וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל רשות החדשנות: "ללא האוכלוסייה החרדית, אין משמעות להייטק הישראלי"

דני אבן בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

15.1.2020 / 21:19

"אם מדינת ישראל לא תיישם אסטרטגיה שתשלב את החרדים בהייטק, מאות אלפי משרות פיתוח יעזבו את ישראל לקייב שבאוקראינה," זהו רק ציטוט אחד משלל ידיעות ודברים שנאמרו בועידת ההייטק החרדי, ויש גם זוכה - אישה. מפתיע: החרדים כבר לא רק יושבים ולומדים

ועידת הייטק החרדי. פנחס עמנואל,
״נהפוך את ירושלים לבירת ההייטק״ משה ליאון/פנחס עמנואל

בחירתה של חני שפינר-ווגל - מתכננת חרדית מגוגל - ל'אשת השנה בהייטק החרדי', מסמלת יותר מכל את מצבן של הנשים החרדיות בעולם ההייטק; הן נמצאות בקדמת הבמה. טקס 'אנשי השנה בהייטק החרדי', היווה את אות הסיום ל'ועידת ההייטק החרדי 2020' שהתכנסה שבוע שעבר בירושלים במטרה למצוא פתרון לאתגר הלא פשוט: שילוב החרדים בהייטק.

לא כל יום נערך כנס הייטק בירושלים, וגם מזג האוויר הסוער לא מנע מבכירי התעשייה שנחשבת לסופר תל-אביבית לעלות לבירה ליום דיונים ארוך ומרתק. בחלל המפואר של מלון וולדורף אסטוריה התקבצו כל בעלי העניין והגורמים הרלוונטים לשילוב החרדים בתעסוקה בכלל ובהייטק בפרט.

לצד עובדים ואנשי מפתח חרדים מתעשיית ההיי-טק, השתתפה באירוע נציגות בכירה של הצמרת הכלכלית של מדינת ישראל - החל מבכירי משרד העבודה והרווחה, ראש אגף תקציבים באוצר שאול מרידור, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון, נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, יו"ר בנק הפועלים עודד ערן, מנכ"ל רשות החדשנות אהרון אהרון, ראש עיריית ירושלים משה ליאון ועוד וכן משקיעים ובכירי תעשיית ההייטק המקומית והבינלאומית.

ועידת ההייטק הישראלי. פנחס עמנואל,
מרידור/פנחס עמנואל

המשאבים מופנים החוצה

האווירה ההייטקיסטית שנדפה ריח הצלחה ובלטה בכל היבט של הועידה, לא עמעמה את תחושת הדחיפות לשלב עובדים ועובדות מהציבור החרדי בהייטק, שעמדה במרכז דבריהם של הנואמים המרכזיים. "אם מדינת ישראל לא תיישם אסטרטגיה שתשלב את החרדים בהייטק, מאות אלפי משרות פיתוח יעזבו את ישראל לקייב שבאוקראינה." אמר יו"ר ומייסד קרן JVP, אראל מרגלית. לדבריו: "אנחנו יכולים ליצור 100,000 מקומות עבודה לחרדים בתחום ההייטק בשנים הקרובות, שזאת פרנסה ל500,000 איש. עמידה ביעד הזה חשובה לאור המחסור העצום בעובדים בהייטק בישראל, בעיקר מתכנתים והנדסאים, שנאמד כיום על כ-15,000. אלה מקומות עבודה טובים במחקר ופיתוח שמופנים החוצה לאוקראינה ומדינות נוספות. התופעה הזו רק תלך ותגבר אם אוכלוסיות נוספות לא יכנסו לתעשיית ההייטק כמו האוכלוסייה החרדית".

דברים ברוח דומה השמיע מנכ"ל רשות החדשנות אהרון אהרון שאמר ש"ללא האוכלוסייה החרדית, אין משמעות להייטק הישראלי". גם ראש אגף התקציבים באוצר שאול מרידור התריע שהמדינה חייבת לנקוט יוזמה לקידום שילוב החרדים בהייטק. "השילוב של החברה החרדית בעילית של הכלכלה הישראלית, חייב להיות בתכנית העבודה שלנו אם אנחנו רוצים להמשיך להיות חברה מתפקדת, מערבית, מודרנית שמביאה יותר ויותר שירותים לאזרחים שלה. ההצלחה של החברה החרדית להשתלב בהייטק הוא הסוד של כלכלת ישראל להמשיך להיות מוצלחת גם בעוד עשורים קדימה", אמר מרידור.

ועידת ההייטק החרדי. פנחס עמנואל,
הציבור החרדי וההיי-טק, גורמים משמעותיים בתעסוקה. קרומבי/פנחס עמנואל

חיבור קריטי לכלכלה ישראלית

את הועידה יזמה הנהלת 'ביזמקס' - מרכז החדשנות החרדי, בשותפות עם קרן קמח, קרן אחים והרשות לפיתוח ירושלים, משרד העבודה והרווחה, משרד ירושלים ומורשת, IATI וגופים גדולים נוספים במשק.
לדברי מרדכי פלדשטיין מנכ"ל קרן ק.מ.ח - קידום מקצועי חרדי: "מאות המשתתפים בועידה, אנשי ממשלה, לצד בכירי תעשיית ההיי-טק וגורמי חברה אזרחית הם ההוכחה לכך שניתן להשתלב ולשלב חרדיות וחרדים במספרים גבוהים הרבה יותר בתעשיית ההייטק ובתפקידים בכירים ולהמשיך לשמור על אורח חיים חרדי ללא פשרות".

איציק קרומבי מנכ"ל ביזמקס ויוזם הועידה: "זהו יום גדול לתעסוקה החרדית שבו כל המי ומי בתעשיית ההיי-טק מתכנסים ביום עיון יחודי במטרה לחבר בין כוח העבודה האיכותי של החברה החרדית לבין תעשיית ההיי-טק. הציבור החרדי וההיי-טק הישראלי הם שני גורמים משמעותיים בעולם התעסוקה שהחיבור ביניהם קריטי לכלכלה הישראלית."

דני אבן בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully