וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא משנה מה, אני לא מתחתן דרך הרבנות

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

27.2.2020 / 8:11

החוק הקובע כי יש להתחתן בחתונה דתית דרך הרבנות מציג בפני זוגות רבים את מערכת הנישואין ההלכתית כקשה ואפילו מרתיעה, שכן רבים מצאו עצמם בעמדה לא נוחה בה יהדותם הוטלה בספק וכולם נאלצו להוכיח את רווקותם. אבל יש בשורה מפתיעה

חתן וכלה. ShutterStock
מקודשת מקודשת מקודשת/ShutterStock

חתונה היא אחד הימים המרגשים בחייו של כל אדם, הכלה או החתן יודעים כי הם צפויים לעמוד תחת החופה עם בחיר ליבם ולהתחיל לבנות עמו חיים משותפים. אך בישראל מלווה החתונה גם בדרישה נוספת - עוד בטרם מגיעים לחופה צריכים בני הזוג לעבור דרך הרבנות כדי להשיג אישור נישואין ולהתחתן בחתונה יהודית עם רב מוסמך שיקדש אותם.

החוק הקובע כי יש להתחתן בחתונה דתית דרך הרבנות הציג בפני זוגות רבים את מערכת הנישואין ההלכתית כקשה ואפילו מרתיעה, שכן רבים מצאו עצמם בעמדה לא נוחה בה יהדותם הוטלה בספק וכולם נאלצו להוכיח את רווקותם. דרישות אלו הרתיעו זוגות לא מעטים שבחרו להתחתן בחו"ל או לעבור על החוק ולא להתחתן דרך הרבנות.

צורך תמידי ברב

ולא רק בחתונה. לאורך כל חייו, מוצא בשלב כלשהו בחייו צורך ברב. החל מיום הברית, עבור בבר מצווה ובבת מצווה, רישום נישואין וקבורה. כגודל הצורך ברבנות וברבנים, כך גדול גם הקושי של חלק מהישראלים שמוצאים עצמם מתמודדים עם מערכת לא מוכרת בתחום בהם הם אינם מתמצאים וזהו בדיוק המקום בו נחלץ מיזם 'בנועם דניאלי' לסייע.

המיזם, שהוקם בתמיכת וסיוע 'קרן דניאלי', שם לעצמו למטרה לסייע לציבור הנזקק לרישום נישואין בצורה נעימה וידידותית ככל האפשר ועל פי כללי ההלכה. כך למשל מאפשר הארגון להעמיד לרשות הזוג רב מקדש שמוכן לסדר חופה ללא תשלום ובעיקר חוסך לבני הזוג את הצורך לרוץ ממקום למקום, להציג טפסים ואישורי רווקות.

כך שמרישום נישואין ורב לחופה ועד לברית מילה לבר ובת מצווה רבני 'בנועם דניאלי' מחכים לך בוואטסאפ לכל שירותי היהדות, במענה טלפוני 24 שעות ביממה, על ידי רבנים המתמחים במתן שירותי יהדות ומחוייבים לשירות זמינות והנגשת כלל שירותי היהדות.

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully