וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנוכיה מפח זה פאסה: הכירו את יצירות החנוכה הכי מקוריות

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

29.12.2019 / 15:09

חנוכיה מפח ומכסף זה יפה ומרגש ומסורתי, אבל היצירתיות של יהודים ברחבי העולם הביאה את החנוכיה לפסגות חדשות של אמנות. שפטו בעצמכם

חנוכיה מקרח רוסיה. באדיבות המצולמים, באדיבות המצולמים
אור גדול וקר/באדיבות המצולמים, באדיבות המצולמים

הרב גואלי, שליח חב"ד בסיביר שברוסיה החליט שלא להילחם בקור האדיר השורר במקום מגוריו אלא להצטרף אליו. את החנוכיה שהדליקו יחד עם הקהילה היהודית באזור הם יצרו למרבה ההפתעה דווקא מקרח. מבלי לוותר מתאספים בקור האדיר בני הקהילה כדי לחגוג ולהתחמם לאורה של החנוכיה שמתנשאת לגובה של 5 מטרים.

חנוכיה מקרח רוסיה. חב"ד אורנבורג, באדיבות המצולמים
לא לשכוח מעיל/באדיבות המצולמים, חב"ד אורנבורג

חנוכיה שאפשר לאכול אותה? ביג יס יס!

נראה כי חג החנוכה מוציא לפועל יכולות יצירתיות של קהילות שונות ואנשים שונים בכל רחבי העולם. כך למשל במדינת קווינסלנד שבאוסטרליה בחרו לבנות חנוכיה דווקא מפרי המנגו. הבחירה המעניינת לבנות את החנוכיה הגדולה דווקא מהפרי המיוחד נבעה מהרצון "להנציח את היופי של צפון קווינסלנד ואת החיבור והמיזוג שלו עם המסר של חנוכה", צוטט רב חב"ד באזור, הרב ארי רובין, באתר אוסטרליאן ג'ואיש ניוז.

עוד אוכללל

עוד חנוכיה מיוחדת מאוכל היא חנוכיית הפסטה ממגוון סוגים. מפסטה מסולסלת ועד לצינורות של פסטה - הנה חנוכיה אכילה שגם כשרה להדלקה בחג.

חנוכיה מפסטה. pinterest, צילום מסך
בא לי לאכול אותך!/צילום מסך, pinterest

חנוכיה זה משחק ילדים

הראש היהודי בארצות הברית ממשיך להמציא פטנטים מעניינים, כשבערים ברחבי ארצות הברית בונים היהודים את החנוכיות מ… לגו. החנוכיות היצירתיות והצבעוניות משמשות את הקהילות להדלקה אמיתית. אלו אינן חנוכיות הלגו הראשונות ונראה שמתפתחת מסורת של חנוכיות לגו ברחבי העולם, כשכבר לפני מספר שנים הדליקו בגרמניה חנוכיה מלגו.

חנוכיה מלגו. AP
חנוכיה לי יש, וגם לגו/AP
חנוכיה מלגו. AP
"מגדל יון" מלגו/AP

חנוכיה שכולה לב

גם בארץ עלו הרעיונות לחנוכיה מעניינת ושונה, אבל לא רק, אלא גם מרגשת. החנוכיה שהכינו בארגון 'יד שרה' הייתה עשויה מחומר לא צפוי - חלקי חילוף של כסאות גלגלים. "ראינו שנשארו בבית המלאכה שאריות של חומרים מתיקוני כסאות גלגלים, הליכונים ומיטות סיעודיות. אמרתי למנהל בתי המלאכה ביד שרה שמעון אברהם 'שמעון, אני רוצה לבנות מהחומרים האלה חנוכייה'. הם נטלו את שאריות הציוד ובנו במלאכת מחשבת את החנוכייה הכי יצירתית שתראו", סיפר חיים ידגר, מבוני ויוזמי החנוכיה, שהוסיף: "בשיא החורף שהכול נראה קודר אנחנו מדליקים חנוכייה שמסמלת אור וחשבתי שגם אני אעשה עם זה משהו טוב, משהו שיביא אור".

חנוכיה יד שרה. שועי וויס, ארגון יד שרה,
כיסא גלגלים מלא אור/שועי וויס, ארגון יד שרה
אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully