וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנוכה שלי: יו"ר גשר אורלי לוי אבקסיס

ח״כ אורלי לוי אבקסיס, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

24.12.2019 / 15:43

וואלה! יהדות בפרויקט מיוחד לחג החנוכה - מבחר דמויות פוליטיות עם כמה מילים אישיות על חנוכה שלהם

אורלי לוי והילדים. באדיבות המצולמים
אור לי אור לכולם/באדיבות המצולמים

חג החנוכה מחזיק במשמעויות וסמלים רבים, ולא פלא שהוא אחד החגים האהובים. עבורי, בראש ובראשונה, מדובר בחג משפחתי. חג של כולם, חג בו לכל אחד ואחת יש מקום וחלק - מאורע נדיר במציאות הישראלית העכשווית לצערי.

ההוכחה לכך היא שאחת החוויות הפופולריות ביותר בישראל, היא ההתכנסות של כל המשפחה יחד להדלקת החנוכיה. אצלנו במשפחה, אחד הרגעים היותר מיוחדים הוא כשהילדים מציגים בגאווה את החנוכיות שהכינו בגן ובבית הספר - מעשה ידיהם להתפאר. וכשמדליקים נרות בחנוכיה שלהם, הם ממש זורחים מאושר.

לכן לא מפתיע, שבסקר שנעשה לאחרונה, 99% מהישראלים מעידים שהם מדליקים נרות. זו רק הוכחה כמה רחוק ניתן להגיע כאשר לא מנסים לכפות, אלא לייצר חוויה תרבותית בה לכולם יש חלק, בה סופרים את כולם על שלל תפיסות עולמם.

הסיפור ההיסטורי של חג החנוכה גם הוא מעורר השראה. נצחון המכבים על היוונים הוא סיפור חשוב, בוודאי בהקשר הציוני שלו, ומה שהוא בא ללמד אותנו כעם. אך גם הסיפור על פך השמן שהספיק לשמונה ימים, מגיע בדיוק בזמן - ללמד אותנו שגם אם המצב נראה מייאש, וגם אם נדמה שלנצח נחזור לעוד מערכת בחירות ועוד אחת, תמיד יש תקווה שיתגלה מן פך שמן עכשווי, שיספיק לשנות את התמונה ולהוביל אותנו לכינון חברה מוסרית ומתוקנת, המושתתת על יסודות היהדות. יהדות של חמלה וצדק חברתי.

חג החנוכה מזכיר לי שיש תקווה תמיד.
חג שמח לכולם!

ח״כ אורלי לוי אבקסיס, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully