וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשר גרייבר: אני רוסי ומסכים עם הרב יוסף, דת זה משהו שנלחמנו עליו שנים

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

9.1.2020 / 9:15

אשר גרייבר הוא שדרן רדיו ממוצא רוסי וכשהבין שלמרות מוצאו הוא לא נפגע מהדברים שאמר הרב יצחק יוסף, הוא יצר סרטון תגובה משלו. בראיון אישי לוואלה! יהדות הוא מספר מדוע החליט להוציא את הסרטון, ואילו תגובות הוא מקבל מאז

קול חי

התגובות הזועמות שקיבל הראשון לציון לאחר פרסום דבריו על עולי רוסיה לא אחרו להגיע. בין התוקפים את הדברים ניתן היה למצוא את ראש הממשלה, חבר הכנסת אביגדור ליברמן וחברי כנסת נוספים, אך במרחבי הרשת נשמעים גם קולות אחרים.

אשר גרייבר הוא שדרן רדיו ממוצא רוסי וכשהבין שלמרות מוצאו הוא לא נפגע מהדברים שאמר הרב, הוא יצר סרטון תגובה משלו לגינויים ולאמירות של הרב. בראיון אישי לוואלה! יהדות הוא מספר: "התעוררתי לבוקר הזה וראיתי את כל התגובות מכל הצדדים, מהשמאל, מהימין, מהחילונים, מהחרדים, והרגשתי שאני נמצא בתוך הסיפור הזה כי גם אני רוסי. גדלתי על המסורת הרוסית בהמון המון מובנים ולא נפגעתי מהרב. ניסיתי להיפגע, אבל לא נפגעתי.

"אי אפשר להתווכח. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את זה, רשות האוכלוסין מפרסמת את זה, רואים את זה בכל נתון", אומר גרייבר על הנתונים העובדתיים שעולים מדבריו של הראשון לציון.

גרייבר מזכיר כי ישנה הבחנה בין דת ללאום, כשלא כל מי שיהודי מבחינה דתית הוא אינו ישראלי מבחינת החוק: "דת זה לא לאום, דת זה משהו שנלחמנו עליו שנים, זה בתקופות שאנחנו לא זוכרים ולא יודעים, רק כתוב לנו בתורה. אז בשביל הדת - כן, מי שיהודי - יהודי, ומי שלא - לא. אנחנו מכבדים גם את מי שלא יהודי".

בסרטון הדגיש גרייבר כי כבן להורים שעלו מברית המועצות הוא מכיר ויודע כי הגויים ברוסיה לא תמיד דאגו ליהודים, ובדרך כלל לגמרי ההפך: "כבן להורים שעלו מברית המועצות, אני די יודע שהגויים שחיו איתנו באותה התקופה לא בדיוק דאגו לנו, ועכשיו אתם מבקשים להכריז עליהם כחלק מהעם שלנו, שלא ויתר על היהדות שלו? כאן, בארץ ישראל? במדינת היהודים?", תמה גרייבר.

השדרן חיזק גם את הרב הראשי כשאמר שהיה זה במסגרת תפקידו להגיד את הדברים שאמר "תפקידו של רב ראשי הוא בין היתר לומר את הדברים שאמר ולעמוד על הדברים החשובים לנו, לעם היהודי".

סרטון התגובה של גרייבר עורר סערה משלו והוא קיבל תגובות רבות מכל כיוון אפשרי. "יש הרבה תגובות מחמיאות וטובות. מציעים לי לעשות סרטון כזה ברוסית כי אני דובר את השפה", הוא מספר, "מנגד יש הרבה שתוקפים אותי, שאומרים לי 'מי אתה בכלל?' ו'אתה לא יודע מה אתה אומר'". להפתעתו של גרייבר, בין המחמיאים הוא מצא גם אנשים שלא שומרי תורה ומצוות.

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully