וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עיריית בני ברק מתנהלת כמו מדינת עולם שלישי": גזענות או לא?

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

12.1.2020 / 17:09

עבור הילדים הספרדים נפתחה כניסה נפרדת בתלמוד תורה בבני ברק - דרך השירותים, כאשר השער המרכזי נותר עבור תלמוד התורה האשכנזי בלבד. ח"כ מרגי בשיחה עם וואלה! יהדות

כניסה דרך השירותים תלמוד תורה בני ברק. כיכר השבת,
כניסה מרשימה/כיכר השבת

משרד החינוך מאיים: שני מוסדות בעיר בני ברק עלולים לאבד סמל מוסד ואת התקציב שלהם בשל אפליה גזענית כלפי תלמידים ספרדיים. הסיפור החל כאשר בבניין אחד שוכנים שני מוסדות, אחד אשכנזי ואחד ספרדי. עד לפני ימים ספורים נכנסו תלמידי שני המוסדות בשער הראשי, אך תמונות שפורסמו באתר כיכר השבת מראות כי בימים האחרונים המציאות שונה. תלמידי המוסד האשכנזי ממשיכים להיכנס בשער הראשי, בעוד תלמידי המוסד הספרדי נכנסים מפתח שנפער בעבורם ומוביל אל תוך חדרי השירותים ומשם אל בית הספר.

ארגון 'בצלמו' ששמע על המקרה פנה לגורמים המוסמכים בבקשה לטפל במקרה. חבר הכנסת ויושב ראש ועדת החינוך לשעבר, יעקב מרגי, נחלץ לטפל במקרה ופנה באופן מיידי לאגף הרישוי במשרד החינוך, החל מהנהלת האגף ועד לאחראים בפועל ויועצי הבטיחות, זאת מכיוון שהכניסה למוסד מסוכנת ולא עומדת בתקנות.

כניסה דרך השירותים תת בני ברק. כיכר השבת,
קפצו לבקר/כיכר השבת

אם צריך, לנקוט בהליכים

"היתה ישיבה עם היועץ המשפטי של עיריית בני ברק, יהודה ליבוביץ, יחד עם שמואל דדון, סגן מנהל אגף החינוך ועם שתי העמותות של תלמודי התורה", אמר חבר הכנסת מרגי, שטיפל בעניין באופן אישי, לאנשי עמותת 'בצלמו'. "במקביל פארס טוויל ממשרד החינוך הודיע לעיריית בני ברק במכתב שעליהם למצוא פתרון תוך 7 ימים למוסדות הנ"ל ובמידה ולא ימצא פתרון הוא יבטל את הסמלים ל2 העמותות וכן את התקצוב", הוסיף.

חבר הכנסת מרגי ביקש מאנשי האגף לברר את נושא התברואה והבטיחות במוסדות המדוברים ואף לנקוט בהליכים במקרה הצורך, זאת עוד בטרם הבירור בנושא הגזענות במוסדות, בכדי לשמור על ביטחון הילדים.

מבדיקתנו עולה כי מעבר לנושא הגזענות, נראה כי שאלת הבטיחות הינה עניין סבוך בין עיריית בני ברק לבין משרד החינוך. בשיחה עם מערכת וואלה! יהדות מספר חבר הכנסת מרגי כי "עיריית בני ברק מתנהלת כמו מדינת עולם שלישי. הגיע הזמן שמשרד החינוך יבדוק בעצמו ולא יסמוך על העיריה".

בינתיים נראה כי האיום עבד ונמצא פתרון זמני. הרב שמואל דדון, סגן מנהל אגף החינוך, הורה לתלמידי המוסד הספרדי להיכנס מהכניסה הרגילה כמו שהיה עד היום.

כניסה דרך השירותים תת בני ברק. כיכר השבת,
לספרדים בלבד/כיכר השבת
אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully