וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורו של מעוז: בית אורנית, בית מלון לגיבורי על

דסי ליקסנברג בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

27.2.2020 / 7:30

כשהמטפל שאל את מעוז "תגיד, למה אתה בטוח שאתה גיבור על?", מעוז ענה לו: "כשהייתי חולה בסרטן, תמיד היו מסביבי מתנדבים ומתנדבות והם תמיד אמרו לי שאני גיבור על. כל הזמן". הנה סיפורו של גיבור העל

מעוז עזר מציון. באדיבות המצולמים
מעוז, גיבור העל/באדיבות המצולמים

בשבוע שעבר אספתי את מעוז, בני, מהמטפל הרגשי שלו ואז הוא שאל אותי האם יש גיבורי על במציאות. עניתי לו שגיבורי על הם רק באגדות ובדמיון אבל את התכונות של גיבורי על תמיד אפשר לאמץ. מעוז ענה לי תודה על התשובה.

חזרתי השבוע למטפל הרגשי של מעוז, איתו הוא נפגש באופן שבועי, והוא סיפר לי שמעוז שיתף אותו בדבריי שגיבורי על קיימים רק בדמיון, והוסיף שמעוז אמר על עצמו שהוא גיבור על ולא משנה אם אמא חושבת אחרת.

כשהמטפל שאל אותו "מעוז, למה אתה בטוח שאתה גיבור על?", מעוז ענה לו "כשהייתי חולה בסרטן, תמיד היו מסביבי מתנדבים ומתנדבות והם תמיד אמרו לי שאני גיבור על. כל הזמן".

הייתי במקום כזה שנקרא בית אורנית של עזר מציון, זה בית מלון רק לגיבורי על" מעוז הוסיף, "ואפילו אחרי הבדיקה האחרונה שלי בבית החולים נכנסתי לבית אורנית והתגלשתי במגלשה המדהימה שלהם - זו מגלשה רק לגיבורי על".

ציפרלקס של המשפחות

מעוזי שלי חגג יום הולדת 10 בחנוכה האחרון ובימים אלה מתכונן לפורים. הוא חלה בסרטן המוח בגיל 3.5 וכבר 6 שנים שהוא גיבור על. בכל הזדמנות, בכל אפשרות, בכל יום.

תמיד שואלים אותנו כהורים האם מעוז ניצח את הסרטן ותמיד אנחנו עונים שמעוז מנצח אותו עדיין, כל יום מחדש בכך שהוא חי וגודל וב"ה בריא. וחלק חשוב מזה שייך לעזר מציון. האנשים הטובים של עזר מציון תמיד שם כדי לעזור בכל מה שנדרש, ולחמם את הלב.

זה מתבטא בדברים הקטנים (מי בכלל חולם על ארוחה חמה כשיש ילד חולה בבית?) ועד הדברים הגדולים, המאבק מול הסרטן. המאגר הלאומי למח עצם של עזר מציון שחצה את מיליון החברים בו לאחרונה הציל עד היום מעל 3,460 חולי סרטן, כל אחד מהם הוא עולם ומלואו, אחד מהם הוא העולם ומלואו שלי- מעוז.

צוות המאגר הופכים עולמות כדי למצוא תורם שיציל את החיים של הילד שלך. עזר מציון הם "ציפרלקס" למשפחות שמתמודדות עם מחלת הסרטן, העזרה שלהם מגיעה אליך במינון הנכון ובקצב הנכון והכי חשוב עם האנשים הנכונים. בתקופת המחלה וההתמודדות עם שגרת הטיפולים, בית אורנית של עזר מציון היה עבורנו אי של שפיות בתוך חושך גדול, עם פינת חי, חדר אמנות, ג'ימבורי. האדריכל שבנה את בית אורנית לא ידע שהוא בעצם פיתח תרופה לסרטן, תרופה כזו שכל מי שחולה במחלה הכי קשה הופך בין רגע לגיבור על לתמיד, לא רק בפורים.

מעוז שעבר תקופה ארוכה וקשה של סרטן במוח, ניתוחים, הקרנות, כימותרפיה, בידוד, השתלת מח עצם, שיקום, היום הוא תלמיד כיתה ד', חניך בתנועת נוער, נציג מועצת התלמידים בבית הספר ובעיקר חי.
עוד רגע פורים, ויהיו ברחובות לא מעט ילדים מחופשים לגיבורי על. אבל יש גם גיבורי על כל השנה, שנלחמים במלחמה הכי קשה בגילאים כל כך קטנים. תתמכו בהם ותעזרו להם לנצח.

דסי ליקסנברג בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully