וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נרצח בידי פורעים ערבים, כעת המוסלמים חוגגים לו הילולה

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

11.2.2020 / 14:10

אלפים התקבצו השבוע בעירה תולאל שבמרוקו לציין את ההילולה של רבי יצחק אבוחצירא. מכל העולם מגיעים אנשים לקברו של רבי יצחק שנרצח על ידי פורעים ערבים במרוקו. בין העולים לקבר פרט ליהודים, תוכלו לראות גם מוסלמים מתושבי המקום

יחיאל ועקנין

אלפים התקבצו השבוע בעירה תולאל שבמרוקו לציין את ההילולה של רבי יצחק אבוחצירא, בנו של רבי יעקב אבוחצירא בעל האביר יעקב. רבי יצחק היה בנו הצעיר של רבי יעקב ונרצח ביום י"ד בשבט על ידי פורעים ערבים במרוקו, כאשר יצא למסע חיזוק בקרב תלמידיו. גדולתו של רבי יצחק נודעה ברבים, מאז היותו צעיר הוא למד קבלה ואביו העיד כי יש בו ניצוץ מנשמתו של האר"י הקדוש, שעל שמו הוא נקרא.

רבי יצחק התפרסם בפיוטים שכתב, כשהפיוט המפורסם ביותר הו הפיוט 'אעופה אשכונה' שהפך למוכר ומושר בכלל קהילות ישראל.

הילולת רבי יצחק. יחיאל ועקנין, באדיבות המצולמים
הילולת רבי יצחק אבוחצירא/באדיבות המצולמים, יחיאל ועקנין

שרים ורוקדים יחד

מכל העולם מגיעים אנשים לקברו של רבי יצחק, כשבין העולים לקבר ישנם יהודים, אבל גם מוסלמים מתושבי המקום. "זו דרך מפרכת, אבל יהודים מגיעים בשמחה, שירה, ריקודים, אוכל ואירוח כדי המלך", מספר יחיאל ועקנין שהיה בהילולה השנה.

כאמור, בין החוגגים לא נמצאים רק יהודים, גם מוסלמים מהאזור מצטרפים. "הם מכירים בערך הצדיק, ומכבדים מאוד את כל אלו שמגיעים לשם", מסביר ועקנין, "הרוב יהודים אבל המרוקאים מאוד אוהבים יהודים", הוסיף.

סרטוני וידאו מהאירוע מציגים חגיגה רבתי לעילוי נשמת הצדיק, ועקנין מתאר כי אכן כך המצב. "יש במתחם הקבר שנים עשר בתים של יהודים ובמהלך ההילולה גרים בהם. כל הבתים פתוחים, אוכלים שם ושרים".

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully