וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רבי יואל": היורש המיועד של הרב פינטו - בנו בן ה-15

7.1.2016 / 9:26

לקראת כניסתו לכלא, הבטיח הרב פינטו לחסידיו כי בנו הנער ימלא את מקומו ויעביר במקומו את השיעורים היומיים. אביו מעיד שהוא "מהבוקר עד הלילה בבית המדרש" והחסידים כבר מכנים אותו "רב". עם זאת, יש כאלה המצננים את ההתלהבות: "הוא עוד רחוק מלרשת את מקומו"

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של הרב פינטו, עריכה: שניר דבוש

(הרב פינטו למאמיניו לאחר שנדחה ערעורו אתמול: "כלום לא ישבור אותנו")

הרב יאשיהו פינטו, מנהיג קהילת "שובה ישראל" שיחל לרצות בעוד כחודש את עונש המאסר שנגזר עליו, הכין אתמול (שלישי) את חסידיו ומעריציו לכך שיעדר למשך תקופה ארוכה מהישיבה. "גם אם אנחנו נהיה אנוסים ולא נהיה פה", אמר הרב במהלך שיעורו היומי, "כל יום יואל הבן שלנו יהיה כאן וייתן שיעור".

בחצרו של הרב פינטו לא חושבים על "מחליף" לרבם הנערץ, וחסידי הרב ממשיכים להאמין בחפותו המלאה. עם זאת, יואל משה פינטו בן ה-15, בנם הבכור של הרב יאשיהו והרבנית דבורה פינטו, יועד לתואר "יורש" כבר מגיל קטן. "רבי יואל", כפי שמכנים אותו חסידיו של פינטו, נולד אחרי עשרות טיפולי פוריות. לפני כשנתיים וחצי סיפר הרב פינטו על לידת בנו: "הוא נולד לנו אחרי הרבה דמעות, עשר שנים של דמעות עברו עד שזכינו לילדים". חרף גילו הצעיר, סדר יומו מתמקד בלימוד תורה. "אנשים בניו יורק אמרו לנו שהצדיקות של רבי יואל היא משהו שאי אפשר להבין", העיד אביו. "מ-5:00 בבוקר עד 1:00בלילה, יום יום, הוא בבית המדרש".

תקופה קצרה לפני שחגג בר מצווה הספיק כבר ללמוד 500 דפי גמרא בתוך שבעה חודשים בלבד, הישג שאברכים ובחורי ישיבה מבוגרים ממנו יתקשו להגיע אליו. מגיל צעיר הצטרף לנסיעותיו של אביו לחו"ל, ואחד היעדים המרכזיים אליהם נסע לעיתים תכופות הוא ניו יורק, שבמרכזה ממוקמים מוסדותיו של הרב פינטו.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
אחרי דחיית ערעורו, הרב פינטו לחסידיו: "כלום לא ישבור אותנו"
אין פרסום רע: חסידיו של פינטו עלולים למנף את המאסר להשבת כבודו
העליון דחה פה אחד את ערעור הרב פינטו: ישלח לשנת מאסר בגין שוחד

הרב יאשיהו פינטו בהנחת תפילין. "שובה ישראל", מערכת וואלה! NEWS
יואל הצטרף לנסיעות אביו מגיל צעיר. הרב פינטו ובנו לימינו, בהנחת תפילין/מערכת וואלה! NEWS, "שובה ישראל"

בדומה לכך, גם את חגיגת בר המצווה עצמה העביר בין אשדוד למנהטן. בשני האירועים, שהתקיימו בהפרש של שבועיים ובשתי יבשות נפרדות, הושקעו מאות אלפי דולרים. שורה ארוכה של רבנים בכירים, טייקונים, אנשי עסקים, עבריינים ואלפים מחסידיו של הרב פינטו הפגינו נוכחות. האב הגאה שיבח את בנו גם באירוע באשדוד וגם בזה שנערך במנהטן.

"יואל הוא גדול ביראת שמים ובמידות טובות", אמר בפני המשתתפים, "לפני 13 שנים לא היו לנו ילדים, צער גדול שאין כדוגמתו. מי שאין לו ילדים נחשב כמת". פינטו המשיך להפליג בשבחים וסיפר כי "החברים אומרים שהוא לומד עד השעה אחת בלילה. לומד בהתמדה גדולה שאין כמוה. היה שווה לנו כל הצער והייסורים". למחמאות שקטף מאביו הצטרפו גם רבנים בכירים וקרובי משפחה שנשאו דברים באירוע.

בניגוד למקובל ברחוב החרדי, יואל לא למד בישיבה כמו מרבית הנערים בגילו. לפי אחד החסידים בחצרו של אביו, את רוב הזמן הוא מקדיש ללימוד תורה בבית ומתלווה דרך קבע לשיעוריו של אביו. מקומו בשיעורים האלה מובטח תמיד לצדו הימני של האב, ואף שבמקרים מסוימים כבר אמר דברי תורה קצרים, השיעורים שהוא צפוי למסור בזמן שאביו ירצה את עונש המאסר הם יהיו "טבילת האש" שלו.

הרב יאשיהו פינטו בהנחת תפילין. "שובה ישראל", מערכת וואלה! NEWS
"הרב יואל", "גדול ביראת שמים ובמידות טובות"/מערכת וואלה! NEWS, "שובה ישראל"

בזרמים החסידיים במגזר החרדי מקובל זה דורות רבים שההנהגה הרוחנית עוברת בתוך המשפחה. אב שמכהן כאדמו"ר נוהג קודם פטירתו להודיע על בנו כ"יורשו". במקרה שאין למנהיג ילדים, ההנהגה עוברת לאחד מבני המשפחה. אף שהרב פינטו התחנך בישיבות של הזרם הליטאי, חסידיו מתייחסים אליו כמו לאדמו"ר. את שם בנו, יואל משה, בחר הרב על שם האדמו"ר מסאטמר.

הרב פינטו אומנם לא הכריז על יורשו, אך בנו הצעיר מבין היטב לאן נושבת הרוח. בילדותו עוד חיבב מוסיקה ולמד לנגן על מספר כלים, אך ככל שגדל הקדיש יותר מזמנו לתורה ולהלכה. גם המראה החיצוני המוקפד שלו מעיד שהוא בדרך הנכונה: כובע, חליפה שחורה וחולצה לבנה בימי השבוע, שמירת הזקן ולימוד תורה בחדר מבודד.

הרב יאשיהו פינטו בהנחת תפילין. "שובה ישראל", מערכת וואלה! NEWS
הרב פינטו לא הכריז על יורש, אך בנו מבין לאן נושבת הרוח/מערכת וואלה! NEWS, "שובה ישראל"

פינטו הצעיר מחובר לעולם החיצוני. הוא מחזיק במכשיר סלולרי מתקדם ומשתמש לא פעם בשירותיו של נהג המשפחה, שמסיע אותו ממקום למקום. גם את הפרשה האחרונה שבה היה מעורב אביו הוא הכיר לפרטי פרטים, אך העדיף להביע את דעתו רק בתוך המשפחה ונמנע עד כה מלהתייחס אליה בפומבי או לדבר עליה עם חסידי קהילת אביו. יתרה מכך, גם בענייני היום יואל ממעיט בשיחות עם הקהילה. עם זאת, אופיו הסמכותי מזכיר מאד את אמו שעמה יש לו קשר הדוק.

הרב יאשיהו פינטו ובנו בקברי צדיקים בצפון הארץ. "שובה ישראל", מערכת וואלה! NEWS
יואל פינטו מכיר את פרטי חקירת אביו, אך לא מדבר עליהם. האב ובנו בקברי צדיקים בצפון הארץ/מערכת וואלה! NEWS, "שובה ישראל"

אחד מחסידיו של פינטו מדגיש כי "בנו של הרב פינטו עוד רחוק מלתפוס את מקומו". לדבריו, "זה לא על הפרק בכלל. לא מדברים על זה, אלה דברים בטלים. הרב עוד ינהיג אותנו עשרות שנים - בתורה, בהלכה ובכל ההנהגות הרוחניות". חרף דבריו, אי אפשר להתעלם מהעובדה כי הבן צובר ידע בתורה ובהלכה, לומד ומכיר את השטח, וכבר מנהל אורח חיים של רב צדיק משום שייתכן שיום אחד ייאלץ לרשת את ההנהגה מאביו.

אתמול דחה בית המשפט העליון את ערעורו של פינטו, שהורשע בשיבוש הליכי משפט ובמתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה. משמעות ההחלטה היא שהרב יישלח לשנת מאסר בפועל. פינטו יחל לשאת בעונשו ב-16 בפברואר. שלושת שופטי העליון יצחק עמית, צבי זילברטל ומני מזוז החליטו להותיר על כנו את העונש שגזר עליו בית המשפט המחוזי בתל אביב, שנגזר בעקבות הודאתו במסגרת הסדר טיעון. זאת לאחר שהרב שסובל ממחלת הסרטן ערער לעליון וביקש להקל עמו בשל מצבו הבריאותי, שלטענתו אינו מאפשר לו לשאת בעונש מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully