וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפות על המכינות: הרב רפי פרץ אמר לחסום את הטיקטוק

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראליתש

20.2.2020 / 7:53

עשרות מכינות קדם צבאיות פועלות כיום בישראל, ביניהן לא מעט מכינות המיועדות לציבור הדתי. בשנים האחרונות מוצאות עצמן המכינות, יחד עם בוגריהן, שוב ושוב בקו האש התקשורתי ותחת מתקפות מהמערכת הפוליטית. מה פשר הדבר?

יאיר לפיד באולפן וואלה! NEWS, 
18 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
לפיד: ״מניח שאלירז פרץ היה מתבייש ברב רפי״/ראובן קסטרו

עשרות מכינות קדם צבאיות פועלות כיום בישראל, ביניהן לא מעט מכינות המיועדות לציבור הדתי. בשנים האחרונות מוצאות עצמן המכינות, יחד עם בוגריהן, שוב ושוב בקו האש התקשורתי ותחת מתקפות מהמערכת הפוליטית. האחרונה במתקפות אירעה רק בימים האחרונים, כשחבר הכנסת יאיר לפיד בחר לתקוף את יריבו הרב רפי פרץ שהיה רב המכינה הקדם צבאית עצם.

לפיד השתמש במילים קשות ואמר כי הוא: "מניח שאלירז פרץ היה מתבייש ברב רפי פרץ, שחוטא לכל מה שהאמין בו וחובר לכהניסטים". כזכור, אלירז פרץ, בוגר מכינת עצם ותלמידו של הרב פרץ, נהרג בהתקלות עם חיילים בגבול רצועת עזה. גם אחיו של אלירז, אוריאל, נהרג במהלך שירותו הצבא.

מתקפות חוזרות

זוהי לא המתקפה הראשונה על מכינת עצם. ימים ספורים בטרם יצא הציבור להצביע בסיבוב הבחירות השני בשנה האחרונה, פרסם כתב חדשות 13 כתבה ובה קטעים משיעורו של הרב אסף נאומבורג מרבני מכינת עצם, שבראשה עמד הרב רפי פרץ כאמור. מהציטוטים שהובאו בכתבה הוצג הרב נאומבורג ככזה שמתנגד לשירות צבאי וקורא לחילונים 'רשעים'. תחקיר שנערך על הכתבה הציג תמונה שונה מאוד. הרב נאומבורג אמר את המילים כתרגיל מחשבתי וממש לא התכוון להתנגד לגיוס או לכנות את הציבור החילוני בשמות. הכתב שהכין את הכתבה והציג את השיעור הערוך הוצא לחופשה וחדשות 13 התנצלו בפני הרב נאומבורג והמכינה.

הבחירה לתקוף את הרב רפי פרץ דווקא על ידי שימוש בתלמידו מן המכינה או ברבניה היא לא המתקפה הראשונה על מכינות צבאית כאמור. מכינת בני דוד בעלי, שהייתה המכינה הקדם צבאית הראשונה בארץ, מצאה עצמה גם היא תחת מתקפות רבות. בראש המכינה עומדים הרבנים אלי סדן ויגאל לוינשטיין. אמירותיו החריפות של האחרון עוררו סערה כשכינה את אנשי קהילת הלהט"ב 'סוטים' ואמר כי שירות בנות בצבא עלול לגרום להן לצאת 'לא יהודיות' בסופו. המתקפות על המכינה היו קשות ובין האיומים שנשמעו בשל הדברים, היה גם איומו של שר הביטחון דאז, אביגדור ליברמן, שרצה לבטל את התקצוב הממשלתי למכינה בשל האמירות.

בוגרי מכינות בני דוד בעלי, עצם ומכינות נוספות הם חיילים מוערכים במערכת הצבאית, אך לא תמיד הרוח אותה הביאו עמם מהמכינה מתקבלת באהדה בצה"ל. כך למשל במקרה עופר וינטר. תא"ל עופר וינטר היה מפקד חטיבת גבעתי במהלך מבצע 'צוק איתן' ובאיגרת שפרסם לחייליו טרם היציאה לקרב, שילב מסרים ופסוקים דתיים, בין השאר כתב "אני נושא עיני לשמיים וקורא עמכם 'שמע ישראל, ה' אלוקינו, ה' אחד'. ה' אלוקי ישראל היה נא מצליח דרכינו, אשר אנו הולכים ועומדים להילחם למען עמך ישראל כנגד אויב המנאץ שמך". האיגרת פורסמה גם בתקשורת ועוררה דיון ציבורי נרחב ובשלה עוכב גם קידומו של וינטר למשך מספר שנים למרות היותו חייל מוערך מאוד. רק בחודשים האחרונים, לאחר חילופי הרמטכ"לים נודע כי וינטר יקודם לתפקיד בכיר יותר.

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראליתש
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully