וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבריטניה קוראים לזה אנטישמיות, פה זו תעמולת בחירות לגיטימית

בניהו יום טוב בשיתוף עמוות יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

15.12.2019 / 11:48

בזמן שמסביב לעולם כבר מחוקקים חוקים נגד תעמולה אנטישמית, דווקא בישראל איכשהו עדיין לגיטימי למחוק ציבורים שלמים במסווה של תעמולת בחירות

הפקה: סרטון בחירות של מפלגת ישראל ביתנו

בוידאו: סרטון בחירות של מפלגת ישראל ביתנו

מה רוצה אביגדור ליברמן?

את השאלה הזו שואלים את עצמם כל בכירי המערכת הפוליטית בשנה האחרונה.

האדם שאיש מלבדו לא יודע מה כוונותיו הצליח לתזז השנה את המערכת הפוליטית מימין לשמאל ומנתניהו לגנץ תוך שהוא רושף שנאה לכל עבר - חרדים, ערבים, ליכודניקים, ראשי כחול לבן והציונות הדתית שהפכה למשיחית.

ניסיתי להבין הבוקר מה גרם לאיש שהיה הכי קרוב לחרדים, שהיה שותף לדילים הפוליטיים הגדולים ביותר עד כדי שהיו שכינו אותו בקדנציה הקודמת 'חבר הכנסת השמיני של ש"ס' להתהפך ככה. איך הוא שינה את עורו במהירות כזו? איך הוא הפך את הקמפיין שלו לאנטי חרדי בצורה כל כך אגרסיבית שמשאירה אפילו את לפיד הרחק מאחור במדד השנאה?

ישראל ביתנו בישיבת פיזור הכנסת. ראובן קסטרו
ליברמן, המסית הרשמי/ראובן קסטרו

אין לו מה למכור חוץ משנאה

אין לי תשובה אחרת, חוץ מההבנה שאין לו מה למכור לציבור בישראל. האיש נמצא 30 שנה במערכת הפוליטית ללא שום הישג משמעותי, ללא שום חוק שהיטיב עם ציבור בוחריו - וטביעת האצבע היחידה שהשאיר הייתה בחדרי החקירות של להב 433.

וכשאין לו מה למכור לציבור, אין ברירה אלא לחפש קרבן חדש ולהסיט אליו את האש. אחרי שמיצה את הקמפיין נגד הערבים ("אין נאמנות אין אזרחות", "עונש מוות למחבלים") - הוא מפנה את האש לכיוון החרדים. הם "אנטי ציוניים", "אוכלי חינם" ו"המקור לכל הצרות במדינה". אוטוטו בטח ידרוש גם הצהרת נאמנות או עונש מוות למתנגדים.

ליברמן יעשה הכל על מנת שלא יסתכלו לאחור, שלא יבדקו את העשייה שלו ויבינו שהוא לא יותר מנאד נפוח שמצטיין רק בהפרחת סיסמאות לאוויר.

סרטון תעמולתי ליברמן. צילום מסך
החרדים הפרזיטיים/צילום מסך

למה מה שאסור לקורבין מותר לליברמן?

הבוקר שחררה ישראל ביתנו סרטון אנטישמי בו מסופר שהרוסים מממנים מליון אזרחים חרדים שלא עובדים, לא משלמים מיסים ולא משרתים בצבא. אין לי ספק שאם סרטון כזה היה יוצא על היהודים בבריטניה, הדבר היה יוצר משבר דיפלומטי, גינויים היו עולים מכל הקשת הפוליטית והקולות היו קוראים להוציא את המפלגה אל מחוץ לחוק.

אז למה מה שאסור בבריטניה כאן עדיין לגיטימי? למה הציבור בישראל מקבל באדישות אמירות אנטישמיות וגזעניות נגד חרדים וערבים, ולמה ראשי המפלגות הגדולות לא מכריזים: לא נשב בקואליציה עם מי שגרר את ישראל בפעם השלישית לבחירות תוך הסתה מתמדת?

השבוע נרשמו שני נצחונות עולמיים נגד האנטישמיות. נשיא ארה"ב חתם על צו נשיאותי שהופך את היהדות ללאום בשביל להילחם באנטישמיות של ארגוני הBDS, ואונסק"ו הפסיקה את המימון לקרנבל אנטישמי בבלגיה שהציג את היהודים כיצורים עם אף ארוך שיושבים על שקים של כסף. בעולם מבינים שלמילים יש משמעות, ולהסתה יש תוצאות. ההסתה האנטישמית הביאה לגל תקיפות נגד יהודים ברחבי אירופה וארה"ב, והמנהיגים רואים חשיבות רבה במניעת ההסתה כציר מרכזי להפסקת התקיפות.

מורשת של שנאה ואנטישמיות

התרגלנו לא לקחת ברצינות את האמירות של ליברמן, הרי אמר שתוך 48 שעות יחסל את הנייה ואז רץ אליו עם מזוודות של מליונים. חשבנו שאצל ליברמן מילה זו לא מילה, אבל ההסתה האנטישמית שלו בהחלט גוררת אלימות. ראו כמה אלימות חוגגת ברשת נגד חרדים וערבים. בחודשים האחרונים חרדים רבים הותקפו בקללות ובאמירות אנטישמיות ברחוב ללא כל סיבה.

אני מקווה שזו מערכת הבחירות האחרונה שלליברמן תהיה השפעה בה. המורשת היחידה שהוא ישאיר למדינה שלנו זו מורשת השנאה והאנטישמיות.

אחיי החילונים, הקימו קול זעקה נגד ההסתה האלימה הזו. אל תתנו יד לזיהום השיח ולהחרבת החברה הישראלית. ליברמן חייב לצאת מחוץ לחוק, מוקע מהפוליטיקה הישראלית בפרט ומהשיח הציבורי בישראל בכלל.

בניהו יום טוב בשיתוף עמוות יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully