וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק: דחוף או לא? עבודות בזק בשבת בבני ברק

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

9.2.2020 / 15:32

נושא חילולי השבת עלה לדיון לא מעט לאחרונה, כאשר בין הטריגרים לעניין ניתן למצוא את העבודות להקמת גשר יהודית, את נושא התחבורה הציבורית בשבת בערי המרכז וכן את העבודות על הרכבת הקלה בבני ברק. בשישי האחרון - שוב מלחמה על רקע עבודות של בזק

עבודות הרכבת בשבת בתל אביב, נובמבר 2017. ניב אהרונסון
עבודות הרכבת בשבת/ניב אהרונסון

ביום שישי האחרון בסמוך לשקיעת החמה החלה חברת 'בזק' לבצע עבודות תשתית במרכז העיר בני ברק. תושבים התקהלו בסביבה ומנעו מהפועלים לבצע את העבודות והפועלים הזעיקו משטרה על מנת שזו תורה לתושבי העיר לפנות את השטח ותאפשר להם להמשיך לעבוד.

עיריית בני ברק ודוברות חברת 'בזק' הגיבו שתיהן לסיפור ותגובותיהן מלמדות לא מעט על הפערים הגדולים בחברה הישראלית. בעוד תגובת חברת 'בזק' מדגישה את העובדה כי מדובר בפגיעה קשה וקריטית, תגובת העירייה מדברת על קדושת השבת והחשיבות לשמור אותה, גם במחיר הפסקת העבודות.

במקרה חירום יש מוקד עירוני

"מדובר בפגיעה קשה ומורכבת בתשתית כבלים אופטיים המספקת שירותי תקשורת קריטיים, בין היתר לגופי ביטחון, ומכאן החשיבות בתיקון מהיר", מבהירים ב'בזק'. "ישנו נוהל בעירייה לפיו על מנת לבצע עבודות בשבת נדרש לקבל אישור מפורש מרבני העיר, וגם במצב חירום ניתן לפנות למוקד העירוני המאויש בגוי של שבת, היודע את כתובות הרבנים ומביא את ההכרעה בפניהם האם אכן המקרה המדובר הינו פיקוח נפש הדוחה שבת", אמרו במקביל בעיריית בני ברק.

כדי למנוע את המשך העבודות הגיע למקום גם ראש העיר, הרב אברהם רובינשטיין שצעד למקום במשך חצי שעה והתדיין גם הוא עם השוטרים והפועלים עד שהופסקו העבודות.

כזכור, נושא חילול השבת עלה לדיון לא מעט פעמים בתקופה האחרונה, כאשר בין הטריגרים לעניין ניתן למצוא את העבודות להקמת גשר יהודית, את נושא התחבורה הציבורית בשבת בערי המרכז וכן את העבודות על הרכבת הקלה בבני ברק, אז גם יצא ראש העיר עם בני עירו כדי להילחם בעבודות.

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully