וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירת גרמניה בבני ברק: "להכיר מחדש אלף שנות היסטוריה שנכחדו"

אהרן קריב בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

16.2.2020 / 7:06

"זאת טרגדיה קשה עבורנו להבין שתרבות כל כך עמוקה ועשירה שהתפתחה אצלינו, נכחדה בתקופת השואה", כך סיכמה שגרירת גרמניה ד"ר סוזן ואסום-ריינר בתום ביקור רשמי שקיימה עם סגנה והסגל הבכיר בעיר בני ברק. מה היא חיפשה שם?

שגרירת גרמניה בבני ברקש. שגרירות גרמניה,
בפגישה עם צוות העירייה/שגרירות גרמניה

"זאת טרגדיה קשה עבורנו להבין שתרבות כל כך עמוקה ועשירה שהתפתחה אצלינו, נכחדה בתקופת השואה", כך סיכמה שגרירת גרמניה ד"ר סוזן ואסום-ריינר בתום ביקור רשמי שקיימה עם סגנה והסגל הבכיר בעיר בני ברק.

הסיור שבא במטרה להכיר את בני ברק, הרשות החרדית הגדולה בארץ ואחת הערים הגדולות בכלל, ולהכרות בלתי אמצעית עם הציבור החרדי, נפתח באחת הישיבות בעיר, שם הוצגו בפני השגרירה מאות תלמידים העוסקים בלימוד התורה.

"את המשנה שנכתבה כאן בארץ ישראל לפני אלפיים שנה, ואת התלמוד שנכתב בבבל-עיראק במאה החמישית, פירש רש"י שחי בוורמייזא (כיום: וורמס) שבגרמניה. וזוהי רק תחילתה של רנסאנס תרבותי על אדמת גרמניה" נאמר לשגרירה "את דבריו של רש"י לומד היום כל יהודי וכל הוגה במקצועות התלמוד. הם יודעים לפענח את דבריו בזכות רצף תלמוד מאז ימיו ועד ימינו, ותפקידם של התלמידים הללו הוא להעביר את מסורת לימוד התורה אל הדורות הבאים."

בביקור בבית "עזר מציון" הציג הרב חנניה צ'ולק, יו"ר ומייסד העמותה בפני המשתתפים את פועלה ושליחותה של העמותה לסיוע ותמיכה בחולים ובקשישים ולהצלת חיים כחלק מתרבות החסד הנפוצה בציבור החרדי.

שגרירת גרמניה בביקור בבני ברק. שגרירות גרמניה,
עם נשים בבני ברק/שגרירות גרמניה

משם המשיכה המשלחת לביקור במעונו של ראש ישיבת פונביז' הגאון הגדול הגרב"ד פוברסקי שליט"א, שם שמעו המבקרים על תקומת עולם התורה בדור שאחר השואה, ועל שיטת החינוך בציבור החרדי.
לאחר מכן ביקרו המשתתפים בסמינר הרב וולף בעיר, שם הצטרפה רעיית ראש העיר, הגב' יהודית רובינשטיין לסיור והסבירה לשגרירה וצוותה על עולם הנשים החרדיות, תפקיד הסמינרים והאחריות שרואות בנות הסמינר בתרומתן להמשך קיום התרבות היהודית.

משם נסעה המשלחת לבניין העירייה, שם אירח ראש העיר, הרב אברהם רובינשטיין וצוות ההנהלה הבכיר את המשלחת. ראש העיר הציג בפני האורחים את האתגרים המרתקים העומדים בפני העיר הצפופה בארץ, אשר הגיל החציוני בה עומד על 18 בלבד. "בני ברק היא עיר וותיקה מאוד, עם תשתיות ישנות, אך עיר צעירה ומתפתחת" סיפר ראש העיר, כשהציג את תכנית המתאר המתעתדת להפוך את צפון בני ברק לפארק היי-טק אטרקטיבי.

ראש העיר התייחס למאפייניה הייחודיים של העיר, כגון הצורך לענות על אתגרי התחבורה בעיר צפופה המאופיינת בשימוש גבוה בתח"צ, הצורך לענות לדרישות ההלכתיות והתרבותיות של הציבור החרדי המאפיין את רובה המוחלט של העיר, לצד שמירה על זכויותיהם של אוכלוסיות אחרות, ואינטראקציה עם המגזר הכללי וצרכים ייחודיים נוספים.

בנוסף, הציג בפני האורחים את תכנון הפארק הענק בצפון העיר, שעבודות הפיתוח עליו מתקיימות בימים אלו, ויכלול לצד מסלולי הליכה, נטיעות ומתקני בריאות שונים, גם קאנטרי ענק, ראשון מסוגו לציבור החרדי, כחלק מאחריות העירייה לבריאות תושביה.

בסיום הביקור ציינו חברי המשלחת את התרשמותם מעולם הרוח והחומר הייחודי בציבור החרדי, כשהשגרירה ציינה. "אני שמחה לראות את פריחת התרבות היהודית, כמו בימים שלפני המלחמה, כאן, בישראל."

אהרן קריב בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully