וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אורן חזן החרדי": הח"כ החדש מש"ס שלא מפסיק לספק שערוריות

9.2.2016 / 9:35

רק לפני שבועיים הושבע יגאל גואטה, וכבר הספיק להסתכסך עם ח"כים מיהדות התורה, ואף לתקוף את ראש הממשלה. "גם אם תרכוש נעלי אדידס לא תשיג את דרעי", כתב גואטה לח"כ גפני, שאותו האשים בגניבת קרדיט מיו"ר מפלגתו. גואטה: "זה הסגנון שלי, אתנגד למי שמתנשא על ספרדים"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק
יגאל גואטה חבר כנסת מטעם תנועת ש"ס בכנסת ה-20. אתר הכנסת, אתר רשמי
"אדון ביבי גונב את הקרדיט לדרעי". גואטה/אתר רשמי, אתר הכנסת

רק שבועיים חלפו מאז הושבע יגאל גואטה לתפקיד ח"כ מטעם ש"ס וכבר הוא הצליח להנפיק לא מעט מהומות סביבו. הוא האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכך ש"גנב את הקרדיט" ליו"ר מפלגתו אריה דרעי על הוזלת המחירים בתחבורה הציבורית, הפיץ את מספר הסלולרי שלו בכלי התקשורת "למען הציבור" ותקף בחריפות את הח"כ משה גפני מיהדות התורה, גם על גניבת קרדיט מיו"ר ש"ס.

גואטה, בן 49 נשוי ואב לשלושה ילדים, מתגורר בבני ברק, שם כיהן עד לא מזמן כחבר מועצת העיר מטעם ש"ס. הוא שירת בצה"ל ונכנס לתפקידו בכנסת במקום סגן השר משולם נהרי שהתפטר לאחרונה במסגרת החוק הנורבגי. אף שגואטה הוצב בבחירות האחרונות במקום העשירי ברשימת המפלגה ולא היה אמור להיכנס במקומו של נהרי, החליט דרעי לסלול את דרכו למשכן על חשבון חבריו הקודמים ברשימה שנאלצו להתפטר עבורו. גורם במפלגה טען כי הסיבה לכך היא נאמנותו העיוורת של גואטה לדרעי.

מאז מותו של הרב עובדיה יוסף בשנת 2013, איבדה ש"ס מעט את סגנונה הייחודי. רבים מהמצביעים המסורתיים נטשו אותה והיא הפכה חרדית יותר. כניסתו של גואטה לא שינתה הרבה את המציאות, אך הפיחה רוח חדשה ומרעננת במפלגה. הח"כ החדש מהווה אומנם חיזוק משמעותי לדרעי, אך הוא גם עלול להיות זה שיוביל אותו למאבקים וסכסוכים פוליטיים.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת משה איבגי: הוגשה תלונה ראשונה נגד השחקן בגין הטרדה מינית
כתבים מאוסף ספריית הרמב"ם בשווי מיליון שקל נגנבו בתל אביב
תיעוד: אוטובוס התפוצץ בלונדון - וגרם לחרדה בקרב התושבים

ח"כ משה גפני, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
גואטה תקף אותו על גניבת קרדיט לדרעי. ח"כ גפני/ראובן קסטרו

כך קרה למשל שלשום (ראשון), כשגואטה הצליח לעורר סערה פנים-חרדית. הוא פרסם סטטוס ברשתות החברתיות שבו תקף בחריפות את ח"כ גפני, לאחר שזה אמר לכאורה כי "ביבי ודרעי רבים על קרדיט ואני מעביר מיליונים לישיבות". "אתה הרודף הגדול אחר הקרדיט", כתב לו גואטה. "גם אם תרכוש נעלי ספורט של אדידס ותרוץ אחריו בכל הכוח בחיים לא תשיג את אריה דרעי עם כל התקשורת והיחצ"נים שלך".

גפני שמר על שתיקה, אבל גורמים המזוהים פוליטית עם סיעתו, דגל התורה, היו בוטים יותר: "גפני פלט בדיחה, גואטה עם הפה ג'ורה שלו כתב ציוץ וולגרי ואנחנו עוד צריכים להגיב?". גורם נוסף הוסיף בחריפות: "גואטה לא שווה תגובה. אריה דרעי קיבל עוזר בתפקיד ח"כ. לא לרמה שלנו להתעסק איתו". בעקבות הדברים, נערכה אמש סולחה בין גפני לדרעי במליאת הכנסת, אך גואטה נותר בחוץ.

השר אריה דרעי, ישיבת סיעת ש"ס, 13 ביולי 2015. יותם רונן
סלל את דרכו של גואטה למשכן הכנסת. דרעי/יותם רונן

שבוע קודם לכן יצא גואטה במתקפה נוספת, הפעם נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. גואטה טען כי נתניהו מייחס לעצמו את ההצלחה בהוזלת המחירים בתחבורה הציבורית, אך מתעלם מדרעי. "אדון ביבי", כתב גואטה בפייסבוק, "מה הפלא שכשאתה גונב לדרעי את הקרדיט ומתעסק בקטנוניות, במקום להתעלות מעל עצמך ולהודות לדרעי על המהפכה בתחבורה הציבורית, אתה מתלונן שבנט גונב לך קרדיטים".

ההתבטאויות השנויות במחלוקת של גואטה, בעיקר זו נגד גפני, עוררו עניין רב בתקשורת החרדית, שם הפך למרואיין מבוקש. עוד קודם השבעתו לכנסת מיהרו עיתונאים חרדים לכנות אותו "אורן חזן החרדי". אחת הסיבות לכך הייתה ידיעה שפורסמה לפני כמה שנים באחד המקומונים מקבוצת "ידיעות אחרונות", שלפיה גואטה בתקופת כהונתו כמנכ"ל עיריית אלעד אמר לחבר מועצה: "חתיכת שמן, איך אתה מצליח להגיע לאשתך? אולי תיקח מאריך?".

גואטה: "אני אומר לגפני - 'תפסיק להתנשא עלינו'"

גואטה התייחס לשערוריות האחרונות בדברים שאמר לוואלה! NEWS, והדגיש כי אין לו כוונה "להתייחס לכל הליצנים" שהשמיצו אותו. לדבריו, "כל אלה שמתקוממים נגדי לא התייחסו למהות, רק למה שמסביב. אולי יתחילו להבין שזה הסגנון שלי, ככה אני מדבר וכל אחד שיתנשא עלינו כספרדים – אתייצב נגדו".

הוא התייחס בדבריו גם לביקורת שהפנה לגפני, והאשים אותו בגזענות. "כמו שאמר גפני ללפיד: 'הפסקנו לקבל ממך הוראות', כך גם אני אומר לגפני בשם כל הספרדים במדינת ישראל: 'תפסיק להתנשא עלינו'. אתה לא צריך לרמוס אחרים כדי להתפאר במה שעשית. אני מקבל גיבוי מכל החברים במפלגה וגם מהמפלגה של גפני".

גורמים במפלגות החרדיות העריכו כי התבטאויותיו של גואטה נעשות על דעתו ואישורו המוקדם של דרעי. "אתה רואה את התמיכה וההתגייסות של אנשי דרעי לטובתו ומבין מי היד שמושכת בחוטים", אמרו. מה שבטוח שעבור דרעי סוף סוף נמצא מי שיגן על כבודו ויצא לריב עם מתנגדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully