וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייק ניוז ברשות האוכלוסין: מהגרי עבודה או מגשימי חלום?

ללי דרעי בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

24.12.2019 / 15:23

ללי דרעי, שעלתה מצרפת בגיל 15, מוחה נגד כל האינטרסנטיים שמנסים להוכיח שהעולים מצרפת אינם יהודים. היא מסרבת לאפשר לגופים השונים להרוויח על הגב שלה ושכמותה

עולים מצרפת באולפן עציון, ינואר 2015. נועם מושקוביץ
עולי צרפת, מגשימי החלום הציוני/נועם מושקוביץ

האמת, נעלבתי. לא יכולתי להאמין שמישהו אשכרה חשב שיש איזה שהוא הגיון במשפט הבא: 83% מעולי צרפת אינם יהודים. כך פורסם אתמול ברשתות התקשורת השונות. הרי מכירים אותנו. ואפילו צוחקים על כיפות הנ-נח שלנו יחד עם בגד הים, על כך שהכשרנו עשרות מסעדות בתל אביב, ושיפצנו בה כמה וכמה בתי כנסת. מכירים את הפטריוטיות יתר שלנו, את הציונות המוגזמת. מעריכים - אני מקווה - את השילוב המנצח בין מסורתיות מזרחית לשיק אירופאי.

אז איך יכול להיות שכולם נפלו בפח? איך פקיד ממשלתי שחרר נתון כל כך מופרך? איך משרד הפנים לא הבין על השנייה הראשונה שיש פה משהו לא הגיוני? איך גוף תקשורת נותן לידיעה הזאת להימרח שעות בדף הבית שלו? איך עיתונאים מקצועיים יכולים להתעלם מהודעת ההבהרה שמשרד הפנים פרסם, ולהמשיך לדון על הפייק ניוז כאילו מדובר באמת צרופה, למרות ההודעה לעיתונות של הסוכנות היהודית לפיה 97% מעולי צרפת יהודים?

יש כמה תשובות לשאלות האלו, אבל קודם נתון בסיסי: צרפתי, לא יהודי, חולם אולי מדי פעם על רילוקיישן. אולי. מה שבטוח, ישראל אינה אחד מיעדי החלומות שלו. כי בואו, החופים שלנו מדהימים, לא משעמם פה לרגע, תל אביב יא חביבי תל אביב, אבל אף צרפתי הנהנה מהמדיניות הסוציאלית הכי אדיבה באירופה, משבוע עבודה של 35 שעות, מהתרבות ומהיופי שצרפת מציעה, לא יעזוב את כל הטוב הזה רק בשביל כמה שעות שמש נוספות בשנה.

מי שעושה את זה - היהודים - בוחרים בארץ ישראל כי הם רוצים לכתוב פה את סיפור העם היהודי. כי הם רוצים לקחת חלק בפרק הכי מרתק שנכתב אי פעם בהיסטוריה של האנושות. כי הם רוצים לחיות כיהודים בארץ אבותיהם. כי הם רוצים לשים כיפה נ-נח בלי שיתקעו להם מבטי שנאה. כי הם רוצים לטייל ברחוב בחנוכה ולראות חנוכיות דולקות - ולא רק עצי אשוח. מגיע לאנשים האלה שנצדיע להם. לא שנפקפק במוטיבציות שלהם.

מי מרוויח מהפשע?

ובנוגע למוטיבציות של מי שפרסם את הפייק-ניוז האדיר הזה, אצטט מטבע לשון צרפתי: "מי מרוויח מהפשע?" ופה, התשובה ברורה: מי שמרוויח אלו כל מיני ארגונים רפורמים שרוצים להוכיח שמדינת ישראל חייבת להכיר בגיורים שלהם. מרוויחים כל מיני פעילים למען מבקשי מקלט/מסתננים שרוצים להוכיח שמדינת ישראל היא מדינה גזענית: היא הרי "מייבאת" עשרות אלפי "גויים לבנים" כל שנה, אז מה באמת מפריע לה בכמה עשרות אלפי סודנים ואריתראים? מרוויחים עיתונאים מסוימים עבורם חוק השבות הוא אם כל חטאת. החלטת האו"ם הקובעת כי ציונות היא גזענות עדיין תקפה עבורם, ככל הנראה.

מה שבטוח הוא שמאז אתמול, רוחות עולי צרפת סוערות. ולא סתם. כי מישהו טען שהם בעצם מהגרי עבודה. ובכן, הם לא. הם הגשמת החלום הציוני. לא מגיע להם הפייק-ניוז הזה. וטוב יעשו הנציגים והפוליטיקאים שלנו אם יפעלו כדי להבהיר להם שמדינת ישראל גאה בהם.

ללי דרעי בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully