וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלריה: כך חוגגים יהודי מולדובה את החנוכה

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

25.12.2019 / 14:04

אירועי החג במולדובה כללו דוכני הפעלות לילדים, מפגשי הסברה ודיונים על מורשת, זהות וגאווה יהודית. רגע השיא היה בעת הדלקת החנוכיה ברחוב העיר ואפילו המבוגרים לא הצליחו להסתיר את ההתרגשות

מולדובה 4. באדיבות המצולמים
מולדובה 4/באדיבות המצולמים

אור החנוכה הגיע גם ליהודי קישינב בירת מולדובה. קרוב ל-500 מחברי הקהילה האורתודקסית בקישינב מולדובה, השתתפו בסדרת אירועים לציון הדלקת הנר הראשון של חנוכה

בשנים האחרונות התרחבה הפעילות לקירוב הלבבות ואהבת היהדות במדינה המזרח אירופאית. הקהילה היהודית בראשות רב הקהילה פנחס זלצמן, מקיימת בשנים האחרונות חיי קהילה רגועים הכוללים בית כנסת, בית ספר יהודי עם סיוע ממשלתי למערכת ההזנה בבית הספר ומוסדות נוספים.

אירועי החג כללו דוכני הפעלות לילדים, מפגשי הסברה על מהות החג ומאכלי החג למבוגרים, ודיונים על מורשת, זהות וגאווה יהודית בקהילות שחיו תחת שלטון וחינוך קומוניסטי. רגע השיא היה בעת הדלקת החנוכיה ברחוב העיר, כאשר המשתתפים המבוגרים לא הצליחו להסתיר את ההתרגשות מהאפשרות לקיים את החג בגלוי וללא חשש.

לדברי הרב פנחס זלצמן: "מאז ומתמיד קישינב ומולדובה היו סמל לגאווה יהודית. זאת פעם עשירית ברציפות שאנחנו מקיימים הדלקה פומבית, וזה מרגש כל פעם מחדש לחשוב שעד לפני שנים לא רבות השלטון אסר לקיים כל פעילות יהודית, ואילו היום אנחנו זוכים לתמיכת הממשלה ופוליטיקאים רבים מבקשים להשתתף בפעילויות שעושה הקהילה היהודית"

מולדובה 3. באדיבות המצולמים
הרב זלצמן מדליק נר עם מקומי/באדיבות המצולמים
מולדובה 6. באדיבות המצולמים
ילדים זו שמחה/באדיבות המצולמים
מולדובה 7. באדיבות המצולמים
מציירים חנוכה/באדיבות המצולמים
מולדובה 4. באדיבות המצולמים
טקס ההדלקה/באדיבות המצולמים
מולדובה 2. באדיבות המצולמים
טקס ההדלקה/באדיבות המצולמים
בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully