וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החגיגות בטבריה: "שלב חשוב להחזרה של האווירה הטובה בעיר"

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

13.1.2020 / 16:15

טבריה, בעלת רוב מסורתי מוצק השומרת על מרקם חיים בין-מגזרי עדין, נפרדת היום מראש העיר הטרי שנבחר לפני כשנה, ואשר כהונתו הקצרה זכורה בעיקר בעקבות הסלפי המעולה שהעלה בעקביות לעמוד הפייסבוק שלו, ועקב מאבקיו בנושאי דת. דרעי: "להחזיר את עיריית טבריה למסלול"

רון קובי, דיון בעתירה נגד הדחתו, 29.07.2019. רוני כנפו
דיון בעתירה של רון קובי/רוני כנפו

השר זאב אלקין החליט להפסיק את כהונתו של רון קובי ראש עיריית טבריה. השר החליט על כך לאחר שבחן במשך ימים את נימוקי הדרג המקצועי באשר לכשלון אישור תקציב העירייה במועד הקבוע בחוק (וגם לא בתקופת הארכה שנתן משרד הפנים והסתיימה ב-30 לספטמבר 2019.) על ידי ראש העירייה וחברי המועצה. הסמכות להחלטה בדבר המשך כהונתו של ראש העיריה עברה לשר אלקין לאחר שהדבר אושר בממשלה ובכנסת, בהתאם להחלטת בג"ץ.

על פי סעיף 206 לפקודת העיריות, מועצה שלא מאשרת תקציב עד למועד שנקבע ע"י משרד הפנים - תפוזר. כיון שכך, המועצה פוזרה והופסקה כהונת חבריה. חברי המועצה שפוזרה וראש העירייה הופיעו לשימוע בפני מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, היועץ המשפטי של משרד הפנים, עו"ד יהודה זמרת, מנהל מחוז צפון בועז יוסף וראש אגף תקציבים במשרד הפנים סיוון להבי והעלו את טיעוניהם בנוגע לאי אישור התקציב. הם לא הסתפקו בשימועים בעל פה, ושלחו טיעונים גם בכתב.

לאחר קבלת החלטת השר זאב אלקין, כינס שר הפנים, אריה דרעי, ישיבה עם אנשי המקצוע במשרד והחליט למנות את סמנכ"ל משרד הפנים, מוני מעתוק, ליו"ר הועדה הממונה על טבריה. כחברי מועצה ימונו עובדי מדינה ממשרדים שונים: יוסי עדס, מנהל תחום בכיר אשראי במשרד הכלכלה. רועי דהן, מנהל אגף בכיר פיתוח ההון האנושי, במשרד הפנים. ענת אסרף, מנהלת אגף בכירה בחירות לרשויות המקומיות במשרד הפנים. שלמה כהן, סגן מנהל מחוז חיפה והצפון במשרד הרווחה. יוסי חדד, מנהל מינהל אוכלוסיות מרקם ותיק במשרד הבינוי והשיכון.

המועצה הממונה תכהן בתפקידה לפחות שלוש שנים בהתאם לחוק, ולאחריהן יחליט שר הפנים על מועד בחירות חדשות בעיר.

אריה דרעי: "הדבר החשוב ביותר כעת הוא להחזיר את עיריית טבריה למסלול, ולהבריא אותה כדי שתושבי העיר לא ייפגעו. מיד לאחר החלטת השר אלקין, מיניתי את סמנכ"ל משרד הפנים, מוני מעתוק, עובד בכיר וותיק במשרד הפנים, לראש המועצה הממונה ואיתו פקידים נבחרים ממספר משרדי ממשלה שיכהנו כחברי מועצה ויעשו ככל יכולתם המקצועית לסייע לעיר טבריה ותושביה".

התגובות ברשת להדחת רון קובי - עמית סגל: "בשעה טובה". איתי בלומנטל: "ברוך שפטרנו". יקי אדמקר: "זו ידיעה בהחלט משמחת". נדב פרי: "סופי של כל בלון".

שמחה ברחובות

דניאל כהן תושב העיר בראיון לוואלה! יהדות: "אפשר לומר שזה יום חג לטבריה, יש ממש אווירה חגיגית ברחובות. אנשים מברכים אחד את השני. פתאום חוזר הצבע ללחיים של התושבים בעיר - גם החרדים גם החילונים. חוזרת ההרגשה שעכשיו החיבור הטבעי בין התושבים חוזר. זה היה קצת בשקט עד היום כי עדיין היה ראש העיר באופן רשמי - אבל עכשיו השמחה יוצאת החוצה. יש הרגשה של הדדיות ואכפתיות, כמו שתמיד היה בין התושבים בטבריה.

"קובי לחלוטין הצליח לפלג בינינו. אמנם לא באופן גורף, אבל היו תקריות שעשו אווירה של פילוג ושנאה. עליי כחרדי צדק אדם רנדומלי ברחוב: "חכו חכו, רון קובי עוד יראה לכם מה זה" - בלי לדעת מה אני באופן אישי תרמתי למדינה, הן בצבא והן בדברים אחרים. הייתה אווירה עכורה. אנחנו שמחים מאד, עברנו שלב חשוב בדרך להחזרה של האווירה הטובה בעיר."

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully