וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה: בני גנץ מאבד מנדטים בגלל הנחת תפילין

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

29.1.2020 / 15:00

סרטון של בני גנץ מניח תפילין בטיסה חזרה מארצות הברית הופץ ברשתות החברתיות וגרם לסערה בקבוצות חילוניות ברשת. בקבוצת הפייסבוק 'הרוב החילוני' נכתב: "לכל אלה שחושבים שגנץ הוא המושיע של הציבור החילוני, צפיה בסרטון המצורף תעזור לכם להבין למה אתם טועים"

כנס פעילי כחול לבן, בהשתתפות : גנץ, לפיד, יעלון, אשכנזי, נמל תל אביב, 31 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
ממשלת אחדות חילונית?/ראובן קסטרו

סרטון של בני גנץ מניח תפילין בטיסה חזרה מארצות הברית הופץ ברשתות החברתיות וגרם לסערה בקבוצות חילוניות ברשת. "לכל אלה שחושבים שגנץ הוא המושיע של הציבור החילוני, צפיה בסרטון המצורף תעזור לכם להבין למה אתם טועים", נכתב בקבוצת הפייסבוק 'הרוב החילוני - חיה ותן לחיות' בצמוד לסרטון המדובר.

גנץ הוא התקווה של לא מעט חילונים שרואים בו מי שיהפוך את מדינת ישראל לכזו המותאמת לאורך החיים החילוני ויפריד את הדת מהמדינה. במהלך המקפיינים שלו לקראת הבחירות לכנסת הנוכחית, הבאה והקודמת הבטיח גנץ כי הוא יעמוד בראשות ממשלה חילונית, אך הנחת התפילין הבהילה לא מעט אנשים שחוששים שגנץ לא יעמוד בהבטחה ויחזור בתשובה.

בני גנץ תפילין. צילום מסך מקבוצת הפייסבוק, צילום מסך
הביטחון החילוני בבני גנץ מתערער/צילום מסך, צילום מסך מקבוצת הפייסבוק

גנץ לא יהפוך לאדמו"ר

אך האם יש מקום לסערה? התשובה היא ממש לא. לא מעט יהודים, גם חילונים ביותר, מצאו עצמם מניחים תפילין בהזדמנות זו או אחרת בחייהם. בין בבר מצווה, בגיל 13 ובין אם בדוכן של חב"ד, הנחת תפילין זו ממש לא הצהרת דתיות, ההצהרה היחידה שיוצאת מהנחת תפילין היא הצהרת שייכות ליהדות ולמסורת, שייכות שגם החילונים ביותר יכולים להתחבר אליה.

מדוע בני גנץ הניח תפילין? מי יודע. אולי ממניעים דתיים או אולי ממניעי קמפיין ורצון לקרוץ לבוחרים הדתיים. אבל למרות שהניח תפילין ניתן לומר כמעט בוודאות כי גנץ לא יהפוך לאדמו"ר מגור וגם לא לראש ישיבת מרכז הרב ולכן אפשר בקלות להירגע גם מזווית ראיה חילונית.

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully