וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדית שהואשמה בהתפרעות במירון סירבה לקבל עו"ד: "השם יקבע"

18.1.2016 / 20:06

אישה ממרכז הארץ נעצרה לפני חודשיים לאחר שתקפה מתפללים וזרקה בקבוקים בקבר רבי שמעון בר יוחאי. בבית המשפט היא הצהירה כי היא מסרבת לקבל ייצוג משפטי כי "מה שבורא עולם החליט זה מה שיקום". לבסוף נכפה עליה עורך דין והותר לה לחזור להתפלל במקום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכנות לקראת הילולה בקבר רבי שמעון בר יוחאי במירון. למצולמים אין קשר לנכתב בכתבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אישה חרדית ממרכז הארץ נעצרה לפני חודשיים לאחר שתקפה מתפללים בקבר רבי שמעון בר יוחאי במירון. בכתב האישום שהוגש נגדה נכתב כי זרקה בקבוקים, גרמה נזק לרכוש ותקפה מתפללים באלימות. האישה הצהירה בבית המשפט כי היא מסרבת לקבל ייצוג מעורכי דין: "אם השם קבע שאשב בכלא, אז אשב בכלא". בשל כך הוחלט להשאירה במעצר עד תום ההליכים. לבסוף היא שוחררה אחרי חודש, עד שהמדינה כפתה עליה ייצוג משפטי, שהוביל לשחרורה בתנאים המאפשרים לה, בין היתר, לחזור ולהתפלל בקבר.

האישה נהגה לפקוד את קבר רבי שמעון בר יוחאי ולהשגיח על קדושת המקום. היא טיפלה בספרי קודש, התפללה והעירה למתפללים על מה שכינתה חוסר התנהגות הולמת. בחודש נובמבר הגיעה האישה למקום והתפרעה בקבר בכך שמנעה מנשים להיכנס לעזרת הנשים להתפלל. בכתב האישום נגדה נכתב כי היא צעקה וזרקה בקבוקים, החלה לרדוף אחר מתפללים כשהיא תוקפת אותם עם ידה, נכנסה לעזרת גברים, תקפה שוב מתפללים והפריעה למהלך התפילה ולקידוש שנערך במקום.

אחרי מעצרה, היא הובאה לבית המשפט השלום בקריית שמונה להארכת מעצרה, אך שם התעקשה שלא לקבל ייצוג של עורך דין בטענה כי "אין עוד מלבדו". במהלך הדיון היא אמרה: "אני לא רוצה לשתף פעולה עם הסנגור, הוא לא ידע מה קרה, מה שבורא עולם החליט, זה מה שיקום. איפה שלא אהיה, השם איתי. אם השם קבע שאשב בכלא, אז אשב בכלא".

לקריאה נוספת:
אחרי שבג"ץ דחה את העתירות: מנדלבליט ימונה ליועץ המשפטי לממשלה
תינוק במשקל חריג של 6 ק"ג נולד בבני ברק: "מוכן לכיתה א'"
חשד: חברות המארגנות משלחות לפולין הפעילו קרטל למניעת תחרות

אילוסטרציה – בית משפט. ShutterStock
"אין עוד מלבדו". הנאשמת התנגדה לקבל ייצוג משפטי/ShutterStock

חרף עמדתה של האישה, המדינה העניקה לה ייצוג של עורך הדין ראובן מלאך. האחרון ערער לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד ההחלטה להשאירה במעצר עד תום ההליכים. בדיון שהתקיים לפני שבועיים וחצי הצהירה האישה כי אם יאפשרו לה לחזור לקבר היא תעשה כל שביכולתה להימנע מהערות כלפי מתפללים. "אם יש דברים שפוגעים במקום הקדוש, אראה בזה כשלעצמו ניסיון כלפיי ואעשה הכול כדי לעמוד בו", אמרה. בית המשפט קבע כי היא תשוחרר ותוכל לחזור להתפלל בקבר.

עו"ד מלאך מסר בתגובה: "מוזרות או שונות אינה מהווה עילת מעצר וטוב עשה בית המשפט המחוזי שהורה על שחרורה. זאת ועוד, גרסתה לאירוע מלמדת כי למעשה היא שהותקפה אבל את זה כבר יקבע בית המשפט בבוא היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully