה: ניר חן

בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) את ערעורו של הרב יאשיהו פינטו, שהורשע בשיבוש הליכי משפט ומתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה. משמעות ההחלטה היא שהרב יישלח לשנת מאסר בפועל. פינטו יחל לשאת בעונשו ב-16 בפברואר, יממה לאחר כניסתו לכלא של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בגין עבירת שוחד.

שלושת שופטי העליון יצחק עמית, צבי זילברטל ומני מזוז החליטו להותיר על כנו את עונש המאסר בן השנה שגזר עליו בית המשפט המחוזי בתל אביב, לאחר הודאתו במסגרת הסדר טיעון. זאת, לאחר שהרב שסובל ממחלת הסרטן ערער לעליון וביקש להקל עמו בשל מצבו הבריאותי, שלטענתו אינו מאפשר לו לשאת בעונש מאסר.


עוד כתבות בנושא:
יום צום ותפילות: חסידיו של הרב פינטו מתכוננים להכרעת הדין
העליון יפרסם ביום שלישי את הכרעתו בעניינו של הרב פינטו
בצעד חריג: צה"ל אישר לרב פינטו להתפלל במתחם סגור במערת המכפלה

גזר דין לרב יאשיהו פינטו, מחוזי תל אביב מאי 2015. מגד גוזני
העליון דחה את עתירתו. פינטו/מגד גוזני
"פינטו אמנם אינו נושא משרה ציבורית, אך הוא דמות בעלת כח והשפעה שחטא בשוחד והחטיא אחרים"

"פינטו אמנם אינו נושא משרה ציבורית, אך הוא דמות בעלת כח והשפעה, רב מוכר ונערץ על רבים שחטא בשוחד והחטיא אחרים שפעלו מטעמו", אמר השופט מזוז. "במעשיו ניסה להטות מהשורה ולהשחית לצרכיו קצין בכיר ולצריכת סוס טרויאני בליבת מערכת אכיפת בחוק".

עוד הוסיף מזוז: "פינטו באמצעות רעייתו ניצל את מערכת היחסים המיוחדת ששררה בינו לבין תת-ניצב ברכה כחלק ממימוש תכנית שיטתית ובשורה במטרה לחלץ מידע סודי מחקירות בעניינו".

השופט עמית הוסיף: "פינטו משחק בכתב האישום, צעד לפנים שני מכדים לאחור, הודאה לצד חתירה תחת הודאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

במסגרת העתירה, ציין פינטו כי גם מצבם הבריאותי הקשה של בני משפחתו מונע ממנו להיכנס למאסר. כמו כן הדגיש הרב כי השוחד שבו הורשע היה לא יותר מתמיכה בקצין הבכיר הבכיר ברכה, שהיה מקורב לו מאוד וניהל עמו קשרים אישיים הדוקים ביותר.

ההכרעה בעניינו של פינטו הכתה בהלם את קהל חסידיו הגדול, שקרא להתפלל עבורו טרם פרסום החלטת העליון. מקורביו של הרב האמינו עד לרגע האחרון כי הרכב השופטים יחוס עליו לאור מצבו הבריאותי הקשה. "אנחנו מתפללים לבורא עולם שיביא לנו בשורה טובה, שהשופטים ייגלו רחמים ויגזרו על הרב רק עבודות שירות", אמר אחד מחסידיו של הרב. ההכרעה לא הוקראה באולם בית המשפט, אלא פורסמה באתר האינטרנט של הנהלת בתי המשפט בשעה 09:00.

קבלת פנים לכבוד הרב יאשיהו פינטו באשדוד. אוקטובר 2015. ניב אהרונסון
חסידיו מתפללים להצלחתו. קבלת פנים לרב באשדוד, אוקטובר האחרון/ניב אהרונסון

אמש מסר פינטו שיעור קצר לחסידיו ובמהלכו סיפר אחד מחסידיו על כך שיותר מ-50 מתלמידיו יצומו וכי הם מתפללים להצלחתו. לא מן הנמנע כי ההחלטה לשלוח את הרב לכלא עלולה להביא למהומות באשדוד וביישובים נוספים, בעיקר באזור הדרום, שם מצויים מרבית חסידיו.

  • עוד באותו נושא:
  • שוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully