וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק חילי טרופר: סלבס שתרמו מעצמם לעולם

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

4.2.2020 / 10:00

כפי שסיפרנו כאן אמש (שני) - ח"כ טרופר תרם אחת מכליותיו לאדם שלא הכיר. בעקבות המעשה הנאצל שלו יצאנו לבדוק מי הם מובילי הדעה והמפורסמים שמשתמשים בכוחם ומעניקים מעצמם כדי לתת דוגמה אישית של תרומה, ולא בכסף

דן שפירו, נשיא ארה"ב בישראל תורם דם, פברואר 2012. מד"א
דן שפירו, שגריר ארה"ב בישראל תורם דם/מד"א

חבר הכנסת חילי טרופר תרם השבוע את אחת מכליותיו לאדם שלא הכיר. התרומה הנדירה הייתה הזדמנות מיוחדת לבדוק מי הם מובילי הדעה בישראל ומחוצה לה שמשתמשים בכוחם ומעניקים מעצמם, מהונם ומכוחם כדי לתת דוגמה אישית של תרומה.

אם נישאר לרגע בגזרת חברי הכנסת נוכל לראות כי תרומת כליה היא תרומה ייחודית ונדירה, אך תרומות דם הן דבר שכיח יותר. כשהם לא עסוקים בהתנצחויות פוליטיות, חברי הכנסת אביגדור ליברמן ואריה דרעי צולמו לפני מספר שנים במצב מאוזן, תורמים דם כדי להציל חיים.

שיער יפה לחולים

כמו תרומות כליה אבל עם הרבה פחות סיכון, גם תרומות שיער הפכו בשנים האחרונות לעניין שבשגרה. סלבריטאיות רבות גויסו למטרה וכולן מעודדות את התרומה, אך בסבב ההתרמה האחרון הייתה זו אורטל עמר שהעזה להסתפר ותרמה צמה באורך של 30 סנטימטרים משיערה. כל זאת על מנת שמישהי אחרת, הסובלת ממחלת הסרטן, תוכל להסתובב ברחוב ללא מבוכה כשעל ראשה פאה.

בחו"ל הייתה זו הנסיכה קייט מידלטון שרצתה גם היא לתרום ומעבר לביקוריה בבתי חולים ובתי יתומים, התייצבה בשקט בשנת 2018 במספרה ותרמה שם גם היא צמה למען חולי סרטן.

קייט מידלטון. GettyImages
קייט בשיער קצר/GettyImages

מרחיבים את הלב והמשפחה

בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי אולי כבר לא ביחד, אבל יחד הם אימצו שלושה ילדים מיבשות שונות. המשפחה המורחבת שכוללת גם שלושה ילדים משותפים של השניים, היא רק דוגמה לעוד ועוד סלבריטאים ומובילי דעת קהל שבחרו לאמץ ילד ולתת לו בית והזדמנות. ברשימה הזו ניתן למנות גם את מדונה, סנדרה בולוק ועוד.

נסיים את הרשימה בג'רי סיינפלד. הקומיקאי המיליונר שידוע כחובב מכוניות יוקרה מצליח לנצל את כספו ומעמדו לטובה. כבר למעלה מעשור שסיינפלד מארח נשפים שכל מטרתם איסוף כספים לנזקקים. במהלך השנים גייס סיינפלד מוצרים וחפצים בשווי מרשים של למעלה מ42 מיליון דולרים, שנתרמו למגוון ארגונים שעוסקים בסיוע לנזקקים.

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully