וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על מדרגות הרבנות: הרב הראשי מפטר את מנכ"ל בתי הדין

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

23.1.2020 / 8:30

הסנדלר הולך יחף: נראה כי יחסי הרב הראשי לישראל ומנכ"ל בתי הדין עלו על שרטון. הרב דוד לאו מבקש לפטר את הרב דוד מלכא בשל ניתוק מתמשך בין השדרה הניהולית של בתי הדין לבין הרב לאו. הנה הפרטים

היעומ"ש אביחי מנדלבליט, במהלך כנס משפט באוניברסיטת חיפה 5 בינואר 2019. שלומי גבאי
אין רגע דל. מנדלבליט/שלומי גבאי

נשיא בתי הדין והרב הראשי, הרב דוד לאו, מבקש לפטר את מנכ"ל בתי הדין הרב דוד מלכא. במכתב שפורסם אמש (רביעי) באתר 'בחדרי חרדים' נחשפת סיבת הפיטורין: ניתוק מתמשך בין השדרה הניהולית של בתי הדין לבין הרב לאו, נשיא בית הדין הגדול.

בשבוע שעבר פורסם כי הרב לאו נפגש עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, במטרה לבדוק אם הדחה שכזו יכולה להתבצע בימיה של ממשלת מעבר. עוד קודם לכן כתבו הרבנים הראשיים - הרב דוד לאו והראשון לציון הרב יצחק יוסף - מכתב לשר יצחק וקנין הממונה על שירותי הדת, בו פירטו על קשיי התקשורת בין שדרת הניהול בהנהגת המנכ"ל הרב מלכה לבין נשיא בתי הדין. בין הקשיים ניתן למנות את הוצאת מכרזים ללא התייעצות עם נשיא בתי הדין, הצגת עמדה הסותרת את דברי נשיא בית הדין בנושאים שונים, קיום שימוע וביקורת פומבית לעובדים ה'מואשמים' בקשר עם נציגות הדיינים ולשכת בין הדין הגדול ועוד.

לאחר שבתחילה תמך השר וקנין ברב מלכא וטען כי אין פגם בעבודתו, אתמול שינה השר את עמדתו ופנה ליועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט בכדי לבדוק כיצד אפשר לסיים את תפקידו של הרב מלכא כמנכ"ל בתי הדין ומינוי אחר במקומו בתקופת ממשלת מעבר.

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully