וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב יצחק יוסף: מדובר ב"סילוף בוטה על ידי גורמים פוליטיים אינטרסנטיים"

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

7.1.2020 / 15:15

הבוקר סערו הרוחות בעקבות התבטאות של הראשון לציון הרב יצחק יוסף כנגד יוצאי ברית המועצות. לאחר מתקפה חריפה שהתפרסמה בכלי התקשורת, הגיב מרן הרב יצחק יוסף לדברים. בין דבריו: "מצער מאוד, כי יש מי שחשים עצמם נפגעים מאופן הצגת הדברים"

חגיגות נובי גוד , שנה אזרחית חדשה 2019 ביפו. ראובן קסטרו
חגיגות נובי גוד ביפו/ראובן קסטרו

הבוקר סערו הרוחות בעקבות התבטאות של הראשון לציון הרב יצחק יוסף כנגד העולים הרוסים. התפרסם כי הרב הראשי לישראל כינה עולים מברית המועצות לשעבר "גויים", וכינויים נוספים. בכנס רבנים שנערך בשבוע שעבר בירושלים אמר יוסף כי "עשרות או מאות אלפים" מהעולים מברית המועצות לשעבר אינם יהודים ומצביעים למפלגות שמסיתות נגד הציבור החרדי והדת היהודית. דבריו פורסמו לראשונה הבוקר (שלישי) בידיעות אחרונות.

רק לפני כשבועיים פרסמה רשות האוכלוסין נתונים מהם התברר כי חלק ניכר מהעולים לישראל, בעיקר מברית המועצות לשעבר, אינם יהודים על פי ההלכה אלא קרובים של עולים יהודים. על פי הנתונים, 51% מהעולים לישראל בשנים 2012-2019 הגיעו מרוסיה, אוקראינה, בלארוס ומולדובה. מתוכן, רק כשליש הם יהודים על פי ההלכה. יתר העולים לישראל בשנים אלו הם בני משפחתם, והם אינם יהודים על פי ההלכה אך זכאים לעלות מתוקף חוק השבות.

לאחר מתקפה חריפה שהתפרסמה בכלי התקשורת, הגיב מרן הרב יצחק יוסף לדברים.

הודעה מאת הראשון לציון הרב הראשי לישראל

"אמרתי ברורות ואני שב ואומר: לצד מרבית העלייה המבורכת של מאות אלפי היהודים מברית המועצות לשעבר שמסרו את נפשם שנים רבות למען שמירה על הגחלת היהודית, ישנם מיעוט עולים שאינם יהודים על פי ההלכה שהגיעו מכוח 'סעיף הנכד' בחוק השבות המתיר למי שאביו ואימו אינם יהודים לעלות לארץ.

בביקוריי בחודש האחרון בקהילות היהודיות הפורחות ברוסיה ובאוקראינה נחשפתי לביקורת החריפה הקיימת בקרב קהילות אלה על העלאתם של רבים שאינם יהודים לארץ.

מי שמעלה המוני גויים לארץ דרך הסעיף הזה משיקולים זרים, נוהג בחוסר הגינות בראש ובראשונה כלפי אותם עולים ומעמיד אותם בכל שלב בחייהם בפני מציאות חיים בלתי אפשרית עבורם במדינה יהודית. תיקון חוק השבות הוא בראש ובראשונה אינטרס של העולים.

ברי כי לצד הביקורת, חובה עלינו כיהודים לקבל כל תושב בארץ הזו, להעריך את תרומתו לנו כחברה, תורתנו מלמדת אותנו לכבד כל אדם באשר הוא אדם כי בצלם אלוקים נברא.

מצער מאוד, כי יש מי שחשים עצמם נפגעים מאופן הצגת הדברים תוך סילוף בוטה, על ידי גורמים פוליטיים אינטרסנטיים המסיתים כבר חודשים ארוכים כנגד מסורת היהדות וההלכה, וחשוב להעמיד דברים על דיוקם והאמת תורה דרכה."

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully