וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החינוך: "חשוב לעצור את ההתעסקות בפלונטר הפוליטי"

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

16.12.2019 / 17:21

בני נוער, חיילים, שוטרים, תלמידי מכינות קדם צבאיות ואזרחים, צעדו השבוע בשביל ישראל בשמונה מוקדים ברחבי הארץ, לרגל יום ההוקרה השישי לפצועי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה, מלווים בפצועי מלחמות ישראל ונפגעי פעולות איבה, שסיפרו להם על מורשת הקרב.

יוני זוננשיין

צועדים ומצדיעים לפצועים

השבוע צוין יום ההוקרה לפצועי צה"ל ופעולות האיבה בטקס ממלכתי שנערך בבית הלוחם בתל אביב בהשתתפות נשיא המדינה ראובן ריבלין.

"ביום הזה, אנחנו מבקשים לתת מקום לקרב שאחרי הקרב," אמר, "הקרב שהוא מנת חלקכם יום יום, שעה שעה. היום אנחנו מבקשים לומר שאנחנו רואים אתכם. אנחנו רואים גם את הכח, העוצמה וגם את הקושי. אנחנו מבקשים להצדיע לכם על כל ניצחון קטן, על כל יום שצלחתם בכאב ובמאמץ".

מעל 10,000 השתתפו בשבוע שעבר בצעדת "צועדים ומצדיעים" בשביל ישראל שהפיקו ארגון זהות, משרד החינוך וארגון נכי צה"ל, בשיתוף קרן קימת לישראל שהתקיימה כאירוע מרכזי של יום ההוקרה. במסגרת הצעדה ביקרו הצועדים באתרי מורשת ושמעו מהפצועים על הקרבות שאירעו באותם המקומות. הצעדה השתתפו אישי ציבור, פצועי צה"ל ונפגעי פעולות איבה, נציגי קק"ל ועוד.

שר החינוך הרב רפי פרץ הגיע ליד קנדי לטקס מיוחד ושיחה עם הצועדים, ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הגיע לשילה הקדומה ושוחח עם הצועדים. בשעות הצהריים התקיים בשילה הקדומה אירוע סיום מיוחד, וכן באמפי שוני.

עם רפי פרץ. יום ההוקרה,
"יש אנשים שזו מציאות תמידית עבורם"/יום ההוקרה

גם הפוליטיקאים מחבקים את פצועי צה"ל

שר החינוך שוחח עם התלמידים ואמר כי: "חשוב לעצור לרגע את ההתעסקות בפלונטר הפוליטי ולזכור אירוע מיוחד, אנו לקראת יום ההוקרה לפצועי צה"ל. כאן, במדינה הזאת יש חבורה של אנשים שהיום הזה לא מיוחד להם, אלא מציאות תמידית עבורם. האנשים האלו מסרו נפשם למען העם הזה ויום יום קמים בבוקר, זוכרים את המראות הקשים, את החברים שלא שבו. יש כאלה שנפצעו ובמקום ללכת כמו כולם, עברו לכיסא גלגלים. צריך להודות להם תמיד, הם מקור הגאווה שלנו. את הכבוד הם לא צריכים, יש להם מספיק אבל אנחנו, אנחנו אלו שצריכים לכבד אותם מדי יום ביומו. עלינו לזכור תמיד שלעולם אנחנו צריכים להוקיר להם תודה גדולה על כל מה שעשו ועל כל מה שהם עוברים בחיים שלהם בכדי להתמודד עם המציאות המורכבת הזאת שנקראת פצוע צה"ל."

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אשר דיבר בפני הצועדים בשעות הבוקר בשילה הקדומה, אמר כי "אנחנו צריכים לתת ליום הזה יותר תוקף, לחוקק אותו בחוק, לתקצב אותו. הוא צריך לקבל הכרה לאומית. יום ההוקרה לפצועי צה"ל מחבר אותנו לשני ערכים- הכרת הטוב, לריבונו של עולם הכרת הטוב לאותם הלוחמים שנתנו את עצמם וסוחבים איתם יום יום את המחיר עבור מדינת ישראל, וזה הערך השני, להבין את גודל הדורות והתהליך שאנחנו זוכים לחיות בתוכו. תהליך התחייה והתקומה הלאומית שלנו אחרי אלפיים שנות גלות ונדידות".

עם סמוטריץ' ביום ההוקרה. יום ההוקרה,
צריכים לחוקק את היום הזה בחוק/יום ההוקרה

יום אחד מיוחד ששייך לכלל החברה הישראלית

אירועי ההצדעה מתקיימים בשיתוף פעולה של ארגון זהות, קרן קימת לישראל, ארגון נכי צה"ל ומשרד הביטחון.

ישראל בן פזי, מנכ"ל זהות: "דווקא בעת הזו, יש לכולנו את הזכות וההזדמנות להתאחד ביום אחד, יחיד ומיוחד, השייך לכולנו, כלל החברה הישראלית. פצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה המשתייכים לכל מגזר בחברה הישראלית - נוגעים בכולנו. לעיתים אנחנו פוגשים בהם פנים מול פנים, ולעיתים הם אותם אנשים שקופים שלו ידענו מה עברו, היינו מנצלים את ההזדמנות ומצדיעים להם. יום ההוקרה הוא היום של כולנו, לומר תודה לאותם פצועים תודה מכל הלב".

מערכת וואלה, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully