וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל היום בוואטסאפ? מהיום תוכלו גם להתחתן דרכו

בשיתוף יהדות ישראלית, בשיתוף יהדות ישראלית

8.12.2019 / 15:13

חושבים שהרבנות הראשית בישראל מנותקת? תחשבו שוב, כי היא החליטה להתאים את עצמה לתקופת הוואטסאפ והרימה מיזם מיוחד שיטפל בכל הבירוקרטיה של החתונה דרך האפליקציה האהובה

צילום סמארטפון של כלה. ShutterStock
ברבנות הראשית לישראל הבינו בסופו של דבר שאם הם לא יתאימו את עצמם לעידן הנוכחי זוגות ימשיכו לנטוש אותם/ShutterStock

בשנים האחרונות יותר ויותר זוגות מחפשים דרך אחרת להתחתן בה. דרך קלה יותר, נוחה יותר ובעיקר מעודכנת יותר. ישנם גם הפונים לחתונה אלטרנטיבית, למרות שהם מחוברים למסורת היהודית.
 
כדי לנסות למנוע את זליגת הזוגות לנישואים בדרכים אלטרנטיביות, החליטו ברבנות להתקדם אל עבר העתיד ולהציע לזוגות דרך שתחבר בין הרבנות המסורתית לעולם הטכנולוגי החדש. כי אם אפשר להוריד תפילות באינטרנט - למה לא להתחתן דרכו?

יהדות 2.0

'בנועם דניאלי' הקימה מיזם שנועד להקל על הזוגות הצעירים בישראל להינשא.
המיזם נקרא על שמה של דניאלי זוננפלד, נערה אהובה על כל סביבתה, שכל ימיה הקצרים הוקדשו למען הזולת בעשייה ברוכה של חסד ורפואה. דניאלי נהרגה בתאונת דרכים טראגית לפני ארבע שנים וחצי, ומאז פטירתה הקים אביה - הפילנתרופ מר מוטי זוננפלד -שתומך גם במיזם זה, למעלה מ 100 מיזמים על שמה ברחבי הארץ.
 
מהפיכת השירות הזאת מתבצעת הודות לרב חזקיהו סאמין, ראש אגף נישואין במשרד לשירותי דת, שהוביל שינויים גדולים לטובת הזוגות הנישאים בישראל.
 
לפי הרב ישראל ריאני, מייסד המיזם, הרעיון הוא לתת מענה לחלק מהזוגות שמחפשים אלטרנטיבות אחרות, ולגרום ליותר ויותר חילונים להבין שערכי היהדות ממש לא מנוגדים לטכנולוגיה ולמתן שירות מקסימלי. בעזרת 'בנועם דניאלי', כך הוא מאמין, יבוטלו הביורוקרטיה ותחושת הניתוק שמצליחים להרחיק גם את מי שחיי המסורת חשובים לו, אל עבר האלטרנטיבות הרפורמיות.

התכתבות ווטסאפ באמצעות סמארטפון. ShutterStock
ערה? יופי! אז בא לך להתחתן??/ShutterStock

מתקתקים חתונה

איך זה עובד? פשוט מאוד: מהרגע בו החלטתם שאתם מחפשים להירשם כזוג נשוי, אתם מוזמנים להרים טלפון, או פשוט מזה - לשלוח הודעת וואטסאפ. תוך דקות ספורות אחד מרבני המיזם יחזור אליכם לביצוע רישום. אתם רק צריכים לשלוח צילום של תעודות הזהות. במידה ואין לכם מסמכים, הם ימציאו עבורכם את המסמכים באמצעות צוות 'בנועם דניאלי'. תוך שלוש שעות מהרגע שהכל מאושר נקבע תור עם הרב הפנוי באזור בו אתם מעוניינים להיפגש.
 
לשכות 'בנועם דניאלי' ומועצות דתיות נבחרות פועלות בכל הארץ עד השעה 12 בלילה, כך שהמפגש עם הרב לא יגזול מכם שעות עבודה. עדים? צריך רק 2, וגם הדרכת הזוגות מתאפיינת בפגישה זוגית, נעימה, חוויתית וחד פעמית.

אצבעות. ShutterStock
הכי חשוב - שמתחתנים לפי ההלכה/ShutterStock

הקץ לעידן הטופסולוגיה?

שני ברסקי, שהתחתנה לפני כחצי שנה דרך 'בנועם דניאלי', מספרת ש"כל התהליך היה ממש נוח". לדבריה, "אמא שלי איבדה את תעודת הנישואים והם המציאו אותה מחדש, ללא עזרה מצידי. מלבד הרישום ברבנות שום דבר לא מצריך תשלום ולמרות זאת, הרב היה כל כך מקסים וערך טקס מרשים חוויתי קצר שקיבל תגובות חיוביות מכולם."

בשיתוף יהדות ישראלית, בשיתוף יהדות ישראלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully