וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצה להציל חיים אך גילה שהוא נזקק בעצמו להצלה

דני אבן בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

16.2.2020 / 16:32

חודשיים לפני שהיה אמור להתחיל לימודי רפואה, אובחן גל גוזלן עם לוקמיה חריפה ונזקק לתרומת מח עצם. במבצע גיוס תרומות ארצי, שארך כשבועיים בלבד, בשיתוף אמנים, קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע, מועצת מיתר, בתי ספר באזור ועוד, נאספו כ-2000 דגימות. הנה הסיפור

מימין: גל גוזלן וג'ונתן סולטן. קרדיט: אילן ספירא,
מימין: גל גוזלן וג'ונתן סולטן/קרדיט: אילן ספירא

חודשיים לפני שהיה אמור להתחיל לימודי רפואה, אובחן גל גוזלן עם לוקמיה חריפה ונזקק לתרומת מח עצם. במבצע גיוס תרומות ארצי, שארך כשבועיים בלבד, בשיתוף אמנים, קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע, מועצת מיתר, בתי ספר באזור ועוד, נאספו כ-2000 דגימות.

התורם שלו, ג'ונתן סולטן, היה בדיוק בין שיעורים באוניברסיטה כשהודיעו לו שנמצא מתאים, אך מיד הסכים להתחיל את התהליך "שמחתי שיכולתי לעזור לך, כל החיים עוד לפניך. אם יש צורך הייתי עושה זאת שוב" אמר במפגש ביניהם.

גל גוזלן אובחן ביוני 2017 כחולה בלוקמיה חריפה, כשהוא בן 23 בלבד. גוזלן בוגר חטיבת כפיר כחובש קרבי היה אמור להתחיל לימודי רפואה בהונגריה כחודשיים בלבד לאחר מכן. בבדיקות שגרתיות לפני שטס לסגור את שהותו בלימודים, הרגיש שמשהו לא לגמרי תקין והופנה בדחיפות למיון על-ידי רופאת המשפחה.

כחודש לאחר שאובחן כבר היה ידוע שהדרך היחידה להציל את חייו היא מציאת תרומת מח עצם והזמן לא לטובתו. החודשים הבאים היו אינטנסיביים וכללו סבבי כימותרפיה ואינספור בדיקות וטיפולים נוספים. היות ולא נמצא לו תורם מבני משפחתו הם פנו לעזר מציון למציאת תורם זר. משלא נמצא תורם מספיק טוב גם שם, משפחתו ביחד עם עזר מציון יצאו למבצע התרמה שארך שבועיים ובו לקחו חלק גופים וגורמים רבים, כגון: אמנים שונים, קבוצת הכדורגל הפועל ב"ש שגל נמנה על אוהדיה, מועצת מיתר ועוד. בסופו של המבצע נאספו כ- 2000 תרומות.

התורם שלו ג'ונתן סולטן, בן 24, סטודנט להנדסת חשמל באוניברסיטת בן גוריון, הצטרף למאגר הלאומי לתורמי מח העצם של עזר מציון במסגרת הגיוס לצה"ל. ההודעה על כך שנמצא מתאים לתרומה תפסה אותו בדיוק בין שיעורים והוא מיד הסכים "לאורך התהליך שאלו אותי מספר פעמים אם אני בטוח, אך מעולם לא חשבתי לחזור מההחלטה ואם יש צורך גם הייתי עושה זאת שוב. שמחתי שיכולתי לעזור לך, כל החיים עוד לפניך. אנחנו באותו גיל, שנינו לומדים באונ' בן גוריון ויכול להיות שאפילו יצא לנו לחלוף אחד על פני השני ולא ידענו. עכשיו בטוח ייצא לנו להיפגש".

כמו תורמים רבים, הוא אינו מרגיש שעשה מעשה יוצא דופן, אלא משהו הכרחי "התהליך עצמו הוא די פשוט אך התוצאה עצומה" הוא סיפר "לא מבינים עד כמה עד שלא מרגישים ונפגשים עם הנתרם והמשפחה שלו".

כיום גוזלן מרגיש מעולה, שלב אחרי שלב הוא מפסיק עם התרופות אותם הוא לוקח מאז התרומה ומתחיל לחזור לשגרה "האירועים והחוויות האלו מכניסות אותך לפרופורציות ואתה מקבל פרספקטיבה חדשה על החיים" מספר גוזלן במעמד המפגש עם האדם שהציל את חייו "אני עדיין לא מעכל את זה ואני חושב שנצטרך להיפגש עוד מספר פעמים כדי להבין את עומק הדברים. אדם אחד שעושה מעשה כזה, תורם לסביבה שלנו כאנשים. אתה כנראה לא מבין את המשמעות שלך בשבילי, הייתי תלוי בך ואני אעשה הכל כדי להעביר לך את זה".

מנהלת ומייסדת המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של "עזר מציון", ד"ר ברכה זיסר: "רוח ההתנדבות והעזרה ההדדית של הדור הצעיר בישראל למען הצלחת חיים היא מפעימה. במשך השנים הכרתי אלפי תורמים שהיו בעצמם אסירי תודה על ההזדמנות שניתנה להם להציל חיים, אך תורמים כמו ג'ונתן שעוזבים את שגרת חייהם מעכשיו לעכשיו ומגיעים לתרום מח עצם, הם הגיבורים האמיתיים".

דני אבן בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully