וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה אימוג'ים יהודיים שחסרים לנו בסמארטפון

בשיתוף יהדות ישראלית, בשיתוף יהדות ישראלית

9.12.2019 / 11:47

כולנו מדברים אימוג'ית וגם אתם כמובן, ולמרות זאת יש כמה אימוג'ים יהודיים כאלה, משלנו, שיכולים קצת להסביר אותנו טוב יותר ולאפשר לנו לתקשר עם אחרים בצורה קצת יותר מדויקת וקלילה

אימוג'י. ShutterStock
אפשר להירגע, המילים לא ייעלמו ביום אחד אלא ילוו את חיינו עוד דורות קדימה, ואימוג'ים הם דרך מצוינת לתקשר בינינו/ShutterStock

אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים, ואין ספק שאימוג'י אחד יכול לחסוך לא מעט משפטים ולתאר מה אנחנו מרגישים או חושבים. נכון, יש לא מעט כאלה שלא אוהבים את התפוגגות השפה הכתובה מחיי היום יום, אבל הטכנולוגיה, הו הטכנולוגיה, היא חזקה ושולטטטטת! והעוצמה שלה משנה את המציאות.

אפשר להירגע, המילים לא ייעלמו ביום אחד אלא ילוו את חיינו עוד דורות קדימה כי זו דרך ההתקשרות בינינו לבין אחרים, אבל השפה מתעדכנת ועם יד על הלב, כולנו - אוקיי, רובנו לפחות - משתמשים באימוג'י כדי לתקשר. זאת גם שפה. ואם אפשר רק לשלוח לב גדול ואדום שפועם בסמארטפון, אז באמת שלא צריך לומר דבר.

ובכל זאת, יש כמה אימוג'ים שקצת חסרים לנו בסמארטפון. אימוג'ים יהודיים כאלה, משלנו, שיכולים קצת להסביר אותנו טוב יותר ולאפשר לנו לתקשר עם אחרים - חילוניים, דתיים, חרדיים - בצורה קצת יותר מדויקת וקצת יותר קלילה. הנה ארבעה אימוג'ים שהיינו שמחים לראות בסמארטפון שלנו במהרה בימינו, אמן!

מתפלל

כמה פעמים התקשרו אליכם או סימסו לכם בדיוק כשאתם באמצע תפילה ולא זמינים? קרה והרבה. מה לעשות, המכשיר הנייד תמיד מצרצר משהו. אז הנה לכם אימוג'י שמסביר בלי מילים שאתם לא זמינים כרגע ומסיבה טובה ומוצדקת בהחלט. אימוג'י של אדם מתפלל יסביר מדוע אינכם מתכוונים לענות בקרוב (כי אתם בדיוק לפני תפילה) או מדוע לא עניתם עד עכשיו (כי התפללתם).

זה גם אימוג'י שיכול לעזור לכם לארגן תפילה משותפת או מניין והוא יכול להיות שימושי מאוד בלא מעט סיטואציות. אז קדימה, מפתחי תוכנה באשר אתם, סדרו לנו איש עם כיפה וסידור שרוכן קדימה ותחסכו לנו התכתבויות.

חיילי צה"ל ואברך חרדי עובדים ליד הכותל המערבי. ShutterStock
בעזרת אימוג'י של תפילה אפשר להתארגן ביחד או להסביר מדוע לא הייתם זמינים/ShutterStock

לשון הרע

הדבר האחרון בערך שאנחנו רוצים לעשות הוא ללכת רכיל ולדבר לשון הרע על אחרים. לא לא, זה לא אנחנו. ויש גם את הצד השני - מי שמתכתב/ת איתנו עלול/ה למעוד אל לשון הרע, וזה הזמן שלנו לעצור אותו/ה. אימוג'י של לשון ירוקה ובוערת או לחילופין גבר/אישה שאוטמים את האוזניים ועוטים פרצוף מאוכזב, יכול לעשות את העבודה.

לא מספיק כשר לי

אימוג'י שפשוט לא ברור איך לא המציאו עד כה. תחשבו כמה דיונים יכולים להיחסך במקום העבודה, במשפחה או בין חברים בעזרת סמל אחד קטן. מישהו שולח בקבוצה "רוצים לאכול בשניצל ברחוב בן יהודה?". אימוג'י אחד קטן שמסביר שאתם קצת יותר "לחומרה" וזה לא מקום מספיק כשר מבחינתכם - סוגר את העניין.

מסעדות בבני ברק ללא תעודת כשרות. ראובן קסטרו
אימוג'י שיבהיר בדיוק איזה מקום מתאים לכם לארוחה/ראובן קסטרו

שירת נשים

שירת נשים היא שירה נעימה לאוזן וחשובה מאוד מימי התנ"ך ועד ימינו אנו ועוד דורות קדימה. אבל יש כאלה שמקפידים לא להאזין לשירת נשים. צדיק באמונתו יחיה, לא? - ואימוג'י כזה יכול להסביר בעזרת סמל אחד של אישה מחזיקה מיקרופון, שבהופעה, אירוע, שמחה או מסיבה שאליה נלך, נשים ישירו. זה כמובן עובד גם לצד השני: אתם מתעקשים ללכת לאירוע שיש בו שירת נשים? זה האימוג'י שירגיע אתכם. חוץ מזה, זה אימוג'י שיכול אולי לסמל גם הרצאה או הנחייה של נשים.

אני באורות

ישבתם על דף גמרא עם חבר והחכמתם? קראתם ספר שריתק אתכם? הייתם בשיעור תורה אצל רב שהעיף לכם את הסכך מבחינה מחשבתית? התייעצת עם הרבנית ויצאת ממנה עם תובנות חדשות? אימוג'י "אחי, אני באורות" או "אחותי, אני מוארת", שבו יש גבר/אישה שראשם קורן, יספר ללא מילים את ההתלהבות, התרוממות הרוח והסיפוק שאתם חשים.

בשיתוף יהדות ישראלית, בשיתוף יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully