וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין אסר על אישה להינשא לבן זוגה: "שיקרה שלא שכבו"

28.1.2016 / 16:15

בית הדין הרבני בבאר שבע אסר את נישואיה של אישה שהתגרשה מבעלה, שהתגוררה עם בן זוגה החדש כשנה לפני גירושיה. זאת, מאחר שלטענתו השניים קיימו יחסי מין טרם הגירושין - דבר האסור על פי ההלכה. הזוג סירב לעבור בדיקת פוליגרף בנושא בטענה כי מדובר ב"השפלה"

נשים עגונות. ניב אהרונסון
האישה טענה כי גרו תחת קורת גג אחר, אך כי בן זוגה ישן בחדר נפרד/ניב אהרונסון

בית הדין הרבני בבאר שבע אסר לאחרונה על אישה להינשא לגבר שעמו התגוררה במשך שנה לפני גירושיה. הסיבה לכך שאסר על נישואיהם הייתה כי הדיינים התרשמו שהיא ובן זוגה לא אמרו אמת כשטענו שלא קיימו יחסי מין בתקופה שבה עדיין הייתה נשואה. בין היתר, עורר הזוג את חשדם של הרבנים בכך שסירבו לעבור בדיקת פוליגרף בטענה כי "זו השפלה". על פי ההלכה, אישה נשואה שקיימה יחסי מין עם אדם אחר, אסורה הן לבעלה והן לאדם שעמו שכבה בעת נישואיה.

האישה התגרשה מבעלה בחודש מרץ בשנה שעברה לאחר שבמשך חמש שנים התנהל דיון בעניינה בבית הדין הרבני. בדיון שבו קיבלה את הגט הודתה כי היא חיה עם מישהו אחר. בעלה לשעבר אמר בתגובה כי הוא יודע שהיא חיה עם בן זוג כבר זמן רב, אך כי "אני אוהב אותה על אף שהיא אסורה עליי". האישה לא הכחישה את דבריו, אך לאחרונה, כשביקשה להינשא לבן הזוג החדש, טענה כי לא קיימו יחסי מין. לדבריה, הם חיו תחת קורת גג אחת, כשגם בן הזוג הופיע בפני בית הדין ואמר: "לא היה לי לאיפה ללכת אז גרתי אצלה, אבל לא היינו יחד". בבית הדין הסבירה האישה כי היא גרה בחדר עם בנה בן ה-11, הסובל מתסמונת דאון, ואילו בן זוגה לן בחדר נפרד.

עוד בוואלה! NEWS:
הפשרה עם נשות הכותל: החרדים מברכים על "ההיפרדות המוחלטת"
הרשות העבירה לישראל 634 אזרחים שנכנסו ליישובים פלסטיניים ב-2015
תאונת האימונים בצאלים: הודחו מג"ד, סגנו ועוד שני קצינים

נשים עגונות. ניב אהרונסון
נמצאה סתירה בין דברי בני הזוג/ניב אהרונסון

הדיינים, הרב אהרון דרשביץ, הרב עובדיה חפץ יעקב והרב אברהם גאופטמן, דנו אם הם יכולים להתיר לאישה להינשא עם בן זוגה החדש, חרף העובדה כי התגוררה עמו טרם התגרשה. במצב כזה, ייתכן כי האישה אינה יכולה להינשא, שכן קיימת סבירות שהיא קיימה עם הגבר יחסי מין. הדיינים ביקשו מהאישה ומבן זוגה לעבור בדיקת פוליגרף בהזדמנויות שונות, אך האחרונים סירבו. שניהם נקבו באותה הסיבה לסירוב, וטענו כי מדובר ב"השפלה".

נוסף על סירובם של השניים לעבור את הבדיקה, נמצאה סתירה בין דברי האישה ודברי בן זוגה. האישה, כאמור, טענה כי בנה חי עמה באותו חדר לאורך כל התקופה עד לגירושיה. לעומתה, בן הזוג סיפר כי הבן ישן בחדר עמו, ולא בחדרה של האישה.

אחד הדיינים אף ניסה להציע "חבל הצלה" לאישה ולבן זוגה, זאת לאחר שמצא כי בדיונים אחרים אמר בעלה לשעבר כי בן הזוג הנוכחי הוא לא הגבר הראשון שעמו הייתה בקשר במהלך נישואיה עמו. במקרה כזה, על פי בית הדין, האישה אסורה רק על הגבר הראשון שקיים עמה לכאורה יחסי מין. עם זאת, הטענה נדחתה – ובית הדין אסר עליה להינשא לבן זוגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully