וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם: נערה גויה באיטליה גילתה שנקראה אחרי יהודיה שנרצחה בשואה

אברהם דיין בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

27.1.2020 / 15:56

ניצולת שואה לאחר המלחמה החליטה לפתוח בחיים חדשים ולא יהודיים כלל, בכדי שלא היא ולא ילדיה יעברו שוב את מה שהיא עברה. לקראת פטירתה היא מתחילה לחשוך פרטים מעברה. הנכדה שגדלה כגויה מספרת את הסיפור

קהילת ליוורנו. באדיבות המצולם, באדיבות המצולמים
הרב דיין בקהילת ליוורנו/באדיבות המצולמים, באדיבות המצולם

מספר ימים לפני חנוכה פנה אליי נשיא הקהילה מר חיים ויטוריו מוסרי הי"ו, וסיפר שקיבל טלפון מבחורה צעירה בת 25 שהיא נכדה לניצולת שואה שנפטרה לפני כמה שנים. אותה ניצולת שואה שייכת למשפחה ספרדית בשם בן יקר שכל בני משפחתה נרצחו בשואה. לאחר המלחמה היא מחליטה לפתוח בחיים חדשים ולא יהודיים כלל, וכל זה בכדי שלא היא ולא ילדיה יעברו את מה שהיא עברה.

ואכן, נולדה לה בת שגדלה על חיים רחוקים מכל זהות יהודית, ואף לא ידעה כלל שהיא יהודיה ושיש קהילה יהודית בעיר. בשנותיה האחרונות החליטה אותה אישה לצאת ולספר לעולם את מה שעברה, ודרך אותם סיפורים גילתה הבת שכבר גדלה - שהיא בעצם יהודיה. בינתיים נישאה הבת לאיטלקי מקומי ונולדה להם ילדה, שהיום היא בחורה בת 25 שתוך כדי סיפור חייה של הסבתא גילתה שיש לה מקורות יהודיים.

ביום ראשון ערב חג החנוכה הגיעה הבחורה למשרדי הקהילה וסיפרה את הסיפור המעניין שלה ואת רצונה להכיר את היהדות. היא הגיעה להדלקת נר ראשון ולמסיבת חנוכה, ומתחילה תהליך חדש ומיוחד בחיים שלה - להכיר את היהדות. לפני פטירתה של הסבתא היא הספיקה לשאול אותה מדוע החליטו ההורים לקרוא לה בשמה, פרלה, והופתעה לשמוע שהיא נקראת על שם אחת מאחיותיה של הסבתא שנרצחה בשואה.

אני בסך הכל מכהן כחודשיים כרב ראשי אחרי ארבע שנים בתור סגן הרב הראשי בונציה ומספר שנים באלכסנדריה של מצרים - לא שמעתי מעולם על סיפור כזה.

הכותב הרב אברהם דיין הוא יליד בת ים וכיום הרב הראשי של קהילת ליוורנו איטליה

אברהם דיין בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully