וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כחצי מהמתגייסות הדתיות לא מייחסות חשיבות לעמדת רבנים נגד גיוסן"

26.1.2016 / 1:36

744 נערות דתיות באולפנות ובבתי ספר ממלכתיים-דתיים נשאלו במסגרת מחקר באוניברסיטת בר אילן על הגורמים המשפיעים על בחירתן להתגייס לצה"ל. 25% מהן השיבו כי הן צריכות לקבל תמיכה זהה לזו שזוכים נערים שמתגייסים

גדנ"ע של בנות דתיות. דובר צה"ל
"רוצות להיות שותפות בשיח הישראלי". בנות דתיות בגדנ"ע. למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה/דובר צה"ל

רבנים בכירים יצאו בהצהרות נחרצות נגד גיוס נשים, אבל נראה כי הצעירות הדתיות לא מתרגשות. 45% מהנערות הדתיות שהחליטו להתגייס לצה"ל לא מייחסות משמעות לעמדתם של רבני הציונות הדתית שהביעו התנגדות לכך – כך עולה ממחקר חדש של דוקטורנטית רנית בודאי-היימן מאוניברסיטת בר-אילן. עוד עולה מהמחקר כי כ-25% מהנערות טוענות שהן צריכות לקבל תמיכה זהה לזו שניתנת לנערים דתיים מהרבנים ומערכת החינוך הדתית סביב הגיוס לצה"ל.

המחקר יוצג השבוע לראשונה בכנס כינרת השלישי לאגודת חוקרי צבא-חברה במכללה האקדמית כינרת. במסגרת המחקר נשאלו 744 נערות דתיות בכיתות י"א וי"ב, באולפנות ובבתי ספר ממלכתיים דתיים על הגורמים המשפיעים על בחירתן להתגייס לצה"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
שתי נשים נפצעו אנוש ובינוני בפיגוע דקירה בבית חורון שבבנימין
נהגי מוניות נגד אפליקציית "אובר": "פרצה לחטיפות ולאונס"
תביעה אזרחית ראשונה בגין אלימות מהגרת מאפריקה: "שיכאב להם בכיס"

חיילות דתיות בסיום קורס. באדיבות המצולמים
מהוות מופת וסמל לערכיות ואיכותיות/באדיבות המצולמים

בנובמבר האחרון פרסם צה"ל את הנתונים על המתגייסות הדתיות. המספרים העידו על זינוק דרמטי במספר הדתיות שהתגייסו. כך לדוגמה: מספר המתגייסות בשנת 2015 עמד על 2,010, לעומת 935 בנות דתיות שהתגייסו בשנת 2010. מתוך כלל הבנות הדתיות שמסיימות כיתה י"ב, שיעור המתגייסות כיום הוא כרבע.

לטענת בודאי-היימן, "חלקן הגדול של הצעירות שמתחנכות על ברכי ערכי הציונות הדתית מבטאות בבחירתן מימוש אידאולוגיה תיאולוגית לפיה המדינה היא קדושה. מכאן נובע הצורך לקחת חלק בהגנה על קיומה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
"הבנות אינן משלימות עם הפער המתגלם בין חינוך הבנים הדתיים, לבין חינוכן"

היא ציינה כי זהותן החברתית מהווה אף היא שיקול הדוחף לשירות בצה"ל, "מתוך הרצון להיות שותפות בשיח הישראלי ובחוויה שנתפסת משמעותית בחיי הצעיר הישראלי. הבנות אינן משלימות עם הפער המתגלם בין חינוך הבנים הדתיים, לבין חינוכן הן, ביחס לגיוס לצבא".

בודאי-היימן טוענת כי הבנות המתגייסות כיום לצה"ל מהוות מופת וסמל לערכיות ואיכותיות. "זה יכול לסחוף בנות נוספות ובשל כך הרבנים החלו לצאת בהצהרות קשות נגד בנות אלה, כמו הצהרתו של הרב שלמה אבינר שאמר ש'בת המתגייסת לצה"ל תורמת לחורבן המדינה'". לדבריה, הצהרה זו הנובעת מפחד שהמגמה תמשיך לגדול בקרב הנערות הדתיות.

(עדכון ראשון: 22:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully