וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זקן האדמו"רים": הרב יוחנן סופר הלך לעולמו בגיל 93

22.2.2016 / 10:23

האדמו"ר מערלוי, שהקים את מרכז החסידות בשכונת קטמון שבירושלים, זכה למעמד מרכזי במנהיגות החרדית והיה מקורב לחוגי הימין. בתקופה האחרונה חלה הידרדרות במצבו, ולפני כשבוע הוא אושפז עם דלקת ריאות. הלווייתו תיערך היום בגבעת שאול

האדמו"ר מערלוי, רבי יוחנן סופר. משה גולדשטיין - בחדרי חרדים, מערכת וואלה! NEWS
עשרות חסידים נאספו סביב מיטתו/מערכת וואלה! NEWS, משה גולדשטיין - בחדרי חרדים
"פטירתו של מנהיג ציבור שהיה ניצול שואה ופליט חייבת להזכיר לנו את הדאגה לניצולי השואה ההולכים ומתמעטים"

האדמו"ר מערלוי, הרב יוחנן סופר, מת הלילה (שני) בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, והוא בן 93. זאת לאחר שסבל בתקופה האחרונה מדלקת ריאות ואושפז בבית החולים. למרות הניסיונות לייצב את מצבו, נאלץ הלילה הצוות הרפואי לקבוע את מותו.

הלווייתו תיערך היום בצהריים בבית העלמין בגבעת שאול, וההספדים בשכונת קטמון. החל משעה 11:30 ייסגרו לתנועת כלי רכב הרחובות יותם, רחל אמנו, חזקיהו המלך ומשמר העם, והחל משעה 13:00 ייסגר גם רחוב עזרת תורה.

האדמו"ר, צאצא לרב משה סופר, "חת"ם סופר", מגדולי פוסקי ההלכה בדורות האחרונים, נולד בעיירה ערלוי בהונגריה. אחרי ששרד את מלחמת העולם השנייה, ייסד בבודפשט את הישיבה ושנתיים לאחר קום המדינה, עלה ארצה והקים מחדש את הישיבה בירושלים. סביב הרב התקבצה קהילה שאימצה עם השנים את המאפיינים של קהילה חסידית ורבם הפך לאדמו"ר.

עוד בוואלה! NEWS:
הבוקר: פרשת השוחד של בן אליעזר מגיעה לבית המשפט - בלעדיו
סערת ההתפטרות מהמל"ג: "בנט ראה בנו שירות לקוחות, הוא לא מבין את החוק"
מת המורד האחרון מטרבלינקה: "חלומו הגדול היה ללמד על הזוועות שם"

האדמו"ר מערלוי, רבי יוחנן סופר. משה גולדשטיין - בחדרי חרדים, מערכת וואלה! NEWS
"המזוזה של קטמון". הרב סופר/מערכת וואלה! NEWS, משה גולדשטיין - בחדרי חרדים

הרב סופר, מנהיגם של חסידי ערלוי בישראל ובעולם, היה "זקן האדמו"רים" בישראל, ופוליטיקאים בכירים עלו אליו לרגל בשני העשורים האחרונים, בהם ראשי הממשלה בנימין נתניהו, אריאל שרון ואהוד אולמרט. למרות שהחסידות שהוביל אינה מהגדולות ביותר, היא זכתה תמיד למעמד חשוב ומרכזי במנהיגות החרדית, כולל בפוליטיקה החרדית מאז הקמת המדינה.

האדמו"ר ישב במשך עשרות שנים במועצת גדולי התורה של "אגודת ישראל", הסמכות הרוחנית העליונה של הציבור החרדי-חסידי. בשונה ממנהיגים חרדים אחרים, הוא היה מקורב לחוגי הימין ופעל באופן חריג בנוף החרדי נגד הסכמי אוסלו ונגד הנסיגה מרצועת עזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
האדמו"ר מערלוי, רבי יוחנן סופר. משה גולדשטיין - בחדרי חרדים, מערכת וואלה! NEWS
התנגד להסכמי אוסלו ולתכנית ההתנתקות/מערכת וואלה! NEWS, משה גולדשטיין - בחדרי חרדים

מרכז החסידות שבראשה עמד הרב סופר ממוקם בשכונת קטמון בירושלים. חסידיו העידו כי האדמו"ר הקודם של חסידות בעלז, הרב אהרון רוקח, המליץ לרבם להישאר בשכונה שאינה חרדית וכך להיות "המזוזה של קטמון".

מאז לקה האדמו"ר באירוע מוחי במהלך ביקור אצל חסידיו בשוויץ הוא התאושש, אך מצבו ידע בתקופה האחרונה עליות ומורדות, ובשבוע האחרון הידרדר מצבו באופן ניכר. בבית החולים נאספו עשרות מחסידיו שקראו פרקי תהילים ונשאו תפילות לרפואתו.

נשיא המדינה ראובן ריבלין מסר הבוקר: "האדמו"ר מערלוי היה דמות ייחודית, אהובה ומוערכת על ידי חילונים, דתיים וחרדים. בנועם דרכו הוא ייצג את יהדות הונגריה החסידית והמתנגדית גם יחד. בבית המדרש שלו, שנבנה דווקא בשכונת קטמון, יכלת להתפלל בנוסח אשכנז ובסגנון חסידי. פטירתו של מנהיג ציבור וראש עדה שהיה ניצול שואה ופליט שאיבד את אביו, אמו ואחיותיו במחנות העבודה והמוות, 'על מוקד קדושת השם' כלשונו, חייבת גם היא להזכיר לנו את הכבוד והדאגה לניצולי השואה ההולכים ומתמעטים ואת החובה לספר עד דור אחרון על מאורעות עמינו. תנחומי לממשיכי דרכו, משפחתו חסידיו ואוהביו הרבים".

(עדכון ראשון: 7:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully