וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורבן של נשות הכותל: בעלי החיים

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

27.1.2020 / 11:30

הרפורמים מתחרטים? למרות שהיהדות הרפורמית הסכימה כבר לפני 200 שנה למחוק כל אזכור של שחיטת קרבנות, נשות הכותל מתעקשות להגיע מדי ראש חודש לעזרת הנשים בכותל ולקרוא את הפרשות המדברות על שחיטת בהמות

בווידאו: נשות הכותל טוענות לאפלייה ודורשות שיוויון/צילום: ארגון נשות הכותל

למרות שהיהדות הרפורמית הסכימה כבר לפני 200 שנה למחוק כל אזכור של שחיטת קרבנות בהר הבית מהמקורות היהודיים, נשות הכותל מתעקשות להגיע מדי ראש חודש לעזרת הנשים בכותל עם ספר תורה ולקרוא את הפרשות כולן, גם אלה המדברות על שחיטת בהמות במקום המקדש. גם היום, ראש חודש שבט, הגיעו נשות הכותל לכותל המערבי בניסיון לקרוא בתורה. הקטע אותו קראו היום הוא קטע מתוך ספר במדבר על קרבן התמיד, אותו קרבן אשר הקריבו פעמיים ביום.

נשות הכותל זו פרובוקציה

"מהותן של נשות הכותל זו פרובוקציה, זו המצאה חדשה שלא בכדי אינה מתקבלת על זרמי היהדות האורתודוכסים", אומרת טל גלבוע, יועצת ראש הממשלה לענייני בעלי חיים, בתגובה לנושא. "הן אינן נמנות עם זרם יהדות מקובל. צר לי מאוד לשמוע כי בשם "הקידמה" האופפת אותן התהדרו בצביעות שאין שניה לה. נשות הכותל המבקשות זכויות עבורן, לוקחות בלי למצמץ זכויות בעלי חיים חסרי ישע, ודווקא בהם מבקשות לפגוע. נשות הכותל התבלבלו מעט בקידמה אותה מבקשות לרדוף".

גלבוע מוסיפה ומזכירה לנשות הכותל כי כיום חל איסור מוחלט על הקרבת קרבנות בהר הבית ומוסיפה גם המלצה לנשות הקבוצה וקוראת להן לקרוא מקורות יהודיים כדי ללמוד על עתיד הקרבנות לאחר בניית הבית השלישי: "הרי ידוע שכל עוד אין בית שלישי יש איסור כרת על הקרבת קרבנות. ועוד אמליץ לנשות הכותל להתחבר לדעותיו של הרב קוק וגדולים אחרים שכאשר יהיה סנהדרין ונוכל לבנות את הבית השלישי, קרבנות בית המקדש יהיה מהצומח, עם ישראל ימאס בשפיכות דמים".

את דבריה מסיימת גלבוע בקריאה לנשות הכותל ואומרת: "אם כבר קידמה אז לטוב ולא עבור פרובוקציה. עזבו את בעלי החיים לנפשם במלחמות עקרות ומיותרות".

המשיחיות הזו מטורפת

חבר הכנסת ד"ר עופר כסיף מהרשימה המשותפת הגיב גם הוא לקריאה בתורה להקרבת קרבנות בהר הבית ואמר: "יש לי התנגדות ל - במרכאות - פרויקט של נשות הכותל. לא מסיבה דתית אלא מסיבה פוליטית. הכותל כמו כל ירושלים המזרחית מבחינתי זה שטח כבוש ולכן כל פעולה בסגנון הזה שנעשית שם לא מקובלת עליי. הקורבנות הם כחלק מזה. מה שמכנים הר הבית בעגה המקובלת מבחינתי זה מקום כבוש ולכן כל פעולה שנעשית שם לא מקובלת עליי עוד לפני שמדברים על קרבנות. ברור שיש לי התנגדות גם למשיחיות המטורפת הזו, אבל המשיחיות של הקרבנות והמקדש העתידי כביכול, הבסיס שלו זה המשיחיות הכיבושית וזו הבעיה הבסיסית לדעתי".

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully