וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יש לנעמה יששכר לעשות במופע 'צמאה'?

אור בן שמעון, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

19.12.2019 / 18:54

היום דחה בית המשפט ברוסיה את ערעורה של נעמה יששכר וקבע שהיא נשארת בכלא. אור לא הפסיקה לחשוב עליה, דווקא במופע של אחדות ישראל ומלא מלא שירה מהלב

סרטון צמאה/אור בן שמעון

רבים מאיתנו חשים כלפי נעמה הזדהות עמוקה, צער ורחמים. חלקים מאיתנו מתקשים לגלות אמפתיה בטענה שהיא אכן עשתה מעשה לא חוקי ועליה לשלם את המחיר, אבל איך שלא נסתכל על הסיפור הזה, אי אפשר להתעלם מהעובדה שמדובר בסך הכל בבחורה צעירה שחזרה מהטיול הגדול של אחרי הצבא ובעל כורחה נקלעה להליך משפטי, שככל הנראה רוב מניעיו פוליטיים ודיפלומטים.

נעמה שוהה בכלא הרוסי כבר תשעה חודשים. היא בקושי מוציאה מילה מפיה - היא לא מבינה את שפת המקומיים ואין מי מהם שמבין את שפתה. אפילו את שמה קשה להם לבטא - התובע בתיק קורא לה "נעאם". היום נדחה הערעור שהגישה לקיצור עונשה, שעדיין עומד על שבע וחצי שנים של מניעת חופש על עבירה שאם היא נכונה - היא טעות, וטעות כל כך קטנה ביחס לעונש כל כך גדול.

נעמה יששכר בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 19 בדצמבר 2019. AFP, GettyImages
נעמה בדיון בבית המשפט (צילום: GettyImages)/GettyImages, AFP

קל לי לדמיין את עצמי במקום נעמה, שבויה לבדי בארץ נכר. אני מבוגרת ממנה רק בשנתיים ולא מזמן חזרתי בעצמי מטיול במזרח ועברתי דרך שדה התעופה ברוסיה. קל לי לדמיין את עצמי במקומה, אבל קשה לי לדמיין את עצמי שותקת במשך כמעט שנה. קשה לי לדמיין את התחושות המאיימות של בדידות וחוסר אונים, את המחנק התמידי שסוגר עליי מכל כיוון, את הקור חודר העצמות. אבל הדבר שהכי קשה לי לדמיין בסיטואציה הנוראית הזו - אלו המחשבות האין סופיות שיהיו לי על המשפחה שלי, ההבנה שהם לא מפסיקים לחשוב עליי ולדאוג לי, הידיעה שהם לא יכולים להמשיך את החיים.

המחשבות שיהיו לי על חנוכה שבפתח, על הנרות שהשנה ידלקו בלעדיי, יפיצו את אורם כשאני מוטלת אי שם בתוך עלטה גדולה. קשה לדמיין שתחושת החמימות של בית שזכורה לי מחנוכה שעבר כשבחוץ הקור של סוף דצמבר - לא יהיו מנת חלקי השנה. ומי יודע מה בשנה הבאה.

מופע צמאה לכתבה. חיים טויטו, באדיבות המצולמים
המוזיקה הכי טובה (צילום: חיים טויטו)/באדיבות המצולמים, חיים טויטו

השבוע חל י"ט כסלו, תאריך מיוחד בקרב חסידי חב"ד שמציינים בו את ההחלטה של בית המשפט הסובייטי לשחרר את האדמו"ר הזקן מהכלא לאחר מאסר של 53 ימים בגין חשד של מרד בשלטון. ואני, שמחוברת לחסידות ומציינת את החג הזה מדי שנה, הייתי אתמול במופע המרהיב 'צמאה' של חב"ד. כמה שמחה ואור היו שם באוויר, כמה אהבה ואחדות, לא אצליח באמת להעביר את התחושות למילים. ובין כל הניגונים, הריקודים והשירים - ודווקא בגלל אותה אחדות שחשתי כל כך חזק בליבי - לא יכולתי לא לחשוב על נעמה.

ביום ראשון הקרוב נדליק נר ראשון של חנוכה, בין אם אתם מזדהים עם הסיפור שלה ובין אם אתם כועסים על הטעות שעשתה, בבקשה תדליקו אותו גם בשבילה. היא זקוקה לחום שלנו.

חנוכה שמח ומואר, נעמה, חנוכה של ניסים ונפלאות.

אור בן שמעון, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully