וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכה בלוטו: איש הקבע שהציל חיים אומר תודה לאדם שהציל

דני אבן בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

19.2.2020 / 8:39

במהלך התקופה בה היה יהודה נגאדי משוחרר קיבל יום אחד טלפון לא מזוהה שאמר: "שלום, נמצאת מתאים לתרום מח עצם. הוא הוכה בהלם, "פתאום משום מקום שואלים אותי אם אני מעוניין להציל חיים", הוא מספר. הנה סיפור המרגש

יהודה נגאדי - משמאל - תורם 
מאיר אסרף - מימין - מושתל. אילן ספירא,
מימין לשמאל: תורם - נגאדי, מושתל - מאיר אסרף/אילן ספירא

יהודה נגאדי, 28, איש קבע בצה"ל "זכה בלוטו" לדבריו, כשבישרו לו שהוא נמצא מתאים לתרום מח עצם ולהציל חיים "כל הזמן חשבתי רק עליך - האדם שהצלתי, אבל עכשיו, ברגע המפגש, נופל האסימון ואני מגלה שהצלתי משפחה שלמה. זה מרגיש כמו לזכות בלוטו" סיפר בהתרגשות.

האדם לו תרם נגאדי והציל את חייו הוא מאיר אסרף, 67, איש משפחה מסור ודומיננטי בחיי משפחתו, שאמר בהתרגשות רבה במפגש ביניהם שהתקיים לאחרונה "אתה המלאך שלי, בזכותך אני חי וקיים, המשפחה שלי הרוויחה אותי מחדש ועכשיו גם יש לי עוד בן"

יהודה נגאדי הוא איש קבע בחיל האויר, בחור צנוע עם חיוך כובש שממיס את כולם. נגאדי התגייס לצה"ל רק בגיל 24, לאחר שלמד בישיבה וסיים לימודי הנדסאי. הוא סיים שירות מלא של 3 שנים, השתחרר, אך חזר לאחרונה לצה"ל לתפקיד בכיר.

במהלך התקופה בה היה משוחרר קיבל יום אחד טלפון לא מזוהה, כשבצד השני נציגה של עמותת עזר מציון "שלום, מדברים מעזר מציון, נמצאת מתאים לתרום מח עצם. הייתי בהלם, פתאום משום מקום שואלים אותי אם אני מעוניין להציל חיים" סיפר נגאדי "למרות שהייתי קצת מבולבל עניתי שבוודאי שאני מעוניין, זה לא משהו שאפשר להגיד לו לא, אבל לא באמת עיכלתי מה שבדיוק קרה".

אני רק התבקשתי לישון ולאכול

בפוסט בפייסבוק שהעלה נגאדי לאחר המפגש עם האדם שלו תרם, להעלאת המודעות להצטרפות למאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עזר מציון, הוא מתאר את התהליך "התהליך לקח משהו כמו חודש. קצת בדיקות דם, מס' ביקורים אצל הרופא, קצת זריקות, והיום של התרומה - להיות מחובר למכונה שמסננת את הדם, משהו כמו 5 שעות. התפקיד שלי, לצורך העניין, היה - לישון ולאכול. נשבע לכם, תענוג! תהליך סופר פשוט! תשכחו מכל מה ששמעתם על "הליך מסוכן"". מאז שהפוסט עלה הוא קיבל כבר מאות תגובות ושיתופים ופניות רבות אליו באופן אישי שיפנה אותם למאגר לצורך תרומה.

"אני לא הגיבור בסיפור, הצלת חיים היא זכות הומנית, אני זה שזכיתי" אמר נגאדי במפגש עם האדם שאת חייו הציל "לא היה אכפת לי שלא תדע מי אני, אבל אני רציתי לדעת מי ניצל בזכות התרומה שלי. כל הזמן חשבתי רק עליך - האדם שהצלתי, אבל עכשיו, ברגע המפגש, נופל האסימון ואני מגלה שהצלתי משפחה שלמה. הבן שלו אמר לי 'אתה לא מבין בכלל מה עשית פה, לא הצלת רק אותו, זה אבא, סבא, בעל - המשענת של כל המשפחה - הצלת משפחה שלמה'".

מאיר אסרף, האדם שחייו ניצלו בזכות תרומת מח העצם, היה נרגש מאוד ובמפגש לא יכול היה לעצור את הדמעות "הגעתי מוקדם יותר למקום המפגש ובדיוק ראיתי מפגש אחר של תורם ונתרם. זה היה כל כך מרגש שפשוט התחלתי לבכות - אדם צעיר שהציל חיים, שהמעמד נראה גדול עליו, ואדם מבוגר שכרגע פגש את המלאך שהציל את חייו - זה הרג אותי" מספר אסרף על ההתרגשות שאפפה אותו לקראת המפגש עם התורם שלו.

"אמרו לי שרצית לפגוש אותי וגם אני רציתי להכיר אותך ושהמשפחות שלנו יכירו" אמר אסרף לאדם שהציל את חייו והוסיף "אתה המלאך שלי, בזכותך אני חי וקיים, המשפחה שלי הרוויחה אותי מחדש ועכשיו גם יש לי עוד בן".

הצלת משפחה שלמה

הבת שלו, שכמו בני משפחה נוספים, ליוותה את אביה לאורך כל התהליך וגם במפגש עצמו, כתבה לנגאדי "לכל אדם יש תכלית ותפקיד בעולם בו הוא משפיע. אתה יהודה, השפעת על משפחה שלמה, בזכותך אנחנו זכינו באבא/סבא ובעל בריא לעוד שנים רבות בעז"ה."

בסיום המפגש אמר נגאדי "הרגע הזה מרגש מאוד, מטורף, אני אדם ביישן, זה אפילו קצת מביך אותי, אתם בוכים ואני לא מרגיש שעשיתי משהו גדול כל-כך". באותו פוסט בפייסבוק שפירסם לאחר המפגש הוא כתב "מעבר להתרגשות ולסיפוק, המפגש הזה גרם לי להתחיל להפנים מהן ההשלכות של מעשה אחד".

"המאגר עסוק לאורך כל השנה במלאכת הצלת חיים של אנשים הזקוקים לתרומת מח עצם ולא בכדי הוא אחד המאגרים הגדולים בעולם והמאגר היהודי הגדול בעולם" אומרת ד"ר ברכה זיסר מנהלת ומייסדת המאגר הלאומי לתורמי מח עצם בעזר מציון אמרה "אנחנו מתקרבים לקראת מיליון תורמים פוטנציאליים הרשומים במאגר וזאת בזכות רוח ההתנדבות והנתינה של אזרחי ישראל. מחמם את הלב לראות אנשים צעירים כמו יהודה נגאדי שמגיעים להציל חיים של אדם שאינם מכירים ועושים זאת בכזו צניעות, עם חיוך גדול על הפנים. מהצד השני כיף לראות את החולים שמעניקים בחזרה אהבה אינסופית. יש לנו זכות להיות שותפים לתהליך שיוצר אלפי משפחות חדשות בישראל של תורמים ונתרמים".

דני אבן בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully