וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשכרמל שאמה מתערטל מערכים - טוב שיש מי שמקדש אותם

אהרן קריב בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

19.2.2020 / 12:56

החלטתה של עיריית בני ברק שלא לאפשר את האירוע של "קארס-פורום" בשטחה היא מקור לגאווה ערכית, לאומית וחברתית. תושב העיר מגבה את החלטת העירייה. דעה

מפגש "קארספורום" בבני ברק. קארספורום, קינן כהן
מפגש ה"קארספורום"/קינן כהן, קארספורום

ביום שישי האחרון, ה-14.2 בשעות הצהריים, נערך מפגש של גולשי פורום הרכב "קארס-פורום" בחניון ברחוב הלח"י 2 בבני ברק. באי המפגש, שלא היה הראשון מסוגו, סיפרו כי הפעם מצאו את החניון חסום לכניסת כלי רכב על ידי משאית אשפה של העירייה וכי במקום נכחו פקחים עירוניים וכן ניידות משטרה. לטענתם, האכיפה הבררנית והייחודית לזמן ולמקום נועדה להניא אותם מלהגיע ולערוך את המפגש בנקודה זו.

בואו נעשה את זה קל, קצר ופשוט: חברה שאין לה ערכים, היא לא חברה. היא לכל היותר מקבץ אקראי של אנשים. למשפט הזה יסכים כל הומניסט, פלורליסט או דמוקרט. וכדי לשמור על הערכים, צריך לכבד וליישם אותם. זה בדיוק מה שעשתה עיריית בני ברק בשבת האחרונה. כתושב העיר, התקוממתי מאוד לראות את אנשי "קארס-פורום" מתכננים אירוע המוני ביום השבתון הלאומי שלנו, ברחבת העיר. התביישתי בשבילם, באמת. התביישתי, כי אחת הבשורות המשמעותיות ביותר שלנו כעם זו האמירה הסוציאלית, המשפחתית והאישית שבשמירת יום השבתון. זו בשורה כל כך עצומה, שבדיעבד העולם המערבי כולו אימץ אותה, וקשה מאוד להבין כיצד מחצית מהעם מנסה להתנער מהמתנה היפה הזו.

אבל עזבו רגע את העם. בעיר השכנה אלינו, רמת גן, מתנגח ראש העיר כרמל שאמה הכהן, המתהדר בטייטל המזרחי-מסורתי, בערך הכי מסורתי: השבת. הוא מתנגח בה נגד ערכיו שלו, נגד האינטרסים של מצביעיו, ונגד רוב תושבי עירו. הוא מתנגח בה למטרה אחת, יחידה ואומללה: לקבל מחיאות כפיים מהברנז'ה. סיבה מספיקה כדי לקבור ערכים? תלוי איזה פוליטיקאי אתם שואלים.

ראש העיר שלי, הרב אברהם רובינשטיין, והעירייה בראשה הוא עומד, יודעים מהם ערכים. ולכן אני כל כך גאה בהחלטה שהם קיבלו: שלא לאפשר את האירוע של "קארס-פורום" בשבת בשטחה המוניציפלי, על פי החוק. זו החלטה שאני גאה בה כי עומדת מאחוריה עמידה ערכית, רעיונית ועקרונית. היא מייצגת את זכויות העובדים מול המעסיק שלהם, שאינו יכול לדרוש מהם לעבוד בשבת. היא מייצגת את הספייס של בני זוג להיות יחד בלי שום רעשי רקע, והיא מגלמת את חירות הפרט ואת זכותו לזמן חופשי.

נכון, הפורום התנהל בצורה חופשית, איש לא כפה על משתתפיו להגיע, אבל מלבד הלחץ החברתי המופעל - עצם חילול יום השבתון משמעו פתח לשבירת הטאבו של עבודה בשבת. אם היום ניתן להסיע רכב לאירוע ראווה, מחר מפעילי עגורנים ונהגי אוטובוסים יאלצו לוותר על זמן המשפחה היחיד שלהם בשביל לשרוד כלכלית.

בזמן שיש מי שמנסה לערטל את רמת-גן מערכים - אני גאה בעירייה שלי, שמדגישה עוד יותר את נאמנותה לערכיה.

אהרן קריב בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully