וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הרופא הישראלי: מי הם הרופאים האהובים בארץ? צפו

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

10.1.2020 / 0:00

כשדניאלי זוננפלד נהרגה בתאונה היא הותירה לבד לא רק את משפחתה, אלא גם את כל החולים שטיפלה בהם ואת המשפחות שהאירה אליהם פנים ופתחה להם את ליבה. לרגל יום הרופא הישראלי מספרת קרן דניאלי שהוקמה על שמה על פרס לרופא מצטיין וטוב לב במיוחד. צפו

פרס דניאלי

דניאלי זוננפלד עליה השלום נולדה בריו דה ז'ניירו ב- 02.02.1995. בחיוכה, באהבת האדם שבה ובשמחת החיים המיוחדת שבתה את ליבם של כל רואיה. פשטותה הנפלאה, במיוחד לאור כשרונותיה הנדירים, הקסימה את כל סביבתה. כשהייתה בת שמונה וחצי עלתה עם משפחתה ארצה והתגוררה ברעננה. בכל מקום בו למדה הצטיינה בלימודיה והייתה חביבת כולם.

אחרי לבטים בחרה דניאלי לבצע את השירות הלאומי שלה במחלקת אונקולוגיה ילדים בבית החולים שניידר. בדרכה המיוחדת זכתה דניאלי להביא חיוך לפניהם המיוסרות של הילדים החולים ולמשפחותיהם. כמו קרן אור זרחה עם בואה למחלקה. לא פחדה להתמודד עם קשיים, והיתה מאושרת כשהצליחה להעניק לילדים אופטימיות ליום המחר. היה זה אך טבעי כשדניאלי החליטה לפנות ללימודי רפואה (תוצאות הפסיכומטרי: 768(!) הגיעו במהלך השבעה. הילדים והמשפחות במחלקה מספרים על מסירותה, חיוכה, צניעותה, אהבתה וליבה החם שהיו לאגדה.

עם לכתה בתאונה טרגית אחרי יום התנדבות במחלקה האונקולוגית ב'שניידר' ב-03.03.2015 כבה האור הגדול שזרח מפניה של דניאלי. אור של צניעות, ענווה, אהבת חסד, כשרונות ברוכים ושמחת חיים. תקוותם של בני משפחתה היא להגשים דברים טובים מהם תהנה נשמתה הטהורה של דניאלי. עד כה הוקמו למעלה ממאה פרויקטים שפועלים על שמה ולזכרה בתחומים שונים בארץ ובברזיל.

פרס דניאלי - רפואה עם לב

פרס דניאלי רפואה עם לב הוא מיזם חשוב של 'קרן דניאלי' שהוקמה לזכרה על ידי אביה מר מוטי זוננפלד. שאיפתו של הפרס הוא להקים את חלומה של דניאלי: רפואה עם נשמה, רפואה עם לב. בשנת 2017 התמקד המיזם במחלקות האונקולוגיה למבוגרים - תחום שבו הכאב הפיזי והנפשי כבדים מנשוא. מעל 500,5 חולים או בני משפחותיהם השתתפו במיזם והמליצו על הרופא, האחות או איש הצוות המצטיין באנושיות. ב- 2019 המשיך המיזם להתרחב ולהתמקד ברופאי המשפחה ברחבי הארץ, מעל 5000 רופאות ורופאים שמהווים את נקודת המפגש היום-יומי של האזרח עם הרפואה.

דווקא בגלל העומס הרב המוטל על רופא המשפחה ניכר הצורך ביחס לבבי אנושי ומתחשב בין הרופא למטופליו. למעלה מ 250,000 השתתפו והמליצו על הרופא שראוי לפרס. מתוך 54 המלצות נבחרו 12 רופאות ורופאים מכל החוגים ומכל רחבי הארץ. כולם מיוחדים ומסורים שזכו למאות רבות של המלצות כל אחד, מכל ארבעת קופות החולים בישראל. המספר המדהים של האזרחים שהשתתפו והמליצו על הרופא המיוחד שלהם, מוכיח את חשיבתו של המיזם.

קרן דניאלי מאמינה כי הענקת הפרס תעצים עוד יותר את המוטיבציה בקרב צוותי הרפואה והסיעוד, לשלב רגישות עם מקצועיות, ותגביר את המודעות לחשיבותן של האהבה והאנושיות כחלק בלתי נפרד
מהרפואה. כך ממשיכה הקרן את שליחות חייה של דניאלי ע"ה, שדאגה במסירות אין קץ ובאהבה גדולה לרווחת החולים ומשפחותיהם. ובדרך זו תימשך שירת חייה לעד.

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully