וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבט אחים ואחיות - בגרסה שלא הכרתם

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

19.12.2019 / 12:56

מאות משתתפי מסע ממדינות שונות ביקרו בחטיבות ביניים ותיכונים ישראליים כדי להכיר לתלמידי ישראל את היהודים הפזורים ברחבי העולם

סרטון מסע 2/ארגון מסע

הקשר בין ישראל לתפוצות הוא לנצח

בזמן שאנחנו עסוקים בהשגת פרוטקציות ברשת רולדין ובניסיון לפלח סופגניות בדרך חוקית - קורים דברים מעניינים בשטח. אם תצליחו להתיק את העיניים מהמסך תשמעו שהשבוע מתקיימת פעילות ייחודית לרגל שבוע התפוצות בעשרות בתי-ספר ברחבי הארץ, מול כ-20,000 תלמידים ב-30 חטיבות ביניים ובתי"ס תיכון. בתכנית, מעבירים מאות משתתפי מסע מכל העולם שיעורים בנושא תרבות יהודית, יהדות עולמית, חגים ומסורת, וכן משתפים בסיפורם האישי ובחוויות מהקהילה ממנה הם מגיעים.

המטרה היא לחשוף את תלמידי ישראל למגוון הנרטיבים הקיימים ביהדות העולם, ומן הצד השני - לחשוף את משתתפי מסע לשונות חברתית ותרבותית בתוך החברה הישראלית ולחזק את הקשר שאי אפשר לנתק בין ישראל לתפוצות. ניסיון רב שנים במסע לימד שרבים מתלמידי ישראל אינם מודעים למתרחש בקהילות היהודיות בעולם, למנהגים שלהן, למסורת הייחודית ולעיתים אף לקיומן.

איך נראים חייו של יהודי בחו"ל

לדברי שר החינוך, הרב רפי פרץ: "הקשר של מדינת ישראל עם יהדות התפוצות הוא קשר בין אחים, ואנו צריכים לעשות הכל על מנת לחזק את הקשר בינינו. זה בנפשנו. בתקופה האחרונה הקהילות היהודיות חוו אירועי אלימות וגילויי אנטישמיות רק בשל יהדותם, ויש משמעות ערכית לחיבור לקהילות האלו. משרד החינוך העמיק את השותפויות בין הקהילות היהודיות בחו"ל ופועל כל העת על מנת לחבר בין מדינת ישראל לבין אחיהם שבחו"ל. נמשיך לטפח את הקשר - ערבות הדדית וסולידריות לא נשארים רק בגבולות המדינה אלא גם עוברים ליהודים ברחבי העולם".

עופר גוטמן מ"מ מנכ"ל מסע: "הפעילות המתוכננת בשבוע התפוצות הינה רבת השפעה ורבת משקל מבחינתנו, הן עבור המשתתפים שייקחו בה חלק ויוכלו לספר לתלמידים על חייהם כיהודים בתפוצות והן עבור תלמידי ישראל, שרבים מהם אינם חשופים למתרחש בקהילות היהודיות ברחבי העולם. עבור שני הצדדים תהא זו הזדמנות פז ליצור קשר בלתי אמצעי אלו עם אלו, להקשיב, לחוות ולהיפתח לעולם בלתי מוכר. אני סמוך ובטוח כי הפעילות תתרום רבות לחיזוק הקשר בין קצוותיו השונים של העם היהודי ולחיזוק הערבות ההדדית בין ישראל ליהודי התפוצות".

משתתפי מסע תמונה ללא. ארגון מסע, באדיבות המצולמים
בואו נכיר/באדיבות המצולמים, ארגון מסע

ממש עכשיו, שבוע התפוצות

שבוע התפוצות שיזם משרד התפוצות, מצוין בישראל מאז שנת 2016. במסגרת שבוע זה מקדישים הכנסת ומערכת החינוך את פעילותן לנושאים הנוגעים לעם היהודי במדינת ישראל ובתפוצות. המטרה - הרחבת והעמקת הידע של אזרחי ישראל ביחס ליהדות התפוצות, חיזוק הקשר ותחושת השייכות בין אזרחי ישראל ליהודים ברחבי העולם, הגברת ההזדהות וההכרה בחשיבות יהודי התפוצות כמשאב אסטרטגי להמשך קיומו של העם היהודי. השנה חל שבוע התפוצות במערכת החינוך בין התאריכים 15-19 לדצמבר.

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully