וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכל עיר בעולם": העולם היהודי חגג את סיום הש"ס

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

1.1.2020 / 16:01

אלפי חרדים חגגו את סיום לימוד התלמוד - מאורע המתרחש אחת לשבע שנים וחצי, מאז החלה המסורת לפני 96 שנים: "זה היה ואוו. סיפוק אדיר"

אלפי חרדים חוגגים את סיום לימוד התלמוד. יעקב כהן,
פעם בשבע שנים וחצי. חגיגת סיום הש"ס בארנה שבירושלים/יעקב כהן

זה קורה פעם בשבע שנים וחצי. בעולם היהודי חגגו בסוף השבוע במספר רב של מוקדים בארץ ובעולם את סיום הש"ס, התלמוד בבלי. עשרות אלפי חרדים ודתיים פקדו שורה של אירועים מרכזיים את סיום מחזור הש"ס בפעם ה-13, מאז החלה המסורת של לימוד "הדף היומי", אי שם בשנת 1923. היום, מיד לאחר חגיגות הסיום, הלומדים החלו הכל מחדש.

התלמוד הבבלי בגרסתו הנפוצה ביותר כולל 2,711 דפים. הרעיון לייסד לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום מיוחס לרב מאיר שפירא (1887-1933) מפולין. עם השנים תפסה היוזמה תאוצה ברחבי הארץ והעולם. ובשבוע שעבר מאות אלפים בישראל, באירופה ובארה"ב השתתפו בכנסי הסיום של מחזור הלימוד.

אלפי חרדים חוגגים את סיום לימוד התלמוד. יעקב כהן,
עשרות אלפי חרדים ודתיים פקדו שורה של אירועים מרכזיים את סיום מחזור הש"ס בפעם ה-13/יעקב כהן

לרב שפירא, שהגה את הרעיון, הייתה מטרה מרכזית אחת: לעודד את כל שכבות הציבור לקבוע עתים ללימוד תורה, וליצור מכנה משותף בין כל הלומדים, בלי קשר למעמד, מקצוע או ארץ מוצא. 96 שנים אחרי שהיוזמה יצאה לדרך, חזונו הוא הצלחה מסחררת. רבבות יהודים ממלאים את שיעורי הדף היומי בבתי מדרש ובתי כנסת, עוקבים באינטרנט, מורידים אפליקציות, שותפים למפעל גלובלי בקנה מידה בלתי נתפש.

בישראל חגגו בשבוע שעבר במספר אירועי ענק, בהם, כנס של ש"ס לציבור הספרדי וכנס של אגודת ישראל לציבור החסידי שנערכו בהיכל 'ארנה' בירושלים. הראשון לציון, הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף, הסביר כי "המאורע הזה נערך בכל מקום ומקום, כמעט בכל עיר בישראל ובעולם". לדבריו, "גם בחו"ל, ברוסיה, באוקראינה ובפריז, זה התקבל בכל עם ישראל וזה מאחד את כולנו, ספרדים ואשכנזים, בלב אחד כאיש אחד. לא דומה שאדם לומד תורה לבד לכך שכולם מתאחדים ולומדים את אותו דף באותו יום".

השיא היה באירוע שהתקיים באיצטדיון מטלייף בניו גרז'י ביום רביעי בלילה. למעלה מ-100 אלף חרדים התכנסו כדי לסיים את התלמוד יחד. "זה היה וואוו", אמר שמעון רוזנפלד, אחד המשתתפים. "כשאתה בתוך ספינה אחת עם עוד עשרות אלפים, זה נותן לך זריקת מרץ לעוד מחזור של עוד שבע שנים. זה זה סיפוק אדיר".

היום, יחל מחזור לימוד יומי חדש שיימשך 7 שנים וחצי, במסגרתו ילמדו דף גמרא אחד בכל יום. לאחרונה, הושק מיזם הגמרא הדיגטילית שמאפשר לכל אדם להיות חלק מפרויקט ששותפים לו יחד מאות אלפי בני אדם בארץ ובעולם באמצעות צפייה קצרה בקטע וידאו יומי. הרב חיים דוד קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי יפגיש אתכם מיד עם נקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום על בסיס הלימוד היומי של הגמרא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

באוטובוס, בכלא ובמשרד: השיעורים במקומות הכי מפתיעים בעולם

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
אלפי חרדים חוגגים את סיום לימוד התלמוד. יעקב כהן,
חגיגות סיום הש"ס ב בהיכל ארנה בירושלים/יעקב כהן
בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully