וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש חודש אדר: קחו אחריות על השמחה שלכם

חיה נאמן בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

25.2.2020 / 14:05

חודש אדר הוא לא באמת חודש שמח, אלא חודש שמרבין בו בשמחה. בני האדם פועלים כדי שהוא יהיה שמח ויוצרים ריבוי של אירועים שמחים, כל אחד מה שמשמח אותו. כך תגרמו לעצמכם לשמוח

ילד מחופש בוכה. ShutterStock
״הילדים בוכים בפורים״/ShutterStock

היא לא שמחה הילדה, מספרת אמא שלה, לא משנה מה קורה סביבה. אתמול הגיעה חברה, היא לא ויתרה על הזכות להיות ראשונה במשחק, החברה נעלבה והלכה, היא נשארה עצובה. בבוקר היא ביקשה מחברה להשתמש במחק המיוחד שלה, החברה סירבה וכך כל היום שלה נשאר עצוב. בערב לפני השינה היא לא מצליחה לבחור בגד למחר, לא משנה מה אמא מציעה, היא הולכת לישון עצובה.

אמא מנסה הכל, מסבירה שוב ושוב ושוב, "גם כשדברים לא מסתדרים אפשר להיות שמחים". היא טוענת בפעם המאה ששמחה באה מבפנים וקצת צוחקת על עצמה שהיא מנסה להסביר לילדה משהו שהיא לא יכולה להבין בגילה. היא קונה לה בגדים חדשים, מיוחדים, רק שלא תלך לישון עצובה. היא בוחרת בפינצטה את החברות שיגיעו הביתה, רק כאלו שמוכנות לוותר, וכאשר הולכים לקניות היא בכלל יוצאת מגדרה, אבל היא יודעת שבסוף הן תצאנה מהקניון כשהילדה עצובה. היא כל כך רוצה שהילדה שלה תהיה שמחה.

הגיע ראש חודש אדר, תחילתו של חודש שמח, וכמה היא רוצה שהוא ישפיע על הבת שלה, אך באמת חודש הוא רק תאריך על לוח השנה, ואיך הוא ישפיע על הילדה אם היא רבה עם חברה או לא אוהבת את הבגד החדש?

הטריק עובד על תנאי

חודש אדר הוא לא באמת חודש שמח אלא חודש שמרבין בו בשמחה, בני האדם פועלים כדי שהוא יהיה שמח, יוצרים ריבוי של אירועים שמחים. כל אחד מה שמשמח אותו, יש צבעוניות של תחפושת מאולתרת או כוס יין, יש ארוחה משותפת עם חברים, שמחה בנתינה למי שאין לו. פעולות שמחות שהופכות אותנו לשמחים יותר. כלי נהדר גם לילדה הזו להצליח להיות שמחה.

התנאי לכך שה'טריק' הזה יעבוד הוא שהאדם ייקח אחריות על הרצון שלו ומתוך כך ירבה בשמחה, לא משנה באיזו פעולה יבחר כדי לממש את הרצון שלו.

החמודה בת התשע משאירה לאמא את כל האחריות על השמחה שלה, ואמא שלה אוספת אליה את כל האחריות, היא מודאגת מה יהיה, קמה עם זה בבוקר וישנה עם זה בלילה ומוכנה לכל פעולה. היא חדורת תחושת שליחות ולא מבחינה שהפעולות שלה לא מביאות את השמחה המיוחלת. באופן תמוה ככל שהיא מנסה יותר ומוטרדת יותר כך הילדה עצובה יותר.

ראש חודש אדר מזמין אותנו להרבות בשמחה אך גם להבין שהיא תוצר של עשייה מרובה מתוך לקיחת אחריות, לכן זו הזדמנות לזוז רגע הצידה, לשחרר אחריות ולהגיד בלב: חמודה, האחריות על השמחה היא שלך, אין לי באמת אפשרות לשמח אותך כל עוד לא תבחרי בזה, אם רק אני ארבה בשמחה, זה לא באמת יעזור אז אני נותנת לך בחזרה במתנה את האפשרות לבחור להיות שמחה, כי זה בידיים שלך.

הכותבת מנחת הורים ויועצת זוגית ואישית בגישת שפר

חיה נאמן בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully