וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערי בית הספר: צריך להפסיק להפריד בין המגזרים, אנחנו אוהבים את כולם

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

19.2.2020 / 19:34

רוב בתי הספר היום נפרדים, כל מגזר מקבל חותמת. הרב נורדמן רצה לפרוץ את המחסום והקים בי"ס בו דתיים, חילוניים ומסורתיים מרגישים בבית. אירחנו באולפן וואלה! ארבעה תלמידים מתיכון למדעים ויהדות, תתכוננו להתאהב

וואלה! NEWS

רוב בתי הספר היום נפרדים, כל מגזר מקבל חותמת. הרב נורדמן רצה לפרוץ את המחסום ולהקים בית ספר שבו כולם יכולים להרגיש בבית: דתיים, חילוניים ומסורתיים. אירחנו באולפן וואלה! ארבעה תלמידים מתיכון למדעים בחדרה, צפו בסרטון.

הרב נורדמן: "מה שמוביל אותי זו האמונה שכולנו יחד שבטי ישראל ולכל אחד הדברים הטובים שבו. החיבור פה הוא אמנם ייחודי, אבל הכי טבעי. אין טבעי מהחיבור הזה."

אליוט: "עליתי לפני עשר שנים לארץ, כשעליתי היה לי טיפה קשה. זה באמת קשה לבוא למדינה שאין לך בה מושג חברתי ואתה לא יודע מה השפה ואין לך יכולת תקשורת, ותמיד טוב שיהיו אנשים שיעזרו לך. החלטתי לעשות את הצעד הזה ולעזור לילדים שיש להם את הקושי שאני עברתי. כשאני יודע שעזרתי לילד זה נותן לי הרגשה טובה ותחושת סיפוק. זה פשוט כיף לראות אותם מצליחים ומתקדמים."
 
טליה: "כיתת מופת זו כיתה שבה יש ילדים שיש להם יכולת לימודית יותר גבוהה מהילדים האחרים. יש יכולת גם לעשות תואר בתיכון במדעים וכל שנה זה מתקדם עוד. בית הספר עושה דברים חדשים שיכולים לעזור לתלמידים. יש את המגמות המדעיות שזה פיזיקה, כימיה וביולוגיה, שיכולות לפתוח הרבה דלתות."

גלי: "בית הספר לילדים אוטיסטים 'פאר צור' נמצא בקמפוס שלנו של החטיבה והתיכון, יש שם ילדים מדהימים באמת שיש להם קשיים בתקשורת ואוטיזם. בבית הספר שלנו גם הבנים וגם הבנות נורא משתדלים לתת להם להיות חלק, לחשוף אותם לחיי חברה, לשחק איתם, לשתול איתם צמחים, ליהנות איתם ולהכיר. זה נורא כיף לתרום, אני לא רואה את זה רק כתרומה, זה משהו שהוא גם לי טוב. אנחנו נורא נהנים מליצור איתם חברויות. כל הזמן כשאנחנו איתם הם צוחקים, אין בכי, אין עצבים, הם בחיוך."

נריה: "מאז שעברתי לבית הספר אני מרגיש על עצמי שיפור גדול מבחינה לימודית. גם בתור בנאדם אני בנאדם הרבה יותר טוב. אני לא עכשיו אגיד לך שאני צדיק, אבל טוב לי. אני הולך לשיעורי תורה וגם מתנדב בכבאות והצלה דרך בית הספר שאחרת לא הייתי מצליח להתקבל. יש לי מורה שכל הזמן איתי, ככה כל המורים: 'בוקר טוב מה נשמע איך אתה מרגיש' - מראים לך אהבה."

מערכת וואלה, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully