וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכמנו לכם: מקבץ תגובות הפוליטיקאים לרב הראשי יצחק יוסף

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

7.1.2020 / 17:34

הרוחות עוד סוערות לאור הצגה לא נעימה של התבטאות של הראשון לציון הרב יצחק יוסף כנגד יוצאי ברית המועצות. לאחר מתקפה חריפה שהתפרסמה בכלי התקשורת, רוב נבחרי הציבור בחרו להגיב. ליקטנו לכם

אביגדור ליברמן:

ח"כ משה אבוטבול: (ש"ס)

"מר בני גנץ המתיימר להיות ראש ממשלה, אתה מעז לדבר על שנאת חינם? היכן היית כאשר חברך יאיר לפיד השמיץ את הציבור החרדי?? למה לא שמענו את קולך על הסרטונים האנטישמיים של אלכס קושניר? וכן על קמפיין השנאה של אביגדור ליברמן נגד הציבור החרדי? נראה מר גנץ שאתה וכל מפלגות השמאל חושבים שלשנוא את החרדים זה לא שנאה בחינם.

הרב הראשי לישראל לא דיבר כלל על העולים היהודים הכשרים, אלא הרב מתוקף תפקידו דואג לצביון היהודי של מדינת ישראל, ולכן התיחס לנתון המדאיג שפורסם בתקשורת 'שמבדיקות שבוצעו אחוזים גבוהים ביותר של עולים חדשים כלל אינם יהודים'. ובקרב עולי רוסיה המצב חמור עוד יותר - רק 1 מכל 25 עולים יהודי, בעקבות "סעיף הנכד" בחוק השבות, המאפשר לצאצאי יהודים מתבוללים ובני זוגם לקבל אזרחות ישראלית. רק לפני מס' חודשים קיבלתי מאנשים הנמצאים באולפנים לעולים חדשים מכתב וידיעה על קשר אפסי בין חלק ניכר מהמשתתפים לעולם היהודי.

הרב יוסף נגע בבטן הרגישה של ישראל ביתנו ואמר: שמעניין שהעלייה של גויים אלו משרתת בדווקא את אביגדור ליברמן. ואיווט ליברמן שנפגע - ויש לו על מה - פער את פיו כבקי ורגיל על הרב הראשי לישראל בתוספת דמעות תנין - כמסכן שממש מעורר רחמים".

יאיר לפיד:

"עולים מבריה"מ לשעבר הם לוחמים בצה"ל המגינים על חיינו, העולים הם רופאים ורופאות, אחים ואחיות הנמצאים עכשיו בבתי החולים ומצילים את הורינו ממוות. העולים הם הבסיס לתעשיית ההיי-טק הישראלית ותרומתם לכלכלה ולחברה הישראלית היא מופלאה וחיונית. העולים הם אחינו, ועלייה זה ערך ציוני חשוב. מה קרה ליהדות מקבלת ומאירת פנים שאינה עוסקת בעלבונות? מה קרה ל"כאזרח מכם יהיה לכם הגר הגר אתכם ואהבת לו כמוך"? על הרב הראשי להתנצל על דבריו המבישים והחמורים."

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ:

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין:

"העולים מברית המועצות הם חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית. הגשמנו בגופנו את חלום שיבת ציון, ואי אפשר לדמיין את מדינת ישראל בלי תרומתה העצומה של העלייה מבריה"מ. גם בתקופת בחירות אין מקום לשיח פסול של שנאה ופילוג. צום עשרה בטבת, יום הקדיש הכללי, הוא תזכורת עבורנו: כוחנו באחדותנו".

ח"כ ישראל אייכלר:

"שוב ליברמן וכנופייתו מסיתים נגד ההלכה היהודית.

ההתקפה נגד הראשון לציון שליט"א מטרתה לקעקע את ההלכה כפי סיסמתם 'לא למדינת הלכה'. בכך הם מסכנים את עצם קיומה של מדינת היהודים.

אנו מחזקים את ידיו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א הניצב בגאון על משמר קיום העם היהודי."

ח"כ עופר כסיף:

ח"כ יואב בן צור:

"מגוחך לראות איך גורמים פוליטיים לוקחים אמירה הלכתית בנושאי גיור ומכלילים בה את כל ציבור העולים מרוסיה. הראשון לציון נגע בבעיה מהותית של "סעיף הנכד" בחוק השבות, דבר שמאפשר לגויים לעלות לארץ מכח החוק ולקבל את סל ההטבות המלא.

כמנהיג רוחני על הראשון לציון להמשיך ולהתריע בשער מפני הסכנות הרוחניות שאורבות לפתחה של המדינה.

ציבור העולים מחבר העמים הוא ציבור יקר שתורם רבות למדינה, בשנות התשעים בתקופת העלייה הגדולה יו"ר התנועה הרב אריה דרעי הפעיל מצב חירום בנושאי תכנון ובניה יחד עם שר השיכון דאז על מנת לאפשר קליטה מהירה ונוחה של מאות אלפי עולים מחבר העמים.

לא ניתן להאשים אותנו בגזענות או אפליה. אני קורא לליברמן להפסיק ולהכליל את כל ציבור העולים כשמדברים על נושאי גיור ולהפסיק לעשות להם עוול ולגרור אותם לשיח של שנאה בשביל רווח פוליטי."

תמר זנדברג בפנייה ליועמ"ש:

"יוצאי ברית המועצות עלו לישראל מתוקף חוק והינם אזרחים שווים שעל המדינה להגן עליהם מפני גילויים של שנאה ודברי שטנה שעלולים לגרור לאלימות. על כן, לא ייתכן שאדם שנמצא במשרה ציבורית בכירה יתבטא באופן כזה כלפי קבוצה כזו או אחרת של אזרחים. לאור הדברים הללו, אני רואה לנכון לפנות אלייך על מנת שתפתח בהקדם בחקירה כנגד ההתבטאויות המסיתות של הרב הראשי יצחק יוסף והאם ראוי שאדם שמתבטא כך כנגד אזרחי ישראל יכהן בתפקיד ציבורי".

סגן שר הבריאות ויו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן:

"האיש האחרון שיכול לדבר ולהטיף לאחרים על הסתה הוא אביגדור ליברמן. האדם שמאז זיהה את ההסתה והשנאה כמנוע לגריפת קולות, אינו מפסיק ללבות אש בין האוכלוסיות, לשסע בין המגזרים ופועל בזדון ובחוסר אחריות ציבורית, על מנת לפלג ולפגוע במרקם העדין שבין הציבורים השונים בישראל.

ליברמן ושותפיו לסיעה, כגון אלכס קושניר ודומיו, התירו את דמם של הציבור החרדי והפכוהו לשק חבטות לאומי, בשקרים ובדותות, בבורות ובהכפשות שווא, יום יום, ללא טיפת בושה או אחריות.

מול דמעות התנין של ליברמן ואנשיו על הסתה ושנאה כלפיהם כביכול, יש לומר טלו קורה מבין עיניכם. אלו אנשי ריב ומדון שבגללם קבוצות מיעוט כמו הציבור החרדי ונציגיו, מתמודדים עם מתקפות שנאה והסתה שלא יתוארו ושאינן מתקבלים על הדעת בחברה מתוקנת.

אנו מחזקים את ידי הרב הראשי לישראל הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, נוכח המתקפות הפוליטיות נגדו."

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully