וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתדעו: הנקמה הפרטית בנאצים יכולה להיות מנת פלאפל

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

22.1.2020 / 16:30

75 שנים עברו מאז חלם דוגו לייטנר על לחמניות חמות בקור המקפיא של צעדת המוות מאושוויץ. את מיזם אכילת הפלאפל שלו לקחו תלמידי 'רוח יהודית' צעד אחד קדימה במיזם שתומך בחיילים בודדים כפרויקט הנצחה מרגש במיוחד. סיפור וגלריה

רוח יהודית. רוח יהודית,
מנת פלאפל להגשמת החלום/רוח יהודית

שבעים וחמש שנים עברו מאז אותו היום בו חלם דוד (דוגו) לייטנר על לחמניות חמות בקור המקפיא של צעדת המוות מאושוויץ בירקנאו. הנער הצעיר שהיה אז הוא היום אדם מבוגר שלא מוותר על הנקמה הפרטית שלו בנאצים, מנת פלאפל להגשמת החלום שחלם בצעדת המוות. בשנים האחרונות מאות אנשים הצטרפו למסורת של דוגו ואוכלים פלאפל ביום שחרור מחנה אושוויץ - ה-18 בינואר, ובשנה האחרונה היה זה הרמטכ"ל יאיר כוכבי שאכל וסיפר שהפלאפל הוא סגירת מעגל גם בעבורו כבן לניצולי שואה, שרוב משפחתו נהרגה במחנה אושוויץ.

אבל לא רק הרמטכ''ל ובני המשפחה, השנה התרחב המבצע גם לקהילה. תלמידי בית המדרש 'בשביל הרוח' של עמותת 'רוח יהודית' החליטו להצטרף השנה לדוגו ועשו זאת בדרך מקורית ומרגשת. בתוך בית הספר מקיף ח' באשדוד יזמו תלמידי בית המדרש הפסקה פעילה בסימן 'מבצע דוגו'. בהפסקה מכרו התלמידים פלאפל כשכל הכנסותיהם הוקדשו עבור חיילים בודדים המתגוררים באשדוד, כך שחלום של ילד יהודי בשואה על לחמניות חמות, נולד מפעל הזיכרון הזה שהשנה גם הצליח להעביר את זה הלאה לתרומה משמעותית לאלה שזקוקים לה.

רוח יהודית. רוח יהודית,
מבצע דוגו/רוח יהודית
רוח יהודית. רוח יהודית,
פלאפל שכולו תקומה/רוח יהודית
רוח יהודית. רוח יהודית,
מלא אהבה/רוח יהודית
אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully