וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מבקשים החרדים לטרפד פתיחת בית קפה בשבת בגן הפופולרי בי-ם

24.1.2016 / 8:31

לוואלה! NEWS נודע כי 16 חברי מועצה, רובם חרדים, שיגרו מכתב לראש העיר ברקת בדרישה לבטל היתרים שניתנו להפעלת בית קפה חדש משום שהיתריו ניתנו ב"אופן לא תקין". חברי המועצה מתכננים להתנות את מתן האישורים בסגירת המקום בשבת

צילום: דניאל אליאור עריכה: מתן חדד

(אלפי חרדים הפגינו נגד הקרנת סרטים בשבת בשכונת קריית יובל בבירה, לפני כחודש)

16 חברי מועצה בעיריית ירושלים, רובם חרדים, שיגרו בשבוע שעבר מכתב לראש עיריית ירושלים ניר ברקת בדרישה לעצור מכרז על בית קפה חדש שצפוי להיפתח בחודשים הקרובים בגן סאקר בעיר - שנחשב לפופולרי בעיר. הסיבה הרשמית להגשת הבקשה, לטענתם, היא העובדה כי ההיתרים להפעלת המקום ניתנו באופן לא תקין. ואולם, בשיחות סגורות אמרו החתומים על המכתב כי הם "רוצים להחזיר את הנושא לוועדה כדי להתנות את פתיחת העסק בסגירתו בשבתות וחגים" – כך נודע לוואלה! NEWS.

אחד מחברי המועצה החתום על המכתב הסביר כי בעת שנודע להם על כך שבית הקפה יהיה פתוח בשבתות, הם החליטו לבדוק את תקינות האישורים שניתנו לעסק. "בדקנו את תהליך ההליך וגילינו בו פגמים רבים", אמר חבר המועצה, והוסיף: "אנו דורשים להחזיר את זה לוועדת התכנון כדי שנוכל להתנות את האישורים שיינתנו בכך שהעסק יהיה סגור בשבתות".

לקריאה נוספת:
הקרב על השבת בבירה: חרדים נערכים להמשך ההפגנות בשכונת המריבה
הפתרון של עיריית ירושלים להצתת מכולות האשפה: סילוקן מהרחובות
אלף חרדים הפגינו נגד הקרנת סרטים בשכונה חילונית בשבת בירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב ששיגרו חברי המועצה לברקת/מערכת וואלה!, צילום מסך

המאבק נגד פתיחת בית הקפה דומה למאבק נוסף שניהלו החרדים לפני כמה חודשים נגד פתיחתו של בית קפה בגן העצמאות בבירה. בסופו של המאבק, החליט בית הקפה "לנדוור" לפתוח אותו בשבתות אך ויתר על שם המותג, כדי להסיר את הלחץ מצד החרדים נגד הרשת. רשת "לנדוור" אוימה בחודשי הקיץ בשלילת תעודת הכשרות של בד"ץ העדה החרדית בשל ההחלטה לפתוח את הסניף בשבת.

מאבק החרדים נגד חילול השבת בירושלים צבר בתקופה האחרונה תאוצה. בשבוע שעבר קבע ברקת כי המרכולים בעיר יישארו סגורים בשבתות, ובעקבות ההחלטה פקחי העירייה מסרו צווים לבעלי עסקים המורים להם לסגור אותם בשבתות החל מ-2 באפריל. בעירייה הסבירו כי ימשיכו לפעול "על פי החוק והסטטוס קוו", זאת בעוד שבשכונת קריית יובל החילונית מתנהל מאבק עיקש בין חרדים וחילונים על הקרנת סרטים בשבתות על ידי המנהל הקהילתי.

קפה לנדוור, גן העצמאות, ירושלים, 26 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
בית הקפה לנדוור שנפתח בגן העצמאות/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully