וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור טוב: הדרכונים שנסעו ללא הבעלים ברכבת לקייב

אורי שכטר בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

9.1.2020 / 11:40

בברדיטשב איבדנו תיק עם דרכונים. זה היה מייאש, אבל אז איזו ישראלית עם נשמה גדולה מצאה את התיק וראתה את הדרכונים שלנו. במקום להמשיך הלאה היא הפיצה את זה בפייסבוק, וקיבלנו עשרות טלפונים והודעות. סיפור טוב מאורי שכטר

מנזר המערות קייב. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
מנזר המערות בקייב/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

בנסיעתנו לעיר ברדיטשב איבדנו את התיק עם הדרכונים שלנו. מישהי שהגיעה מישראל עם נשמה גדולה מצאה את התיק, פתחה אותו וראתה את הדרכונים שלי ושל שחר ביתי. במקום להמשיך הלאה היא הפיצה בפייסבוק שמצאה תיק עם דרכונים, כולל השמות שלנו. מישהו שהכיר אותנו העביר לה את מספר הטלפון שלי. היא התקשרה אליי, וסגרנו שתשאיר את התיק אצל יהודי מסוים בעיר ברדיטשב. במקביל, קיבלתי לפחות 50 הודעות וטלפונים מאנשים שונים בארץ על הדרכונים שנמצאו.

הבעיה שכבר היינו בקייב השוכנת במרחק 3 שעות נסיעה. כמובן שהפעלנו את שליחי חב"ד המדהימים. יעקב, המוהל של אוקראינה, דיבר עם שליח חב"ד בעיר ברדיטשב (רבה של העיר) שלקח את התיק אליו. הוא חיכה בתחנה הנוסעת לעיר קייב ונתן את התיק ליהודי שנסע לקייב.

בקייב קלט את התיק חיים, חסיד חב"ד נוסף, שפגש אותנו בביה"כ ברודצ'קי שבמרכז קייב. לכאורה מדובר בסתם שני דרכונים, אבל התחושה שלי הייתה: כל כך הרבה אנשים בארץ ובחו"ל התעסקו ודאגו לנו ולדרכונים שלנו.

זה סימן לי שוב בקטן כמה העם שלנו נפלא וכמה אכפת לנו אחד מהשני. אין עוד עם כזה!

אורי שכטר בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully