וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור עברית: היכולת של האוכל לחבר בין הלבבות

דני אבן בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

5.2.2020 / 7:37

כולם אוהבים אוכל, כולם אוהבים לדבר - לכן שווה לשלב את זה ביחד ולנצל את חווית הבישול ללימוד שפה חדשה. תכנית קסומה נותנת לאנשים מסביב לעולם הזדמנות להתחבר בחוויה של שיח, בישול וארוחה משותפת כדי לשתף, להתגעגע ולהתענג על ערכים יהודים פלורליסטיים ותרבות עברית

מבשלים עברית. ההסתדרות הציונית העולמית,
מסוג הארוחות שבן יהודה היה אוהב/ההסתדרות הציונית העולמית

הכול החל במטבח של דלית גבירצמן בסן פרנסיסקו, כשיום אחד נכנסה אליו דנה גריצר גוטליב מהמחלקה לתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית. גבירצמן, אשת חינוך ובעלת טור אישי מצליח בפלטפורמה אינטרנטית מקומית שם, ופודי מושבעת, אירחה אותה, ותוך כדי שלפה מהתנור מאפים שהכינה עת ישבה מול דנה. גריצר גוטליב הציעה לה לכתוב תוכנית רב שנתית שתיצוק תוכן ושפה לשיח שיתקיים סביב סדרת מפגשים חודשיים על בסיס שנתי.

לא עבר זמן רב וגויסה למשימת הניהול של התוכנית שפית מוערכת בשם עינת אברמוביץ' פרטין, שלקחה את התכנית שנכתבה בעברית והחלה לגייס משתתפים בארצות הברית. "יש בנייה של קהילה סביב התוכנית. החל מהשנה הראשונה רואים מעורבות של המשתתפות בדברים אחרים. נוצרת סוג של מחויבות. רואים שמתעורר אצל המשתתפים משהו שהם כנראה לא היו מודעים לו," היא מספרת.

מבשלים עברית. ההסתדרות הציונית העולמית,
מבשלים עברית/ההסתדרות הציונית העולמית

גם בישראל אפשר ללמוד עברית

מאז התוכנית התרחבה למעל 20 קבוצות בארצות הברית, ונפתחו קבוצות גם באמריקה הלטינית בצ'ילה, אורוגוואי, ארגנטינה ואפילו בוונצואלה, וכמובן ברחבי אירופה. החודש הם מבשלים במסגרת תכנית מיוחדת לט"ו בשבט.

אגב, למרות שזה נשמע אירוני, 'מבשלים עברית' תיכף נפתחת גם בישראל. כ-25 חברה צעירים בשנת שירות מרחבי העולם שמבשלים יחד עם ישראלים בני גילם מקיבוץ יזרעאל פעמיים בחודש. יחד הם לומדים לבשל מאכלים ישראליים ומתבלים במילים בעברית. התוכנית נותנת הזדמנות להתחבר לפלטפורמה חוויתית של שיח, בישול וארוחה משותפת כדי לשתף, להתגעגע ולהתענג על ערכים יהודים פלורליסטיים ותרבות עברית.

גוסטי יהושע ברוורמן, ראש המחלקה לתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית: "מצאנו כי הטרנד העולמי של תכניות בישול יחד עם ההצלחה המרשימה של שפים ישראלים בעולם הוא אמצעי אטרקטיבי לחיבור של הקהילות היהודיות בכל הגילאים לישראל. זו הייתה הזדמנות יוצאת דופן עבורנו לחשוף עוד זווית של ישראל ובדרך לחזק את הקהילה היהודית המקומית.

דני אבן בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully