וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאלי היא הבחורה שבמותה ציוותה לרבים כל כך את החיים

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

28.2.2020 / 14:20

ביקום אחר או בתנאי חיים אחרים היו חוגגים היום בני משפחת זוננפלד את יום הולדתה ה-25 של הבת והאחות האהובה, דניאלי, אך תאונת דרכים טראגית קטעה את החיים של דניאלי באיבם. כמעט חמש שנים עברו מאז נהרגה בתאונת דרכים, אך את המורשת שלה אי אפשר לשכוח

דניאלי זוננפלד ע"ה. באדיבות המשפחה
החיוך שלא יישכח/באדיבות המשפחה

ביקום אחר או בתנאי חיים אחרים היו חוגגים היום בני משפחת זוננפלד את יום הולדתה ה-25 של הבת והאחות האהובה, דניאלי. הם היו מדברים כנראה על הצלחתה בלימודי הרפואה או על ההתנדבות שלה והלב הטוב שלה או אולי דווקא על אחד השירים האחרונים שכתבה, אך תאונת דרכים טראגית קטעה את החיים של דניאלי באיבם.

עשרים וחמש שנים חלפו מאז נולדה דניאלי וכמעט חמש שנים עברו מאז נהרגה בתאונת דרכים קטלנית, אך את המורשת שלה אי אפשר לשכוח. דניאלי היא הבחורה שבמותה ציוותה לרבים כל כך את החיים.

הקרן שהקים אביה לזכרה הפכה בשנים האחרונות לשם דבר - עשרות מיזמים שמנציחים את דניאלי, שלנצח תישאר חקוקה בזיכרון צעירה, מלאת חיים ואהובה על כל רואיה. המיזמים של קרן דניאלי לא בהכרח מצילים חיים באופן מידי, אך משפיעים על חייהם של רבים כל כך. בין השאר משקיעה הקרן במדרשה על שם דניאלי, בארגון 'בנועם דניאלי' המסייע לזוגות הרוצים להתחתן בחתונה יהודית ובצורה ידידותית, בישיבה לבעלי מוגבלויות קשות, בגרעין תורני ועוד למעלה ממאה מיזמים על שמה, כשבין המיזמים המיוחדים ניצב גם מיזם 'הרופא המסור של המדינה', שבו ממליצים הקליינטים על הרופאים המסורים ביותר שטיפלו בהם, לזכר דניאלי שחלמה להיות רופאה בעצמה.

חותם של מילים

דניאלי השאירה את חותמה בעולם גם בעזרת מילותיה - השירים שכתבה. מאז היותה ילדה קטנה היא היטיבה לבטא את עצמה בשירים שהרמה הגבוהה בה נכתבו לא רומזת אפילו במעט על הגיל בו הייתה הנערה. טובי הזמרים בארץ קראו את המילים ומצאו עצמם מתחברים אליהם, כך שבחרו לקחת את השירים, להלחין אותם ולשיר אותם. אחד מאותם אמנים היה הזמר ישי ריבו, שבהופעה מחשמלת בבריכת הסולטן לקח שיר שכתבה ילדה בת 11 והכיר אותו לאלפי האנשים שישבו בקהל והקשיבו.

את יום הולדתה ה-25 של דניאלי לא תחגוג משפחת זוננפלד עם דניאלי עצמה, אך הזיכרון שלה חי בלב רבים והפך לשרשרת ארוכה של מעשים טובים שמשפיעים על עשרות אלפי אנשים.

שיר שכתבה לאימה

אילו אפשר היה להביע
את אהבתי אלייך בכתב
השמש הייתה מפציעה בעוז
ביום סגרירי של סתיו

אילו אפשר היה להביע
את אהבתי באותיות ותווים
תקווה גדולה הייתה ניצתת
בלב כל האוהבים

אילו אפשר היה להביע
את אהבתי אלייך במילים
הכוכבים והירח היו
לתוך הים נופלים

אבל בינתיים לא מצאתי שום דרך
להביע כמה אני אוהבת אותך
את יכולה רק לנחש
כמה אני זקוקה לך

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully