וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם תעירי ואם תעוררי: העוצמה הנשית שהתגלתה במצרים

יהודית יונגמן סעדון בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

6.2.2020 / 19:48

שונה שירת ההודיה של הנשים משירת הגברים, בכך שמתלווים אליה תופים ומחולות תודות למרים שראתה כבר במצרים את חלומה המתגשם. מה החלום שלך? מה את עושה כדי להגשים אותו?

מרים רואה במימוש חלומה. רינת ינאי, באדיבות המצולמים
מרים רואה במימוש חלומה/באדיבות המצולמים, רינת ינאי

פרשת בשלח מביאה את סיפור יציאת מצרים, בקיעת ים סוף ושירת הים. רגע של שיא. העם רואה את הניסים הגדולים והודיה עמוקה עולה מעומק הלב. "כשראה הנס עלה בלבו שישיר שירה" (רש"י) - ביטוי טבעי לשמחה ולהודיה הגדולה שחשים בני ישראל לקב"ה.

הפרשה מביאה את שירת ההודיה של משה ובני ישראל ואת שירת ההודיה של מרים והנשים. "ותקח מרים הנביאה את התוף בידה ותצאנה הנשים אחריה בתופים ובמחולות ותען להם מרים שירו לה' כי גאה גאה...". שונה שירת ההודיה של הנשים משירת הגברים, בכך שמתלווים אליה תופים ומחולות.

המדרש שואל מאין היו לנשים תופים ברגע היציאה ממצרים, ועונה: שבחשכת הגלות מרים סוחפת את הנשים להאמין בגאולה. להאמין שרגע השינוי אכן יגיע ולהכין תופים שיהיו מוכנים לרגע הזה. והנס אכן מתרחש וזוכות מרים והנשים שאיתה לראות בהתגשמות החלום.

החלום שמתממש

אני קוראת את המילים ומדמיינת את מרים הנביאה שם במצרים העתיקה. מרים שידעה כבר אז בימים הקדומים את העוצמה המצויה ביכולת שלנו לדמיין את החלום מתממש. את העוצמה המצויה ביכולת שלנו להכין עצמנו לרגע המיוחל, מתוך ידיעה ברורה שהוא אכן יגיע ויתממש בחיינו.

בהשראת עוצמה זו של מרים הנביאה, אני מזמינה אותך לקחת כמה דקות לעצמך.

שבי במקום שקט. נשמי עמוק. דמייני עצמך בשעת בוקר עומדת על שפת נהר, חושבת על חלום שיש לך, רצון או שינוי שהיית רוצה להביא לחייך. ואת מתבוננת אל המים ולפתע המים נבקעים. לעיניך נגלית דרך חדשה, מוארת באור יקרות, ומילים זוהרות מרחפות בה, מתארות את חלומך מתגשם. מספרות את חלומך כאילו הוא כבר כאן. ואת נמשכת אל המילים, פוסעת בשביל המואר. המילים מרחפות לפנייך וכל צעד מקרב אותך לרגע ההודיה על הגשמת חלומך.

מה מתגלה לעיניך? מהו חלומך? איזה צעד תעשי היום להגשמת חלומך?
באהבה, יהודית

(המדיטציה בהשראת קלפי חכמת נשים - מסע הנפש בהשראת נשות קדם)

יהודית יונגמן סעדון בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully