וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה לאתר כמו וואלה וליהדות? ינון מגל מברך את הקמת הערוץ מחדש

ינון מגל, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

10.12.2019 / 13:09

כשהקמתי את וואלה יהדות בגלגול הראשון שלה בשנת 2013 זו היתה תפנית בעלילה. מה לאתר כמו "וואלה" וליהדות?! אז זהו, שיש קשר. והקשר הוא יהדות ארץ ישראל. הקשר הוא בחיבור שיש לכולנו פה למקור.

הדילמה העיקרית שניצבת כיום בפנינו היא: לאן אנחנו הולכים. האם הציונות הולכת למקום חדש המחובר לרוחות הפרוגרסביות העולמיות של "כולם שווים", "האחר הוא אני", שפה אחת, ומגדל שעולה השמימה כמו בבבל, או שהציונות מתחברת חזרה לדרך ההיסטורית בת אלפי שנים של עם ישראל, שרק קיבלה תפנית היסטורית במאה השנים האחרונות.

כך או כך הויכוח והשיח על הדרך בין הקבוצות השונות בארץ יוצר ערבוב. מצד אחד חברה פתוחה, חופשית ומקבלת את האחר, ומאידך חברה יותר מסורתית ויותר אמונית. גם ההשפעות ההדדיות בין מזרח ומערב יוצרות את ה"מסורתיות" הטובה הזאת שמאפשרת לחיות ביחד אך יחד עם זאת מחוברת לשורש הבסיסי של עמנו. יהדות שמקבלת את האמונה הבסיסית כמובן מאליו אך לא בודקת בצציות איש של רעהו. מעין "יהדות ארץ ישראל", כמו פעם, כשחיינו פה לפני הגלות.

כך גם וואלה יהדות הביאה את ה"קצת יידישקייט" שבתוך המלל האין סופי של חיינו הטבולים בחומר, ואיפשרה מגוון דעות וביטויים שמטרתם ומהותם בסופו של דבר הוא ברור זהותנו כאן בארץ ישראל.

אני מאחל במה יוצרת ופוריה שתקרב אותנו בע"ה לבירור עצמי, ליום אחרון, ליום שכולו שבת.

ינון מגל, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully