וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הגשם: נשות הכותל בהנחת תפילין ראשונה מאז הסכם הפשרה

7.2.2016 / 21:21

מזג האוויר הסוער לא מנע מהנשים להניח תפילין באתר הקדוש, לראשונה מאז הסכם הקמת הרחבה הנפרדת שהתקבל בשבוע שעבר. מנכ"לית הארגון לזלי זקס הייתה בין המשתתפות שהניחו תפילין לראשונה בחייהן: "הרגשתי חיבור עמוק לעם היהודי"

צילום: נשות הכותל, עריכה: טל רזניק

תחת הגשם הכבד קיימו הבוקר (ראשון) נשות הכותל סדנת הנחת תפילין ברחבת הנשים של הכותל המערבי, מעודדות מהסכם הפשרה שהתקבל בשבוע שעבר. מזג האוויר הסוער רוקן את האתר הקדוש ממבקרים, למעט הנשים וקבוצה קטנה של תיירים מסין, וחסך מהן את האפשרות לעימות עם מתפללים אורתודוקסים. עם זאת, בשל הגשם הגיעו הרבה פחות נשים מכפי שצפו המארגנות.

12 נשים הניחו תפילין במהלך הסדנה שהעבירה הרבה סנדרה קוכמן, תשע מתוכן לראשונה בחייהן. אחת מהנשים שהתנסו לראשונה בחוויה הייתה מנכ"לית הארגון, לזלי זקס. "התרגשתי", סיפרה, "זו פעם ראשונה בשבילי. הרגשתי חיבור עמוק ומשמעותי לעם היהודי, להיסטוריה ולמסורת, לאבותיי ולאימהותיי".

עוד באותו נושא:
יום חג לפלורליזם או חילול השם? ההכרעה השנויה במחלוקת על רחבת הכותל
מתווה הכותל אושר חרף התנגדות החרדים: "פתרון הולם ויצירתי"
הפשרה עם נשות הכותל: החרדים מברכים על "ההיפרדות המוחלטת"

נשים מניחות תפילין בכותל. נשות הכותל,
"למה לא? למה גברים יכולים ואני לא יכולה?". הנחת התפילין בכותל, היום/נשות הכותל

שני, בת 42, הגיעה במיוחד מתל אביב, וגם עבורה הייתה זו הנחת התפילין הראשונה בחיים. "כבר תשע שנים שאני לומדת קבלה, אז אני פתוחה ומחוברת לזה", סיפרה. "חברה הציעה לי לבוא איתה ואמרתי, 'למה לא? למה גברים יכולים ואני לא יכולה?'".

לדבריה, "לא חששתי מכלום. זו חוויה ראשונה בשבילי, אז לא מעניין אותי הגשם. קר, אבל ככל שאתה מתאמץ יותר אתה מתחבר יותר". היא סיכמה: "חוויה מדהימה. אני מרגישה שמשהו נפתח לי בראש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשות הכותל הניחו תפילין לראשונה מאז הסכם הקמת הרחבה הנפרדת.
"חוויה מדהימה". הנחת התפילין, היום

ההסדר החדש במתחם הכותל המערבי נחשף לראשונה בוואלה! NEWS ואושר לפני שבוע בישיבת ממשלה. על פי ההסדר, "נשות הכותל", שניהלו מאבק ציבורי במשך יותר משני עשורים, יוותרו על דרישתן להתפלל ברחבת הנשים. השרים אורי אריאל, אריה דרעי, דוד אזולאי ויעקב ליצמן, הצביעו נגד ההסדר.

בתמורה לוויתור על הדרישה להתפלל ברחבת הנשים, תוכשר עבור נשות הכותל רחבה בחלקו הדרומי של הכותל, מצפון לקשת רובינסון ומדרום לשער המוגרבים. ברחבה, על פי המתווה, יתקיימו תפילות מעורבות של גברים ונשים ללא מחיצה, והיא תהווה את המשכה של רחבת הכותל, אך לא תחובר אליה.

נשים מניחות תפילין בכותל. נשות הכותל,
נשים מניחות תפילין בכותל/נשות הכותל
נשים מניחות תפילין בכותל. נשות הכותל,
נשים מניחות תפילין בכותל/נשות הכותל
נשים מניחות תפילין בכותל. נשות הכותל,
נשים מניחות תפילין בכותל/נשות הכותל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully