וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המצווה מחייבת": מנהל ברכבת השיב תיק ובו 120 אלף שקלים לבעליו

18.1.2016 / 21:20

נוסע שכח את תיקו האישי ברכבת. מנהל המשמרת - שלו זאת לא הפעם הראשונה שבה הוא משיב סכום כסף גדול - נדהם למצוא שטרות זרים רבים - ומיהר להשיבם: "זה לא הכסף שלי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דין פרוטה כדין מאה". אברהם מדר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אברהם מדר, מנהל משמרת ברכבת ישראל, טיפל בנוסע לחוץ במיוחד ביום רביעי האחרון. הנוסע, שדיווח כי איבד תיק באחד מקרונות הרכבת, הגיע עד לדלפק ההמראות בנמל התעופה בן גוריון בטרם גילה שהוא אינו מוצא את הדרכון שלו – מכיוון שהניח אותו בתיקו. "מרוב לחץ, הוא נתן מיקום לא נכון של הקרון וטען כי שם את התיק מעל המושבים", סיפר מדר.

מדר החליט אז לעבור קרון אחר קרון ולבדוק אם הנוסע שם את התיק מתחת למושבים. אחרי רבע שעה, שבמהלכה התקשר הנוסע כמה פעמים, נמצא תיק גב קטן מתחת לאחד המושבים, ובתוכו חבילות של כסף במטבע זר. "להערכתי, מדובר ב-120 אלף שקל", שחזר מדר הנדהם. "היו שם דולרים והיה שם גם אירו והכול בשטרות של 200. כמויות מטורפות. היו גם שטרות בארנק האישי, לצד דרכונים ורישיון נהיגה".

מדר, שלדבריו לא התרגש מהסכום העצום "כי זה לא הכסף שלי", מיהר ליצור קשר עם נמל התעופה. הנוסע, בצדו השני של קו הטלפון, בכה מהתרגשות. הפעם, גם מדר התרגש. "אלוהים שלח לי מזל למצוא לו את התיק. זה פשוט קידום השם", אמר והזכיר כי השבת אבדה לבעליה הינה מצווה. לשאלתו מדוע לא שמר על התיק בשבע עיניים, השיב הנוסע כי "מיהר".

עוד בוואלה! NEWS:
תינוק במשקל חריג של 6 ק"ג נולד בבני ברק: "מוכן לכיתה א'"
ראש מועצת קצרין: "שמואל ראדה החזיק את עצמו בשביל בית הכנסת"
ציד אכזרי בגלבוע: רדפו אחר צביה, דרסו אותה ושספו את גרונה

היום העמוס בשנה בנתב"ג, 13 באוגוסט 2015. מגד גוזני
הנוסע שם לב שאיבד את תיקו רק בדלפק ההמראות. נתב"ג/מגד גוזני

המנהל נתן אז את התיק לנהג הרכבת, שנסע לנמל התעופה והשיב לנוסע את התיק באופן אישי. לדברי מדר, הוא לא שקל לרגע לקחת מתכולת התיק לכיסו. "גם אם זה לא היה בעבודה, המצווה מחייבת", הסביר. הוא הוסיף כי גם לא היה מסכים לקבל כל תשלום מהנוסע בגין עזרתו: "אלו ההנחיות של מנהלי הרכבת - רכושו של אדם הוא חשוב וצריך להחזיר לו אותו, לא משנה אם מדובר במחברת או ביהלומים. דין פרוטה כדין מאה".

לטענת מדר לא מדובר בפעם הראשונה שבה נתקל בסכומי כסף גדולים אשר נוסעים הותירו מאחור. "לפני 15 שנה בן אדם איבד 40 אלף דולר ברכבת. אחרי חצי שעה איתרנו אותו והוא לקח ממני בחזרה את הכסף. אני לא מצטער על דבר".

מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר, מסר: "אנו גאים ומעריכים עובדים כמו אברהם מדר, המהווה דוגמה ומופת לכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully